Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik vind het geen geen stomme vraag.

Het snelheidsverschil tussen hem en mij was niet zo groot en het fietspad was daar niet zo breed. Vandaar dat brommers en speed pedelecs daar op de weg moeten rijden.

Een paar honderd meter verderop moesten de brommers en speed pedelecs weer van de weg af. Ik wilde gewoon dat moment afwachten.

Omdat ik wist dat ik daar niet op het fietspad mocht rijden, wilde ik niet bellen of toeteren om aan te geven dat ik iets sneller reed en er langs wilde.

Wellicht was het verstandiger geweest om meer afstand te houden, want het Corona virus wordt verspreid door nies- of hoestdruppels.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik mocht de voorbije weken ook een aantal keer zo'n Zoetemelkers "ontmoeten" ... je zegt gewoon "ik ga NU niezen vriend en het ganse goedje zal sowieso jouw richting uitkomen" en ze zijn weg. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Strerk
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2018, 15:37
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST2 20" sport white
Km-stand: 19000

Kom net (1:45) voor de poort thuis, zie ik dat er een fietstas mist. Twee seconden nadenken, opstappen en op goed geluk zo ver mogelijk terug fietsen richting Mijdrecht met nog 43% voor 23 km enkel... Bij Ouderkerk aan de Amstel de ondersteuning maar van 100 naar 50 teruggeschroefd. Bij Nes aan de Amstel van z'n 3 naar stand 2. Bij Uithoorn nog geen tas gezien met de accu op 22%. Op standje 1 met 30% ondersteuning op de gok de weg voortgezet naar Mijdrecht met de wetenschap dat ik de terugweg voor een groot deel op eigen kracht zou moeten doen.
Halverwege in Mijdrecht het gelukzalige moment van de hereniging van mij met de fietstas. Hij lag midden op het fietspad net na een rotonde. Dit is een beetje een kronkelig afsnijfietspad waar gelukkig op dit uur niet veel volk komt.
Nu lig ik nog even in het fietsenhok op mijn werk uit te rusten met de accu onder de lader. Kan ik straks weer heerlijk in stand drie met 100% ondersteuning tegen de wind in naar huis. Twee uurtjes later dan gepland, maar wel blij met de fietstas en inhoud (o.a. de lader, regenkleding, gereedschap...)

Edit, dat wordt toch maar standje 2, dat laden gaat niet zo snel zie ik net.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

sterk verhaal strerk! Even het volledige traject twee keer gedaan.
Gelukkig is het goed uitgedraaid.
Enig idee hoe het komt dat je fietstas er af is kunnen vallen? Ik zou ook toch denken dat je dat voelt, maar dat is blijkbaar niet het geval (ik las ooit op dit forum nog een verhaal over dezelfde situatie).
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou denken dat je dat ziet ? ... :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Strerk
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2018, 15:37
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST2 20" sport white
Km-stand: 19000

Niets gevoeld, gehoord (oordopjes) of gezien. Waarschijnlijk zat de tas niet goed in beide slotjes.
Als bescherming zit dit spul op de bagagedrager. Deze maken het iets lastiger om de tas in de slotjes te krijgen. Tot gister ging dat al ruim een jaar goed.
Voortaan even extra tascontrole voordat ik vertrek.
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Ik weet niet of je Ortlieb tassen hebt....deze zijn snel te verwijderen door aan de handgreep naar boven te trekken en de slotjes wippen open.
Ik vond dit meteen al een risico, ze kunnen dan door iedereen ook tijdens het fietsen makkelijk van je fiets genomen worden.

De tassen rol je op en gesp je vast vlakbij de drager, maar vanwege het feit dat ze er makkelijk af gaan doe ik de gesp van de linker tas in de gesphouder van de rechter tas en andersom. Als de linker tas uit het slotje vliegt, dan hangt hij aan de rechter tas, dat ga je wel merken tijdens de rit.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
Strerk
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2018, 15:37
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST2 20" sport white
Km-stand: 19000

Het zijn inderdaad Ortlieb tassen. Bedankt voor de tip met die gesp. Die ga ik zeker toepassen. :)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een Ortlieb die je verliest was slecht bevestigd ... je spiegel(s) zo afstellen dat je niet alleen het verkeer ziet maar ook (een stukje van) je fietstas(sen), dat werkt ook als extra controle onderweg.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik ben nog niemand tegengekomen die in staat was om tijdens mijn woon-werk ritten mijn Ortlieb tas van mijn bagagedrager te pakken. Kwestie van lekker doorrijden... :d3:
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie