Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

+/- schreef: 21 jan 2020, 09:46 Nou.. bij mn eerste stromerrit in A'dam vandaag meteen al door een toeterende auto van de weg gedrukt... Ik moest het fietspad op :cry:

Gelukkig alleen de spiegel naar binnen geklapt...
Ik had precies hetzelfde hier in Nijmegen op mijn tweede dag. De politie zei toen: ik zou daar ook niet op de weg fietsen.
Sindsdien fiets ik op het fietspad. Nergens last meer van.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1586
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@psycholoog, op welke plek werd je van de weg gedrukt?
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Peerke1960 schreef: 17 feb 2020, 21:57 @psycholoog, op welke plek werd je van de weg gedrukt?
Heyendaalseweg ter hoogte van het Radboudumc
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1586
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Herken ik. Op de grote doorgaande wegen in Nijmegen rijdt men redelijk door. Het is ook een kwestie van wennen en je plaats innemen op de weg. Bij mij kostte (kost) dat tijd.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Het is mij opgevallen dat ik tijdens het Stromeren minder van de omgeving mee krijg dan ik vooraf gehoopt had en wil. Voornamelijk omdat ik (ook op rustige landwegen) meer geconcentreerd ben op de weg. Meer mensen deze ervaring?
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb die ervaring ook. Een snelheid van 40+ km/uur is kennelijk minder geschikt om van de omgeving te genieten dan een snelheid van 25-30 km/uur.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niwla schreef: 19 feb 2020, 16:02 Het is mij opgevallen dat ik tijdens het Stromeren minder van de omgeving mee krijg dan ik vooraf gehoopt had en wil. Voornamelijk omdat ik (ook op rustige landwegen) meer geconcentreerd ben op de weg. Meer mensen deze ervaring?
Ik rij ook voornamelijk op rustige landwegen (Friesland). Het gaat nog wel beter worden. Uiteindelijk ken je je vaste route op je duimpje, inclusief oneffenheden in het wegdek, laag handende takken, rottige bochtjes, onoverzichtelijke uitritten van boerderijen etc. Dan hou je hier van nature al rekening mee.

Een andere optie is gewoon wat rustiger gaan rijden. Dat je Stromer 45km/u kán, wil niet zeggen dat het ook moet. Laat je niet opjagen door het gevoel dat je meteen alles uit je Stromer moet halen. Genieten is veel belangrijker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmiddag werd een eind voor mij op het fietspad een blauw plaatje klemgereden door twee agenten. Hun auto stond dwars over het fietspad. Heb ze in het voorbij gaan vriendelijk gegroet en moest gniffelen omdat ik er eindelijk eens getuige van was dat een helmloze aangehouden werd.
Het staat op film :mrgreen:

Op deze rit van 40 km opvallend veel politie ontmoet. Bovengenoemd stel, een politieauto op de Posbank en 2 motoragenten op de parallel weg naast de A50 bij Arnhem. Vast vanwege het voorkomen van boerencolonnes op de snelwegen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Afgelopen zondag een rondje gefietst. Het was lekker weer, dus standje 2 in “toer-modus” gezet en met in achtneming van de 1,5 meter rustig aan gedaan (Max snelheid ingesteld op zo’n 35 km/uur).

Op een gegeven moment reed ik op het fietspad (jawel, dat mocht daar eigenlijk niet) en haalde langzaam een wielrenner in. Op een gegeven moment zat ik in zijn achterwiel. Omdat ik lekker aan het toeren was, had ik niet de drang om hem in te halen. Het zonnetje scheen en ik vind het wel best allemaal. Toen ik zo’n 30 seconden aan zijn achterwiel hing merkte hij me op. Hij verontschuldigde zich dat hij me nu pas opmerkte en maakte gelijk ruimte zodat ik hem kon passeren.

Omdat hij speciaal ruimte voor me maakte, zette ik even aan en tijdens het passeren zei ik tegen hem dat hij zich niet hoefde te verontschuldigen.

Ik was hem echter nauwelijks gepasseerd of hij zag aan mijn nummerplaat dat ik daar helemaal niet op het fietspad mocht rijden en schreeuwde naar me dat ik op de weg moest rijden.

Zo zijn ze aardig tegen je en het volgende moment doen ze onaardig tegen je. Voor mij is dit het zoveelste bewijs dat de regelgeving niet klopt.

Je maakt wat mee als je Stromert...
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Misschien vind je dit een stomme vraag, maar waarom zou je het risico nemen op een COVID-19 besmetting door in iemands wiel te gaan hangen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie