In de motor zit een aantal sensoren; die draaien sowieso al rond als een malle, dus daarvoor geeft fiets op kop geen problemen.
De belangrijkste sensor is de trapsensor/TMM-sensor. Nog nooit van gehoord dat die moeilijk kan gaan doen als je de Stromer omdraait en het lijkt me ook stug. Als dit al zo is, dan is dat a: eenvoudig op te lossen door de sensor opnieuw te kalibreren via de OMNI display en b: een verwarde TMM-sensor geeft problemen met de ondersteuning, maar niet met de wegligging.
Je FM kletst er maar een eind in om hoor
Ik ben benieuwd naar de gedetailleerde uitleg. In de oplossing van je probleem vinden we ongetwijfeld ook de oorzaak terug.
Je maakt wat mee als Stromert
- Sobat
- Expert
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5
Yep, de sjorband zit altijd in mijn tas. Net als alle andere meuk om ter plekke mijn band te vervangen met een Gaadi band.
Sjorband om bijvoorbeeld bagage rek en een verkeersbord, dan beetje vastsjorren zodat wiel van de grond komt.
Het blijft behelpen natuurlijk, maar het werkt.
Bij -5 of in stortregen of overige kansloze situaties bel ik mijn Amersfoortse dealer op. Die komt mij halen tijdens kantoortijden...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Vreemd verhaal. Raken de elektronen van slag als ze worden omgekeerd?
Ik kan me wel voorstellen dat in het oliesysteem luchtbelletjes “aan de wandel gaan”, maar dan moeten die er wel in zitten.
Ik kan me wel voorstellen dat in het oliesysteem luchtbelletjes “aan de wandel gaan”, maar dan moeten die er wel in zitten.
Witte ST3 van maart 2019
Het gehele elektrische deel, dus spoelen en sensoren is de stator. Het enige wat ronddraait zijn de magneten. Hoe dan ook zou het voor het elektrische gedeelte niet mogen uitmaken als je het omdraait, plat legt of wat dan ook.Stromeur schreef: ↑14 jun 2019, 12:26 In de motor zit een aantal sensoren; die draaien sowieso al rond als een malle, dus daarvoor geeft fiets op kop geen problemen.
De belangrijkste sensor is de trapsensor/TMM-sensor. Nog nooit van gehoord dat die moeilijk kan gaan doen als je de Stromer omdraait, maar zou best kunnen. Echter: als dit al zo is, dan is dat a: eenvoudig op te lossen door de sensor opnieuw te kalibreren via de OMNI display en b: een verwarde TMM-sensor geeft problemen met de ondersteuning, maar niet met de wegligging.
Nou... die Hall-sensor in de TMM zou gevoelig kunnen zijn voor het aardmagnetisme...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Ik kom deze net ontwijken om te voorkomen dat het lekkebandenoverzicht van de Pirelli’s negatief wordt beïnvloed.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ook lekker... Dat zijn geen fijne dingen om in je band te krijgen, wordt een groot gat.
Ik had vanmiddag weer een toeterende en schreeuwende bestelbusidioot achter me rijden. Hier reed ik dus netjes op de rijbaan (binnen bebouwde kom, rode deel is fietsstrook, daar mogen wij niet komen), is een 30 km/h zone maar ik reed 36-37 om automobilisten wat tegemoet te komen (niemand rijdt daar daadwerkelijk 30).
Komt er een bestelbusje met minstens 50 km/h op me inrijden en gaat een paar keren toeterend op ± 1 meter afstand van me rijden, om vervolgens zijn hoofd door het open raam te steken en te roepen dat ik aan de kant moest. Ik heb een keer duidelijk nee geschud en naar mijn kentekenplaat gewezen, meteen daarna moest hij rechtsaf.
Dus omdat hij mij in de verte zag rijden en wist dat hij rechtsaf moest is hij even flink op het gas gegaan om even zijn punt te maken. Het blijkt wel weer dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn
Ik had vanmiddag weer een toeterende en schreeuwende bestelbusidioot achter me rijden. Hier reed ik dus netjes op de rijbaan (binnen bebouwde kom, rode deel is fietsstrook, daar mogen wij niet komen), is een 30 km/h zone maar ik reed 36-37 om automobilisten wat tegemoet te komen (niemand rijdt daar daadwerkelijk 30).
Komt er een bestelbusje met minstens 50 km/h op me inrijden en gaat een paar keren toeterend op ± 1 meter afstand van me rijden, om vervolgens zijn hoofd door het open raam te steken en te roepen dat ik aan de kant moest. Ik heb een keer duidelijk nee geschud en naar mijn kentekenplaat gewezen, meteen daarna moest hij rechtsaf.
Dus omdat hij mij in de verte zag rijden en wist dat hij rechtsaf moest is hij even flink op het gas gegaan om even zijn punt te maken. Het blijkt wel weer dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]