Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Buzze schreef: 12 feb 2019, 15:19 "nenollander"
:mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Zo dan... Vandaag terug rijdend naar Groningen vanuit richting Haren, over rijbaan zoals het daar moet, vlak voor bordje Groningen gaat een piep in een oude mitsubishi outlander me inhalen terwijl er verkeer van de andere kant komt. Ik rijd, zoals altijd defensief in het midden van de rijbaan, gewoon door in de veronderstelling dat die piep het wel doorheeft dat het niet kan... Zit ie zo goed als naast me.. Om een frontale aanrijding van piep met de tegenligger te voorkomen maar een meter opzij gegaan, maar goed dat ik die ruimte neem... Gaat dus allemaal net goed... :ai
Op dat moment wordt ik kokend in de lazer... Wat een piep... Op mijn gebaar dat ik het een ontzettend domme actie vindt krijg ik een wegwuivend handje van piep. Goed dan, 100 meter verder moet hij toch op het stoplicht wachten :bj
Ik kom maar eens langszij en spreek de man aan op zijn gedrag en dat hij mij daarmee behoorlijk in gevaar bracht. Krijg ik terug dat hij vond dat ik aan de kant moest... Wat een piep... Haast is zo'n slechte raadgever..
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

O zo herkenbaar, spijtig genoeg. Het zijn deze "goede" chauffeurs die afgeven op SP'ers dat het levensgevaarlijke ondingen zijn en de rijders van deze SP'ers allemaal dringend op een rijvaardigheidscursus moeten want ze gaan allamaal nog verongelukken met dat onverantwoord gedrag/snelheid en daarbij schade en leed berokkenen aan derden. :bu:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Heftig, en inderdaad ietsje te herkenbaar :dwarf:
Mooi dat je hem hebt kunnen aanspreken, maar wat een hufterige reactie zeg :aq
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

Zonet mijn eerste platte band gehad met mijn ST1X.
Aangezien ik de boosdoener duidelijk zag zitten besloot ik om de band zelf te stoppen.
Hierbij draaide ik mijn fiets om.
Na een tiental minuten was de achterband dan ook geplakt.
Ik heb hierbij het wiel niet uit de fiets gehaald.
Toen ik verder wou fietsen voelde ik dat het achterwiel raar aan het doen was.
Als ik niet trapt ging het mooi rechtdoor, maar zodra ik aan het trappen was en wou draaien ging het alle kanten uit.
Zonet gebeld met de fm en daar zeggen ze me nu dat je eigenlijk de fiets niet mag omkeren.
Nu is mijn vraag, hoe moet je dan je achterwiel herstellen als je de fiets niet mag omkeren en je ergens onderweg gestrand bent?
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Freyne schreef: 14 jun 2019, 10:02 Zonet gebeld met de fm en daar zeggen ze me nu dat je eigenlijk de fiets niet mag omkeren.
Ik zie niet in waarom je een Stromer niet mag omkeren. Ik heb mijn ST2 S regelmatig op zijn kop gehad, en liggend ook als-ie in de auto vervoerd werd. Het enige waar je op moet letten is dat je de remhendels niet inknijpt, want dan verspreiden eventuele luchtbelletjes die normaal boven in het reservoir zitten (hoogste punt) zich door het systeem. Maar ook dat is wel weer op te lossen.

Ik ben dan ook benieuwd welk verband de FM ziet tussen het omdraaien van je Stromer en het rare rijgedrag. (Ik snap ook niet wat hier mis is gegaan.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Dat niet mogen omdraaien snap ik ook niet.
Zenuwachtige achterkant, te lage bandenspanning misschien?
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Freyne schreef: 14 jun 2019, 10:02 Zonet mijn eerste platte band gehad met mijn ST1X.
Aangezien ik de boosdoener duidelijk zag zitten besloot ik om de band zelf te stoppen.
Hierbij draaide ik mijn fiets om.
Na een tiental minuten was de achterband dan ook geplakt.
Ik heb hierbij het wiel niet uit de fiets gehaald.
Toen ik verder wou fietsen voelde ik dat het achterwiel raar aan het doen was.
Als ik niet trapt ging het mooi rechtdoor, maar zodra ik aan het trappen was en wou draaien ging het alle kanten uit.
Zonet gebeld met de fm en daar zeggen ze me nu dat je eigenlijk de fiets niet mag omkeren.
Nu is mijn vraag, hoe moet je dan je achterwiel herstellen als je de fiets niet mag omkeren en je ergens onderweg gestrand bent?
Ik heb een sjorband van de Action mee om de Stromer aan een object (bijvoorbeeld een verkeersbord) op te hangen.
Bijlagen
Sjorband.jpeg
Sjorband.jpeg (18.9 KiB) 2999 keer bekeken
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
mrstrom

Sobat schreef: 14 jun 2019, 10:24

Ik heb een sjorband van de Action mee om de Stromer aan een object (bijvoorbeeld een verkeersbord) op te hangen.
Hoe doe je dat dan schadevrij? Op zich wel een handig ding, maar je blijft dingen meeslepen denk ik...moet eerste lekker band nog krijgen, dat scheelt.
Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

Stromeur schreef: 14 jun 2019, 10:07
Freyne schreef: 14 jun 2019, 10:02 Zonet gebeld met de fm en daar zeggen ze me nu dat je eigenlijk de fiets niet mag omkeren.
Ik zie niet in waarom je een Stromer niet mag omkeren. Ik heb mijn ST2 S regelmatig op zijn kop gehad, en liggend ook als-ie in de auto vervoerd werd. Het enige waar je op moet letten is dat je de remhendels niet inknijpt, want dan verspreiden eventuele luchtbelletjes die normaal boven in het reservoir zitten (hoogste punt) zich door het systeem. Maar ook dat is wel weer op te lossen.

Ik ben dan ook benieuwd welk verband de FM ziet tussen het omdraaien van je Stromer en het rare rijgedrag. (Ik snap ook niet wat hier mis is gegaan.)
Remhendels zijn zeker niet ingeknepen geweest.
volgens de FM kunnen de sensoren moeilijk gaan doen als je de fiets omdraait ( of zelfs plat legt).
Deze namiddag ga ik bij hen langs en zal ik meer weten.
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
Plaats reactie