Gisteren op het treffen nog een verschil gevonden tussen st3 en st5. Het lijkt stilaan op het spelletje zoek de zeven verschillen.
De velgen! De st5 heeft van die busjes die de spaken mooi in de velg houden. Bij de st3 zitten de spaken er los in. Niet aan gedacht er een foto van te maken.
ST3 of ST5?
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Was al bekend hoor
Uit mijn hoofd DT Swiss op de 5 vs. Alexrims op de 3.
Uit mijn hoofd DT Swiss op de 5 vs. Alexrims op de 3.
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Is er volgens jou als kenner ook een verschil in rijgevoel. Totaal niks gemerkt.
Nou ik ben er nog niet uit hoor, even afwachten op
De verzekering en dan de fiets in levende lijve bewonderen. Misschien nog wat onderhandelen over de prijs. En dan pas beslissen.
Aangezien
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Vandaag bericht gehad van de schade-expert.
Wrak is een opkoper voor gevonden en hij gaat t rapport opsturen naar de verzekering.
Nu even afwachten op bericht van Enra.
En dan kijken welke van de twee fietsen de uiteindelijke keuze gaat worden.
Wrak is een opkoper voor gevonden en hij gaat t rapport opsturen naar de verzekering.
Nu even afwachten op bericht van Enra.
En dan kijken welke van de twee fietsen de uiteindelijke keuze gaat worden.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
-
- Pro
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00
Ik vind het vreemd dat het topmodel (ST5) geen ruimte geeft voor zitpositie wat de stuurpen betreft.
Verder vind ik de groene ST3 gewoon het mooist. Elektronisch schakelen heb ik op mijn racefiets, ik zet 'm full-syncro. Nochtans vind ik mijn mechanische Campagnolo-groep op mijn andere racefiets prettiger schakelen.
Nu rij ik met een ST2 met custom aggressieve stuurpen al vind ik nog steeds dat ik rechtop zit. Schakelen gaat perfect, ik vind zelf de cassette gewoon goed gekozen.
Verder vind ik de groene ST3 gewoon het mooist. Elektronisch schakelen heb ik op mijn racefiets, ik zet 'm full-syncro. Nochtans vind ik mijn mechanische Campagnolo-groep op mijn andere racefiets prettiger schakelen.
Nu rij ik met een ST2 met custom aggressieve stuurpen al vind ik nog steeds dat ik rechtop zit. Schakelen gaat perfect, ik vind zelf de cassette gewoon goed gekozen.
Ik rijd een ST3 en heb de laatste week dat het schakelen naar de 15/13 erg traag gaat. Het is niet meer klik, maar je schakelt en dan seconde later ongeveer voel je dat ie over gaat. Kwestie van schoonmaken? (maar hij is niet echt vies ook geweest)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik denk dat je derailleur niet helemaal "strak" meer staat afgesteld. Kan altijd gebeuren met een vrij nieuwe fiets, dat de nieuwe kabel nog iets oprekt. Als je zelf niet weet hoe je een derailleur moet afstellen, laat je FM er dan even naar kijken. Die heeft dit binnen een minuutje bekeken en gefixt.
Als de boel smerig is of te droog, dan schakel je ook niet altijd even lekker meer, maar je merkt dit toch vooral aan dat alles continu (ook als je niet schakelt) stroef draait of zelfs gaat kraken of piepen. Maar een visuele inspectie kan natuurlijk geen kwaad.
Als je ketting/of kransje op is, dan ga je "doortrappen", merk je ook meteen.
Als de boel smerig is of te droog, dan schakel je ook niet altijd even lekker meer, maar je merkt dit toch vooral aan dat alles continu (ook als je niet schakelt) stroef draait of zelfs gaat kraken of piepen. Maar een visuele inspectie kan natuurlijk geen kwaad.
Als je ketting/of kransje op is, dan ga je "doortrappen", merk je ook meteen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023