Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Aan de buitenkant kan ik de drukknop niet ontdekken. Die zal dus wel binnenin ergens verstopt zijn. Lekker handig als je de deur niet open krijgt...
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Pssst......dat lukt altijd met een klein sleuteltje wat in de afstandbediening zit.
Wie geeft die tip even door aan meneer S. Tromer?
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmorgen met een noodstop voorkomen dat ik door een lijnbus werd aangereden.

Wat gebeurde er?
Ik reed op de rotonde van de Arnhemsestraatweg met de Oranjeweg in Rheden.
Er komt een lijnbus de rotonde oprijden zonder vaart te minderen.
De chauffeur ziet me terwijl hij de rotonde oprijdt en wuift met zijn linkerhand over zijn linker schouder naar achteren.

Ik ga op het moment dat de bus doorrijdt direct gedoseerd in de ankers om wegslippen te voorkomen en kan met naar links sturen en de draaicirkel te verkleinen de bus ontwijken. Ik voorkom hiermee onder het gevaarte terecht te komen.
Terwijl ik met wat minder vriendelijke verwensingen naar de buschauffeu tot stilstand kom en afstap krijg ik pas door dat de automobilist achter me rechts naast me staat.

Dat ging weer net goed.

Heb een aantal minuten nagepraat met 2 dames die aan de rechterkant van de rotonde getuige waren van het incident.

Direct bij aankomst op het werk na afdouchen van het angstzweet Arriva, de busvervoerder op het traject, gebeld en melding gemaakt van het incident met al de noodzakelijke details zoals locatie, lijnnummer en tijd.
Kreeg na het gesprek te horen dat een medewerker van het bedrijf binnen 10 dagen contact met me opneemt.
Heb er bij gezegd dat ik het netjes zou vinden als Arriva vanwege de ernst van het incident vandaag per telefoon contact zou opnemen.
Heb ondanks verzoek van de receptioniste om mijn volledig adres te vermelden enkel telefoonnummer en E-mailadres gegeven.
Daarnaast gezegd dat ik met helmcamera rijd en van plan ben aangifte bij de politie te doen van dit ernstige incident.
Ben ook van plan de gemeente Rheden over de situatie op deze 60 KM weg waar ik tussen de auto's hoor te rijden te infomeren over het incident.

Wordt vervolgt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een ontzettende lul op vingers zeg. Ik zou de beelden sowieso direct doorsturen naar Arriva, met hun "binnen 10 dagen yadayada".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ondertussen via het reactieformulier van Arriva melding van het incident gemaakt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Met 'n beetje geluk, kom je hem morgen op 't zelfde uur en plaats, opnieuw tegen! :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ondertussen tevens melding van het incident gedaan bij Meld.nl, de Politie en de gemeente Rheden.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zojuist door de klantenservide van Arriva teruggebeld. Het blijkt een gedeelde lijn te zijn en de chauffeur werkt voor de andere organisatie: Breng/Connexion. Daar nu ook telefonisch melding van het incident gedaan. Schriftelijk via website gaat nu gebeuren.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Het belangrijkste is dat je het kan navertellen. En die chauffeur, tja, chauffeur van het openbaar vervoer is een knelpuntenberoep. In het beste geval het vingertje bij een gesprek en hopelijk heeft die daar dan wat van geleerd, dat je beter met vertraging rijdt dan ongelukken veroorzaken want die veroorzaken nog meer vertraging.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij dat soort klootzakken mogen ze van mij gelijk het rijbewijs afnemen. Dat je (door gebrek aan kennis van recente regelgeving) van mening bent dat jij als "fietser" daar niet hoort dat vind ik helemaal prima, maar dat je zo iemand dan bewust in gevaar gaat brengen :aq

Zo'n klootzak heb ik ook een keer meegemaakt, maar dan van Cool Runnings. Ik had helaas toen nog geen camera (dat incident heeft me over de streep getrokken), dus had geen bewijsmateriaal. Mijn aangifte was toen dus een complete verspilling van tijd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie