jazeker, de borden bij de oprit A27 bij Overvecht gaven een reistijd aan van >40 minuten voor beide opties naar knp Hoevelaken. Ik dacht dat ze dat speciaal voor mij deden, aardig dacht ik nog dat ze daar ook rekening mee houden, maar bleek de auto te zijn. Normaal doe je daar met de auto 17 minuten over.
Je maakt wat mee als Stromert
- marco-hlv
- Veteraan
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
- Locatie: Hooglanderveen
- Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
- Km-stand: 50.063
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Haha langs een hele rij auto's op de N247 gezoefd. Heerlijk!
Hi Roos !
Blijkbaar hetzelfde route als ik.......
Amsterdam-volgermeerpolder-Broek in Waterland-Edam
Was errrrrrg druk inderdaad !!
Hi Roos !
Blijkbaar hetzelfde route als ik.......
Amsterdam-volgermeerpolder-Broek in Waterland-Edam
Was errrrrrg druk inderdaad !!
Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Vanmiddag weer heerlijk gestromerd naar huis. Net onderweg en passeer een snorfiets met daar achter een wielrenner die uit de wind reed. Nadat ik deze voorbij was gereden zag ik dat de wielrenner de snorfiets passeerde en bij mij uit de wind ging rijden.
Ik vind dat helemaal niet vervelend. Eerder leuk. Eens kijken hoe lang dit mannetje het vol zou houden. Op naar de 40 en nog steeds achter mij. Door naar de 43-44 en kijkend in de spiegel zie ik dat hij het makkelijk kan bijhouden.
Bij het eerste verkeerslicht vraagt hij of ik er last van heb. Nee hoor zei ik.
Hij vertelde dat hij het heerlijk vond zo uit de wind. Ik zag dat de man begin 60 was en vertelde dat ik respect had dat hij zo lang zo snel kon rijden. Bijna elke dag reed de man dit ook woon-werkverkeer.
Op de Hollandse brug reed ik op een gegeven moment 47,4 km/uur. Tot mijn verbazing passeerde de man mij en liep op mij uit. PVD de Stromer liet mij in de steek .
Ruim 20 km heeft de man met mij opgereden. Grote duim voor hem. Toen onze wegen scheiden bedankte hij mij.
Kijk dit vind ik mooi.
Groet Mark
Ik vind dat helemaal niet vervelend. Eerder leuk. Eens kijken hoe lang dit mannetje het vol zou houden. Op naar de 40 en nog steeds achter mij. Door naar de 43-44 en kijkend in de spiegel zie ik dat hij het makkelijk kan bijhouden.
Bij het eerste verkeerslicht vraagt hij of ik er last van heb. Nee hoor zei ik.
Hij vertelde dat hij het heerlijk vond zo uit de wind. Ik zag dat de man begin 60 was en vertelde dat ik respect had dat hij zo lang zo snel kon rijden. Bijna elke dag reed de man dit ook woon-werkverkeer.
Op de Hollandse brug reed ik op een gegeven moment 47,4 km/uur. Tot mijn verbazing passeerde de man mij en liep op mij uit. PVD de Stromer liet mij in de steek .
Ruim 20 km heeft de man met mij opgereden. Grote duim voor hem. Toen onze wegen scheiden bedankte hij mij.
Kijk dit vind ik mooi.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
Als ze in groepjes rijden en dan achter mij gaan jagen dan rij ik ze er liever uit, maar een eenzame fietser vraag ik of hij wil aanhaken. Dat vinden ze meestal wel fijn, vooral als er straffe tegenwind staat. Het bedankje maakt het inderdaad nog leuker.
Gebeurt hier meerder keren per week, met meestal een bedankje aan het einde
40Km/u houden de meeste makkelijk vol blijkbaar.
Wat ik me dan afvraag, als het hun minder energie kost om achter ons aan te rijden, moeten wij dan meer energie opwekken? lijkt me wel vermits snelheid opbouwen en houden energie kost, als zij het makkelijker hebben....
Ik heb ook eens achter een andere Stromer aangereden, ik kon hem niet voorbij maar bijhouden ging heel gemakkelijk.
