Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Heb je wat bijzonders tijdens je rit meegemaakt, misschien is het hier vermelden leuk. Hier mijn bijdrage:


Vandaag mijn eerste droge rit gemaakt met meer daglicht. Ik fietste over de het (brom)fietspad van de Hollandseburg (A6) richting Amsterdam. Midden op de brug een zwaan vanaf de snelweg in paniek met daarachter aan een, naar later bleek, Engels sprekende man. Hij had inmiddels de zwaan onder controle maar ik ben toch gestopt om te kijken of ik kon helpen. Via zijn GSM kwam hij niet zo goed uit zijn woorden dus heb ik de hulpdienst (dierenambulance) maar laten komen. Handig die connecties. Zwaan had vermoedellijk een gebroken vleugel, beetje bloed zichtbaar.

Ik dacht heb ik weer op mijn eerste reisje, dus even op de foto, die zwaan dus met Engelse held. Ja, deze man heeft toch voorkomen dat de zwaan niet verder de A6 op ging.

Ik reed vervolgens verder de brug af en wat zag ik daar, NOG een STROMER??? Ik sneller en passeeerde hem rustig, nee het was een Riese und Muller. Maar we hebben elkaar wel gegroet. Zo kan het ook :D
Bijlagen
IMG_0035.PNG
IMG_0035.PNG (1.77 MiB) 13736 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Hihi...kan bij Natuurpracht item
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Lomito

Vrijwel elke rit maak je wel wat mee, dat is ook mijn ervaring. Ik denk dat je na een jaar Stromeren al aardig wat anekdotes kunt oplepelen. :cool2:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 862
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ook ik mocht donderdagochtend een mede speed-pedelecer bij Rhenen tegenkomen. Dan is een echt lang stuk tot Leersum dat je eigenlijk niet veilig met z'n tweeën naast elkaar kan doen dus ik ben er netjes achter gebleven zonder "dwingend" in de slipstream op te zitten duwen.
Bij Leersum draai je de N227 op en kan je gemakkelijk naast elkaar fietsen (zeker op dit soort onmogelijk vroege tijden) en de mede SPer had al opgemerkt dat er een Stromer meereed. Hij reed zelf op een Flyer Upstreet met groot gemak 40 km/h. Zijn enkele rit was 40 km. Maar toen hij hoorde van mijn 51 jaar + > 60 km enkeltje + het gemak om hem bij te houden maakten hem toch even aan het twijfelen of hij wel de goede keus had gemaakt.....hi hi

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 15 sep 2017, 16:47 Via zijn GSM kwam hij niet zo goed uit zijn woorden dus heb ik de hulpdienst (dierenambulance) maar laten komen. Handig die connecties. Zwaan had vermoedellijk een gebroken vleugel, beetje bloed zichtbaar.

Ik dacht heb ik weer op mijn eerste reisje, dus even op de foto, die zwaan dus met Engelse held. Ja, deze man heeft toch voorkomen dat de zwaan niet verder de A6 op ging.
Geweldig dat jullie de zwaan geholpen hebben. Daar word ik blij van.

En het is waar, de wereld is veel dichterbij vanaf de Stromer dan vanuit de auto, Je ziet meer, en je stopt makkelijker ergens voor. Al wórden Stromers ook regelmatig onder lichte dwang gestopt. Met name hazen zijn daar vrij bedreven in, heb ik inmiddels uit diverse bronnen mogen vernemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Gelukkig bleef de zwaan rustig. Ze kunnen ook wel eens flink gaan blazen ed.
Mooi werk.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Hans Kamp
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Zwanen zijn prachtige dieren!

Ik heb op een bungaluwpark vroeger gezien dat een zwaan bij een huisje een souvenirtje heeft achtergelaten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ik heb niets gemerkt vandaag. Jullie wel? :bp:

Groet Mark
Bijlagen
Schermafbeelding 2017-10-31 om 19.45.02.png
Schermafbeelding 2017-10-31 om 19.45.02.png (157.7 KiB) 13462 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Lomito

Mijn woon-werkafstand was vandaag langer dan normaal. In plaats van 8 meter lopen heb ik maar liefst 350 meter afgelegd met de ST2s om de timmerwerkplaats aan de Hoofdstraat in Herveld te bereiken. Helaas geen douche aanwezig dus drijfnat lopen buffelen... :roll:
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Lamkram schreef: 31 okt 2017, 19:48 Ik heb niets gemerkt vandaag. Jullie wel? :bp:

Groet Mark
Haha langs een hele rij auto's op de N247 gezoefd. Heerlijk!
Veel sluipverkeer trouwens over de weilandweggetjes tussen Middelie en Warder, is normaal gesproken niet zo!
Wel wennen weer aan het donker op de terugweg....6 minuten langer over mijn tocht gedaan dan normaal
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Plaats reactie