Je maakt wat mee als Stromert

Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Inderdaad en....de vriendin ook he. :hy:
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Gisterenmiddag op de terugweg van mijn forenzenrit (heerlijk fietsweer!) moest ik zoals altijd de Amstel oversteken met de pont bij Nessersluis. Sinds een week of 2 is de oude dieselpont vervangen door een gloednieuwe fluisterstille elektrische pont, fantastisch apparaat behalve dat ie er gisteren uit lag... Het zal wel iets met kinderziektes zijn.

Hulde aan de veerman die de voetgangers en fietsers met een roeiboot op spierkracht naar de overkant bracht. :ay Zo mocht ik ook met de ST3 aan boord van de roeiboot, geweldig avontuur. :cool2:
IMG_20210518_172408.jpg
IMG_20210518_172408.jpg (1.66 MiB) 1993 keer bekeken
ST3 L Black
Bicarbonaat

mboelis schreef: 13 apr 2021, 01:19 Wielrennertje pesten👺
Vanmorgen haalde ik met zo’n 43 km/uur een wielrenner in. Die ging vervolgens in mijn wiel hangen. Ik zetten nog een beetje aan tot 48,5 maar hij bleef toch bij. Toen kwam de rotonde bij Ursem. Die nam ik volgas en toen was ik ‘m kwijt. Toch slaagde hij erin na 500 m net voor de ringvaart voor Rustenburg weer bij te komen. Die haakse bocht naar rechts ramde ik de ST3 de hoek om met ruim 35. Dat was teveel voor de wielrenner en hij moest hard in de remmen. Ik heb m niet meer gezien😛

Naar verluid ligt hij er nog😎
Metdestroommee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 aug 2020, 13:52

Leuk als je door iemand met pure spierkracht wordt ingehaald. Kwam op traject Amsterdam-Almere net voorbij Weesp een sigaar met rugvin tegen die even stilstond midden op het fietspad. Voorzichtig omheen gereden en weg vervolgd. Had wat stoplichten en zag daarna in de spiegel een paar koplampen naderen. Sigaar kwam me met zeker 50 km/h voorbij en bleef voor, onder meer door goed bochtenwerk op het Spoorbaanpad . Voel me niet langer king of he road met mijn ST3, die blijft onder de 47 km/h hangen met lichte tegenwind zoals vandaag terwijl die torpedo daar gewoon doorheen schiet.
🚴‍♂️ ST3 XL 2020 | 🏠🏢 30 km | 🔋 983 Wh | 🇳🇱
mrstrom

Metdestroommee schreef: 28 jun 2021, 18:23 Leuk als je door iemand met pure spierkracht wordt ingehaald. Kwam op traject Amsterdam-Almere net voorbij Weesp een sigaar met rugvin tegen die even stilstond midden op het fietspad. Voorzichtig omheen gereden en weg vervolgd. Had wat stoplichten en zag daarna in de spiegel een paar koplampen naderen. Sigaar kwam me met zeker 50 km/h voorbij en bleef voor, onder meer door goed bochtenwerk op het Spoorbaanpad . Voel me niet langer king of he road met mijn ST3, die blijft onder de 47 km/h hangen met lichte tegenwind zoals vandaag terwijl die torpedo daar gewoon doorheen schiet.
Knap als het op spierkracht is, wat goed mogelijk is trouwens. Maar sommige sigaren hebben ook een aandrijving en accu erin he.
WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

Helaas, na een paar weken/maanden zorgeloos rond rijden toch al een eerste "waarschuwing" gehad: op een bosweg met asfalt (breed genoeg) reed ik aan de rechterzijde van de weg met 2 Ortliebs op en uiteraard mijn spiegel.

Een (niet opettende?) tegenligger in een auto nam (te) ruim zijn plaats in op de weg. Spiegel tegen spiegel, echt het hoekje, met een harde *tak pets*. Kan gebeuren dacht ik maar als klap op de vuurpijl: de auto is gewoon blijven doorrijden. Ik was onmiddellijk gestopt en verbouwereerd maar mijnheer/mevrouw reed vrolijk door, zo snel dat ik de auto ook niet meer had kunnen bijhalen (heb het niet geprobeerd).
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Afgelopen week weer bij de RDW geweest om de Belgische ST1 op Nederlands kenteken te krijgen. Het heeft wat voeten in aarde gehad want het was niet eenvoudig maar de aanhouder wint.
Mocht je ook van plan zijn een Belgische fiets naar Nederland te halen, zorg dat kentekenbewijs deel 1 en deel 2 er bij zitten, ander gaat het niet lukken.
Bijlagen
rdw-vanzijptechniek.jpg
rdw-vanzijptechniek.jpg (546.17 KiB) 1390 keer bekeken
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heeee een ST1. Wordt dat de opvolger van jouw ST1 X?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Stromeur schreef: 03 jul 2021, 11:12 Heeee een ST1. Wordt dat de opvolger van jouw ST1 X?
Kan nog niet kiezen, zal eerst eens een tijdje op de ST1 gaan rijden als de hooikoortsperikelen wat minder worden. En mijn vrouw dan misschien op de ST1X. Voorlopig alleen korte ritjes in de straat gemaakt omdat er nog geen kenteken/verzekering op zit. Maar de zithouding en de voorvering voelen heel erg prettig aan tenopzichte van de ongeveerde ST1X.
De voorvork van de ST1 was door een ongeval (met de vorige eigenaar) kapot geraakt dus ik heb er een geveerde voor terug geplaatst.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST1 is inderdaad een stuk comfortabeler dan de ST1 X, zeker met een geveerde voorvork. Ik heb er hier een maand een ST1 gehad om te testen, ik vind het een fijne Stromer.

En voor de productfoto's van jouw 3D prints is het ook fijn dat je er een actueel model bij hebt. Ik zag de accu-transportcase er al op zitten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie