Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

nick1 schreef: 10 feb 2019, 15:42 In belgië is een prioritair voertuig verplicht gebruik te maken van sirene en zwaailicht, zie ook: https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /207-art37 . Lijkt me vreemd dat dit in NL anders zou zijn.
In Nederland ook. Gebruikt men slechts één van de twee is het geen, zoals jullie het noemen, een prioritair voertuig.

@ Henry: de hoofdregel is dat de bestuurder altijd voldoende afstand tot zijn voorganger dient te houden zodat hij de weg kan overzien en zijn voertuig tijdig tot stilstand kan brengen. Wat een ander om je heen ook doet, dus ook dat voertuig van de politie.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Da's mooi shit zeg! Mooi dat het goed is afgelopen! Héél lang geleden is de huisgenoot van een goede vriendin van me doodgereden op een kruispunt waar een ambulance zonder zwaailicht en sirene door het rood kwam... het blijft uitkijken. En nee: ze mogen niet door het rood knallen zonder "toeters en bellen", maar ook mét mogen ze niet door rood knallen: ze moeten blijven uitkijken.

Iets heel anders: ik had vorige week een leuk gesprek met een automobilist. Situatie: ik sta bij verkeerslichten voor linksaf, naast mij stopt een auto voor rechtdoor. Daarnaast is een breeeeeed fietspad. Gaat het raampje van die auto open en zegt die man vriendelijk: "geldt dat fietspad niet voor jou?"
Dus ik kijk naar die man en zeg vriendelijk terug: "nee, helaas niet".
Die man kijkt zwaar verbaasd (had duidelijk een ander antwoord verwacht): "pardon?"
Ik: "zoals u aan mijn gele plaatje kunt zien ben ik een bromfietser"
Die man, kijkt zo mogelijk nog verbaasder naar mijn fiets en zegt: "bromfietser?"
Ik: "ja, volgens de wet wel. En daarom mag ik niet op het fietspad"
Die man: "jamaar: dat weet toch bijna niemand... en het lijkt mij levensgevaarlijk!"
Ik: "klopt, maar helaas moet ik me wel aan die wet houden"

Van dit soort gesprekjes heb ik vaker gehad. Mijn weinig verrassende conclusie: automobilisten weten nu, na 2 jaar dus, nog steeds niet wie wij zijn en wat we op "hun" wegdeel doen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Hier idem dito ook deze week reeds tweemaal kunnen uitleggen.....gelukkig altijd op een vriendelijke manier!
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Deze ochtend een extra omweg mogen doen wegens boom op het fietspad gevallen. :ck:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 11 feb 2019, 12:53 Van dit soort gesprekjes heb ik vaker gehad. Mijn weinig verrassende conclusie: automobilisten weten nu, na 2 jaar dus, nog steeds niet wie wij zijn en wat we op "hun" wegdeel doen.
Herkenbaar. Misschien moeten we hier eens actie op ondernemen. Zat vandaag nog te denken dat het aardig zou zijn als landelijke / lokale media eens wat aandacht zou besteden aan het fenomeen 'speed pedelec'. Heeft iemand ideeën of ingangen hiervoor?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Wellicht contact opnemen met VVN of ANWB?
Goed artikel in de kampioen heeft een flink bereik.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Vandaag een prachtig oliespoor tegengekomen op de rijksstraatweg tussen Haren en Eelde.. Maar even melding van gemaakt. :bc
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mark78 schreef: 12 feb 2019, 11:54 prachtig oliespoor
Handig! Kun je gelijk je ketting smeren :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

hahaha in een bocht kan je het er zo op leggen.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

FreddyH schreef: 11 feb 2019, 12:53 Van dit soort gesprekjes heb ik vaker gehad. Mijn weinig verrassende conclusie: automobilisten weten nu, na 2 jaar dus, nog steeds niet wie wij zijn en wat we op "hun" wegdeel doen.
Ik heb het vorig jaar twee keer meegemaakt, zo'n situatie. Twee keer wordt ik rakelings gepasseerd, twee keer door een wild gesticulerende chauffeur die me gek verklaart. De eerste heb ik wat verder kunnen inhalen en heb ik aangesproken. Zijn verklaring voor zijn actie was dat hij het levensgevaarlijk vond dat ik niet op het fietspad reed. Dat zijn actie nog gevaarlijker kon zijn was niet in hem opgekomen.
De tweede was eentje met een gele plaat, "nenollander" zoals wij zeggen, en heb ik helaas niet meer kunnen bijbenen.

In beide gevallen was het afgescheiden fietspad voorzien van een bordje D9, wat voor speed pedelecs en bromfietsen bijgevolg verboden terrein was.

Eerlijk gezegd heb ik sindsdien dergelijke situaties niet meer meegemaakt. Meestal blijft men braaf achter mij tot men me veilig kan inhalen. Op de meeste wegen hier in 't dorp is het meestal ook druk genoeg dat de snelheid vaak niet hoger ligt dan 40km/h, wat maakt dat ik vlot meekan met het verkeer.

Nu er in de Antwerpse haven en stad zoveel SP's rondrijden, denk ik ook dat de kennis over waar die mogen rijden ook is toegenomen, al heb ik wel de indruk dat het nu de SP-bezitters nog wat extra opvoeding kunnen gebruiken: snelheid aanpassen, plaats op de weg, ...
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie