Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Meestal rijden die eikels in VW, Audi of Mercedes is mijn ervaring. De nul zit al om het logo verwerkt. In mijn vorige baan reeds ik 40-45 k km per jaar. Op de snelweg zijn de Audi knuppels het ergst vond ik, zodra er vier nullen in de verte aankwamen werd het tijd om in te halen op de linker baan. Met knipperende lichten en soms zelfs hoorngeschal werd ik begroet. Wat een ontvangst. 😀Als ik terug groette probeerden ze soms rechts naast mij te rijden om beter oogcontact te krijgen. Gebarentaal is bij mij niet sterk ontwikkeld en waarom ze dan altijd bozer worden is mij nog steeds een raadsel. Dan werd het hoog tijd om volgas te geven om snel de naderende vrachtauto in te halen. Je wilt ze tenslotte niet ophouden. Hè wat jammer nou, moet die arme drommel in de ankers omdat de vrachtauto voor m niet harder kan. Niet getreurd, morgen gaat de zon voor ons beiden gewoon weer op. Je maakt wat mee zeg
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
mrstrom

FreddyH schreef: 17 jun 2019, 21:29 Hier reed ik dus netjes op de rijbaan (binnen bebouwde kom, rode deel is fietsstrook, daar mogen wij niet komen), is een 30 km/h zone maar ik reed 36-37 om automobilisten wat tegemoet te komen (niemand rijdt daar daadwerkelijk 30)
Toch pak ik vaak dan wel de fietsstrook hoor, op dit soort plekken. Pas als ik fietsers zie, voeg ik weer tijdig in. Maar je hebt gelijk, wij mogen daar niet fietsen. Maar lastig uit te leggen aan zulke gasten.
Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Gisteren op terugweg naar huis van het werk een gevalletje van "verkeersagressie". Het weer was schitterend, verkeer niet druk. Ik rijd op een lange rechte baan (max snelheid is er 50 km/u) op de weg en niet op het fietspad. Ik doe dat daar eigenlijk altijd want fietspad is in goede staat, maar dicht aan huizen/opritten en veel gewone fietsers. Ik rijd vlot 45 want wind in de rug. Volgens mij is dat allemaal wettelijk want ik heb een nummerplaat. Rechte baan : achter me geen auto en voor mij voor honderden meters ook geen auto. Komt er daar ineens een idioot in een Audi mij voorbijgevlogen (rakelings), met een claxon concert. Ik zie dat hij 85 rijdt (er stond daar toevallig zo'n ding dat je snelheid aangeeft met een duim naar beneden als je te hard gaat). Ik interesseer me daar meestal niet aan maar een paar km verder stond de spoorwegovergang dicht en de Audi stond daar te wachten dus ik besluit de bestuurder effe aan te spreken. Het bijrijders raam stond open en zijn vriendin zat daar, met een baby op haar schoot. De bestuurder zelf was van het getatoeëerde type. Ik vraag : deed ik iets verkeerd omdat je me bijna van de baan reed daarnet? Ik krijg me daar een roepconcert, 'op het fietspad eikel!' Ik zeg, jamaar, ik mag op de weg want ik heb een nummerplaat. "Wat nummerplaat : jij hebt een fiets, idioot (nog een hele reeks scheldwoorden). Er komen ondertussen nog wat andere fietser bijstaan. Ik vraag dan : vinden jullie het normaal dat je aan 85 km/u met een baby los op de schoot rondrijdt? Als je een ongeval hebt, dan is die zeker dood. Toen ontplofte de bestuurder : over mijn kinderen moet je zwijgen ! En hij stapte uit en ik bleef kalm en enkele bijstaanders hielden de bestuurder tegen. Na nog eens 1O minuten hebben ze hem terug in zijn Audi gekregen. Ik heb hier eigenlijk bijna niets gezegd en die kerel wou me vermoorden. Volgende keer gewoon niets zeggen lijkt me beter. Wat denken jullie?
Willem
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Willem, het lijkt me dat je precies verteld hebt wat hij eigenlijk zelf ook weet; ik heb een grote? auto maar ben eigenlijk een verschrikkelijker loser. Nu weet je gelijk waarom het logo uit 4 nullen bestaat (oeps zei ik dat hardop)

Hoe heftiger de reactie hoe meer gelijk je hebt.

Gelukkig waren er omstanders die voorkwamen dat het escaleerde.

