Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het vooral de papa is die veel tot alles met de fiets doet, de mama is wat moeilijker te overtuigen bij heel slecht weer maar ze is wel al meer bijgedraaid dus we winnen wel cm per cm :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2: :cool2: :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Patrikius schreef: 09 dec 2017, 21:04 Maar de mooiste reactie is: ik ben niet zo’n fietser.
Ik ben ook niet zo'n fietser, erger nog ik had een hekel aan fietsen, de fiets gebruikte (in de zomer) om naar de bakker te rijden. Tot ik mijn stromer kocht omdat ik de files strontzat was.
Nu vind ik het jammer (zelfs met dit weer) als ik is een keertje met de auto naar het werk moet.
Hopelijk deze aankomende week een 5 dagen Stromer werk week :d3:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ja kan ook niet wachten tot het weer een beetje droger wordt buiten.
En op de Cratoni helm. (Ik denk dat ik eerst maar even mijn skihelm gebruik).
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Regen of kou houd me niet tegen.
Verhuizende dochters kunnen het wel gewoon worden als ik met de camionette langs kom :ck:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Patrikius schreef: 10 dec 2017, 10:09 Ja kan ook niet wachten tot het weer een beetje droger wordt buiten.
En op de Cratoni helm. (Ik denk dat ik eerst maar even mijn skihelm gebruik).
De Cratoni Vigor bevalt in het najaar prima. Veel comfort tijdens regen. Heb al met de skibril gefietst.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Nou bingo hoor vandaag. Na een weekje Berlijn weer vanmorgen vroeg 05:15 uur op de Stromer. Had er weer zin in en het was gewoon lekker weer. Bijna op mijn werk rij ik door het Diemerbos. Pad was vrij van alles op een stukje van 5 meter na. Toen ik het zag ging het snel door mijn gedachte: “Als ik dit red heb ik een engeltje, en boem keihard onderuit.” Ik zag de vonken van mijn geliefde fiets afkomen. Was even wat licht in mijn hoofd maar kon weer opstaan.
Ik had een aardige knal op de grond gemaakt met mijn hoofd, tjonge wat een helm, totaal geen pijn of verwonding aan mijn hoofd. Over de rest van mijn lichaam kan ik dat helaas niet zeggen. Duim en wijsvinger rechts gekneusd, links mijn schouder zwaar gekneusd. Ik denk dat ik morgen veel meer last zal hebben. Drie broeken kapot, wielren-, wind- en regenbroek, fietsjack en mijn Spurcyle bel kapot. Links liep mijn spatbord wat aan, heel licht en die kon ik terplaatse herstellen. Gelukkig heeft mijn werkgever een goede woon-werkverkeer verzekering voor al het personeel afgesloten dus dat komt goed.
Langzaam naar het werk gefietst maar best wel wat licht in het hoofd, is nu helmaal weg hoor. Dan douchen, heb er een half uur over gedaan, normaal 5 minuten.

Nu later mijn Stromer bekijken deze staat lekker warm op het werk. Morgen helaas weer met die verd..., trein.

Al met al ben ik er goed vanaf gekomen. En zodra het weer kan gewoon weer op de Stromer.

Groet en doe in godsnaam voorzichtig :bc

Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond Mark,

tjeemig-de-peemig wat een verhaal.
Blij met de helm (....en nog steeds zijn er speed-pedelecers die zonder rijden....bizar ?!).
Zorg maar eerst dat je weer in orde komt; de Stromer volgt wel.
Trouwens wel klasse van je werkgever !

Vanochtend mocht ik weer naar Amersfoort en vorige week lag de Maarnse Grindweg nog serieus dichtgesneeuwd. Vanochtend om een uur of 5 kon ik dat niet zien; er is daar NUL licht. Aangezien ik vorige week dus al het risico niet heb genomen heb ik vanochtend weer omgereden maar wel verzekerd van licht en schoon/gepekeld fietspad.
Op de terugweg met licht heb ik wel mijn standaardroute (= bovengenoemde Maarnse Grindweg) genomen. Die was, gelijk aan jouw verhaal, voor 99% prima te doen. Alleen er waren een paar metertjes ijsresten. Die heb ik stapvoets genomen.

Zeker na jouw verhaal zal ik ook morgen nog maar de langere route nemen.......
Nogmaals beterschap.

Grtz, Reinout
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

2e keer toch Mark? Pittig..beterschap.
Enneh
Iets met ezels en steen?

Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Vanmorgen om 5:45 vlak bij mijn werk: 50 meter met stroken van ijs.
Met mijn extra lamp zag ik de schittering, reed dat stuk al onder de 30km/u. Kon bij remmen, en met een gang van 10km/u langs de ijs stroken langs rijden. 50 meter op 30 km...
Maar genoeg om onderuit te gaan. Blijf continue opletten en licht kan zeker helpen.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Plaats reactie