Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als ik het goed lees, dan is dit om je tas veilig achter te laten, maar dan moet je fiets wel op slot worden gezet.
Als je daar je ringslot niet voor wilt gebruiken, dan heb je nog een klein slotje nodig om de staalkabel (bijvoorbeeld) aan je bagagedrager te fixeren.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

En na een week verschijnt dan een bericht dat de lak op de drager weg is rondom het extra aangebrachte slotje en kabelogen . Wet op behoud van ellende heet dat.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Ortlieb tassen zijn afneemtassen. Gewoon mee naar binnen nemen op je plaats van bestemming, en correct aan je drager (dus mét die extra sluiting van de tas om je drager heen) bevestigen als je onderweg bent, krijgt een dief 'm er echt niet af.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1589
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

mboelis schreef: 22 apr 2020, 08:32 Als wereldfietser in Lagos (Nigeria) zou ik die kabeltjes wel gebruiken
Ik was in Lagos eind jaren 90... als ook in Benin (Edo state). Dat je daar kan fietsen ?? Ongelooflijke chaos in het verkeer, levensgevaarlijk op alle vlakken. Miserie troef... ook op alle vlakken... Hoed af als je daar durft te fietsen.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 862
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

dinsdagmorgen mocht ik mijn woonwerk-traject Elst - Utrecht weer uitvoeren.
Door de Corona-beperkingen doe ik dat niet meer dagelijks maar eens in de week. Het is normaal om 04.30 al lekker stil maar in deze bijzondere Corona-tijden haal ik belachelijke snelheidsgemiddelden want je kan nu werkelijk overal doorrijden. Dus ik was wat later vertrokken en rond 05.00 reed ik langs de Linge vlakbij Zetten en ik ontwaarde in het schijnsel van mijn groot licht een voetgangster. Het was nog echt donker op dat moment; graadje of 8.
Tikje raar:
- zij, vroeg in de 30, was gekleed in trainingsjasje en kort sportbroekje;
- geen schoeisel of sokken. Zij liep met blote voeten op het asfalt. En gezien de toestand van haar voeten (tot bloedens toe) was ze al even onderweg.
Ze keek volledig helder uit haar ogen, liep keurig recht (zwalkte niet), zag er keurig verzorgd uit en sprak prima Nederlands zonder een indicatie van dronkenschap.
Ik vroeg haar of alles ok was. In de tussentijd kon ik haar goed bestuderen (lang leve de lampen op de ST3; had nog grootlicht aan staan....) en zag nergens blauwe plekken of andere tekens van mogelijk huiselijk geweld. Dat was niet moeilijk want echt veel had ze niet aan.
Volgens haar was alles goed. Ze was op missie want ze moest naar Wassenaar lopen; ze had een mededeling voor de Koning.
Ze vertelde dat ze vanochtend uit Nijmegen was vertrokken en dat het nu toch wat ver leek. (of dat waar was van Nijmegen weet ik niet; haar bloedende voeten suggereerde dat dit zeker mogelijk was). Ik vroeg of ze iemand kon bellen maar ze had geen mobieltje en al haar vrienden lagen toch nog in bed.
Toen ik voorstelde de politie te bellen om haar naar huis te laten brengen was er lichte paniek: geen politie ! Die had ze al gezien die morgen ?
Ze vroeg de weg naar het dichtstbijzijnde dorp en daar zou ze een lift regelen naar huis. Ze had geen behoefte aan een stel aangeboden sokken, flesje water maar in de boterham had ze wel zin. Toch sloeg ze die af want zij kon straks wel naar de winkel en ik moest ten slotte werken.
Op dat moment kwam er een auto aan en ik adviseerde gelijk mee proberen te liften. Ik signaleerde de auto snelheid te minderen; bleek dat politie te zijn !
De politie sprak even met de dame die in de tussentijd al weer enkele tientallen meters door was gelopen. Nog geen minuut later rijdt de politie gewoon door en de dame strompelt ook weer gewoon verder.
OK ? Kennelijk allemaal heel gewoon.

Was wel goed wakker.
Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:ai

Ik heb ook wel een boodschap voor de koning, maar dit lijkt me niet de manier...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik kom aan een afstand van zo'n 20 km (!) ... zonder schoeisel ... :be
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een bizarre ontmoeting.

Klinkt trouwens alsof mevrouw in een psychose zat. Heel vreemd dat de politie hier niks mee gedaan heeft, want ze zou zichzelf zomaar in gevaar kunnen brengen. (Een bekende van me is jaren geleden in een dergelijke toestand op het spoor tussen Eindhoven CS en Eindhoven Beukenlaan om het leven gekomen. Zij was onderweg vanuit Utrecht om een kind dat volgens haar de wedergeboorte van Jezus was haar excuses aan te bieden.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Nou, daar heb ik weer wat hoor.
De Klever heeft 6 dagen gefietst en heb m’n eerste lekke band te pakken.
Zette de fiets neer loop er bij weg en 2 minuten laten volledig plat.
Naar een FM voor vulmiddel en CO2 busje.
Het dichtmiddel spoot uit het gat.
Binnenband is aan de velgkant lek.
Inspectie volgt later. :bu:
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Kun je hem niet tubeless maken , bij R&M is het tubeless ready (waarom ze dan niet gewoon voor tubeless gaan weet ik ook niet )
Plaats reactie