Of je het weer moet doen? Geen idee; ik ben ook zo’n oen die de wereld wil verbeteren EN een betweter is :oops:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Sommige mensen worden geboren met een te kort aan hersencellen. Ze hebben er 3. Je kan die cellen in een 3 ploegen systeem laten werken maar dat overbrugd maar 5 dagen van de 7 dus is er ook zonder verlof en ziekte een tekort om de week vol te krijgen. Op een dag is er een ploeg afwezig...Jij trof zo'n type op een dag met afwezigheid.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ambiorix schreef: 22 jun 2019, 18:34 Volgende keer gewoon niets zeggen lijkt me beter. Wat denken jullie?
Hier bestaat helaas geen "goed" antwoord op. Mensen die zulk asociaal gedrag aan de dag leggen laten niet aanspreken. Het heeft gewoon geen zin. Als je tegengas geeft kun een ram voor je bek krijgen.

Maar ik vind niet dat je het hoeft te accepteren als iemand je van de weg rijdt. Ik zeg er ook weleens wat van. Ik ben alleen zo dom om niet eerst een inschatting te maken van de situatie en of ik daarmee mijn eigen veiligheid in gevaar breng; ik ben vrouw en ook nog een kleine opdonder. (Op mijn werk noemen ze me niet voor niks een pitbull-kanarie.) M.a.w.: ik kom regelmatig in akelige situaties terecht zoals jij die nu omschrijft. En dat is heel erg eng, want je begint niks als zo'n type schuimbekkend uit zijn plaat gaat. (Het is mij ook weleens gebeurd in het donker op een verlaten industrieterrein: ik op de fiets, hij scheurt me van de weg in de auto, mijn middelvinger gaat direct de lucht in, met gierende remmen draait-ie om en reed op me af. Ik was er bijna alsnog geweest toen.)

Ik kies dus weleens eieren voor mijn geld en laat het gaan. Het heeft toch geen zin, iemand zal er zelden iets van leren en je brengt jezelf alleen maar in gevaar. De prijs die je betaalt voor jezelf inhouden, is dat je het over je kant moet laten gaan dat iemand jouw leven in gevaar heeft gebracht en ermee weg komt. Ik loop daar langer over door te kniezen als ik er geen werk van maak, maar toch doe ik dat steeds vaker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ambiorix schreef: 22 jun 2019, 18:34Volgende keer gewoon niets zeggen lijkt me beter. Wat denken jullie?
Willem
De 112 bellen. Verkeersagressie moet politie met voorrang behandelen in België. Dwz dat de dichtst bijzijnde mobiele ploeg wordt uitgestuurd, de dader actief wordt opgespoord (op basis van nummerplaat) en dat mijnheer sowieso zijn rijbewijs kwijt is voor 15 dagen.
Je kan ook nu nog altijd aangifte gaan doen.

https://verkeer-recht.be/kennisbank/blo ... rsagressie
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 22 jun 2019, 22:46 De 112 bellen. Verkeersagressie moet politie met voorrang behandelen in België.
Wat goed.

Ik zou willen dat dat hier in NL ook zo was. Ik heb vorig jaar eens 112 gebeld terwijl er een woeste automobilist op mijn autoraam stond te beuken; er kwam niemand ("geen capaciteit wegens andere prioriteiten"). En dan te bedenken dat ik zelf voor de 112-alarmcentrale heb gewerkt en weet wat prioriteit zou moeten hebben...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Super inderdaad. Ik heb 2 jaar geleden in NL een keer aangifte gedaan van verkeersagressie, maar tijdens die aangifte werd me van begin tot eind duidelijk gemaakt dat dit een verspilling was van zowel mijn als hun tijd :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
aesch
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2019, 12:51

In Nl ook wel zeer adequate reactie meegemaakt van politie. Nadat ik bijna de weg ben afgereden door taxi (die me door 't raam ook nog even meldde dat ie me de volgende keer wel dood zou maken) aangifte gedaan.
Bewijzen is lastig als er niks gebeurt maar:
Toen kreeg ik letterlijk de vraag of ik het een goed idee vond als ze 'm even live thuis gingen vertellen dat dit ongewenst gedrag was (beschrijving auto, Nummerbord en persoon klopte exact dus konden ze zo vinden).
Achteraf terugkoppeling gekregen dat de boodschap duidelijk was overgekomen bij bestuurder (en zijn vader, de sukkel woonde nog thuis en had geld voor de taxi geleend van pa. Not amused to say the least).
Geregistreerd dus bij nieuwe melding taxibewijs kwijt :cool2:
Plaats reactie