40Km/u houden de meeste makkelijk vol blijkbaar.
Wat ik me dan afvraag, als het hun minder energie kost om achter ons aan te rijden, moeten wij dan meer energie opwekken? lijkt me wel vermits snelheid opbouwen en houden energie kost, als zij het makkelijker hebben....
Ik heb ook eens achter een andere Stromer aangereden, ik kon hem niet voorbij maar bijhouden ging heel gemakkelijk.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Tony: eerst was je vraag wat onduidelijk voor me.
De voorste splijt de lucht en dat zorgt achter hem voor een ruimte met minder weerstand.
Boven 30 voelt een wielrenner dit heel goed. Kopwerk in een groepje is het zwaarst en met een Stromer kan dit met weinig moeite. De wielrenner zou het veel meer energie kosten om zelf die snelheid als kopman Le leveren. Het kost de Stromerrijder volgens mij niet meer energie om de wielrenner op sleeptouw te hebben. Ik denk zelfs dat de "dragreduction" die de wielrenner creëert de Stromerrijder voordeel oplevert, maar dat weet ik niet zeker.
De voorste splijt de lucht en dat zorgt achter hem voor een ruimte met minder weerstand.
Boven 30 voelt een wielrenner dit heel goed. Kopwerk in een groepje is het zwaarst en met een Stromer kan dit met weinig moeite. De wielrenner zou het veel meer energie kosten om zelf die snelheid als kopman Le leveren. Het kost de Stromerrijder volgens mij niet meer energie om de wielrenner op sleeptouw te hebben. Ik denk zelfs dat de "dragreduction" die de wielrenner creëert de Stromerrijder voordeel oplevert, maar dat weet ik niet zeker.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
- TulipanoRosso
- Pro
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 10 sep 2017, 16:46
- Locatie: Bollenstreek
Klopt als een zwerende vinger. De fietser die iemand in zijn kielzog heeft profiteert daarvan.
De plek waar je het meeste energie moet leveren in een treintje is op kop. De op-een-na slechtste plek is helemaal achteraan.
ST1 X sinds 22-06-2017 * S 22" * Oranje * 983Wh * 2x pw Gennep-Eindhoven vv (52 km enkel) * 10,9Wh/km@34,2km/h@4117km
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Mooi onderzoek. Interessante quotes:
Wielrenners rijden graag vlak achter de man op kop, uit de wind. Daardoor kan de volger zijn krachten sparen. Maar de man op kop blijkt hier ook voordeel van te hebben; hij ondervindt 2,5 procent minder luchtweerstand.
Ik ga ook harder op de Stromer als er een wielrenner aanpikt. Maar dat is ronduit psychiatrisch, ik geef het eerlijk toe, want ik moet en zal en wil en ga zo strak mogelijk op een constante hoge snelheid rijden om de wielrenner zo soepel mogelijk mee te krijgen. (M.a.w.: ik ben een uitslover )Volgens Blocken toont zijn onderzoek aan dat met zijn tweeën rijden altijd voordeel oplevert voor beide renners; ook als een van beiden weigert kopwerk te doen. Het voordeel voor de volger is natuurlijk wel groter, die heeft 34 procent minder energie nodig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Theoretisch klopt het verhaal maar het gaat om minimale voordelen voor de koploper, in de orde van ca. 2 procent, bij minimale tussenafstand van 15 cm... in de praktijk merk je er niets van, ik ga niet merkbaar sneller rijden (dv = 0,02*45= 0,9 km/u). Wat ik wel merk is dat de achtervolgers voordeel hebben, zij kunnen langer een hogere snelheid aanhouden.
Belangrijkste conclusie is dat de koploper in ieder geval geen nadeel heeft van locomotiefje spelen terwijl de wagonnetjes duidelijk voordeel hebben. Win-gelijk dus.
Belangrijkste conclusie is dat de koploper in ieder geval geen nadeel heeft van locomotiefje spelen terwijl de wagonnetjes duidelijk voordeel hebben. Win-gelijk dus.