Na een telefonische omweg via het hoofdkantoor van Transdev/Connexxion eindelijk iemand aan de telefoon gekregen van het Rayon Bemmel (?) dat in de buurt ligt van het Rayon Arnhem van BRENG. Hij gaat op zoek naar de chauffeur en wederhoor toepassen. Gaat me terugbellen...
Inderdaad Stromeur je moet nogal wat werk verzetten voor je (misschien) wordt geholpen.
Ben blij dat ik niet ben verongelukt, want dan had ik hier echt geen tijd voor gehad.
Je maakt wat mee als Stromert
Vanmorgen ook effe iets 'anders' meegemaakt.
Ik reed een 100 m achter een fietser aan, en ik zag die voor me uit een koprol maken, echt wel een flinke val.
Ik stopte langs hem en vroeg of alles OK was en of ik hem kon helpen.
De man gaf aan dat alles OK was en zei 'Elastiek is kapoet'.
Die elastiek, dat bleek dus een snelbinder te zijn die in zijn achterwiel en cassette was verzeild geraakt. Door het abrupte afremmen van het achterwiel moet hij dus zijdelings over kop zijn gegaan.
Ik heb snel mijn gereedschapskistje uit de fietstas gehaald, de snelbinder enkele keer doorgeknipt en ben er met wat handigheid ook in geslaagd de snelbinder, die tussen cassette en wiel vast stak, los te krijgen.
Je begint dan wel echt te denken wat als ik vlak achter hem reed, wat als zoiets bij mij gebeurd (ik (dubbel)check iedere keer voor ik vertrek of de fietstassen goed bevestigd zijn en er geen gesp lost hangt, maar toch)....
Nogmaals een tip voor iedereen: dit schaartje is echt wreed handig onderweg: https://www.bike-components.de/en/ParkT ... o24100001/
Ik heb het dus vandaag gebruikt om die snelbinder te verwijderen, maar ik heb er ook als een een binnenband mee doorgeknipt onderweg én vooral, een scherp stukje ijzer mee verwijderd dat helemaal door het +- 5 mm dikke profiel van mijn buitenband stak (aan beide kanten 2-3 mm, ik zou niet weten hoe ik dat anders zou verwijderen)
Ik reed een 100 m achter een fietser aan, en ik zag die voor me uit een koprol maken, echt wel een flinke val.
Ik stopte langs hem en vroeg of alles OK was en of ik hem kon helpen.
De man gaf aan dat alles OK was en zei 'Elastiek is kapoet'.
Die elastiek, dat bleek dus een snelbinder te zijn die in zijn achterwiel en cassette was verzeild geraakt. Door het abrupte afremmen van het achterwiel moet hij dus zijdelings over kop zijn gegaan.
Ik heb snel mijn gereedschapskistje uit de fietstas gehaald, de snelbinder enkele keer doorgeknipt en ben er met wat handigheid ook in geslaagd de snelbinder, die tussen cassette en wiel vast stak, los te krijgen.
Je begint dan wel echt te denken wat als ik vlak achter hem reed, wat als zoiets bij mij gebeurd (ik (dubbel)check iedere keer voor ik vertrek of de fietstassen goed bevestigd zijn en er geen gesp lost hangt, maar toch)....
Nogmaals een tip voor iedereen: dit schaartje is echt wreed handig onderweg: https://www.bike-components.de/en/ParkT ... o24100001/
Ik heb het dus vandaag gebruikt om die snelbinder te verwijderen, maar ik heb er ook als een een binnenband mee doorgeknipt onderweg én vooral, een scherp stukje ijzer mee verwijderd dat helemaal door het +- 5 mm dikke profiel van mijn buitenband stak (aan beide kanten 2-3 mm, ik zou niet weten hoe ik dat anders zou verwijderen)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Nu ik zelf ook onlangs een ongeval heb gehad, wil ik graag alleen op dit gedeelte reageren. De man gaf aan dat alles OK was. Na mijn eigen ongeval hoorde ik van mijn collega's dat ik op veel vragen goed reageerde, zelfs had ik mijn vrouw gebeld en zij vertelde mij later dat ik helder overkwam. Het tegendeel was echter waar. Ik ben ruim 45 minuten mijn geheugen kwijt. Ik kan mij echt niets herinneren, ik heb zelfs moeten blazen op een alcohol apparaat, weet er niets van.
Een vriend van mij heeft een soort gelijk geval enige jaren geleden gehad met een ongeval met zijn paard. Van het ongeval kan hij alleen een kort gesprek met een man herinneren. Na de val was hij zelf weer op zijn paard geklommen en dat paard heeft de stal zelf gevonden. Ja, zelfstandig over verschillende wegen terug naar stal.
Wat ik hiermee wil aangeven is dat het verstandig is om, nadat iemand een behoorlijke buiteling heeft gemaakt, te controleren of er geen sprake is van een hersenschudding. Dat kan je simpel controleren door makkelijk controleerbare vragen te stellen, waar kwam je vandaan, ga je naar toe, welke dag is het, waar woon je. Komt het er allemaal niet uit of onjuist blijf dan bij het slachtoffer en zorg dat hulp komt. Ben geen arts o.i.d. maar beter iets te bezorgd dan een te snelle aanname.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het is zo lastig in te schatten inderdaad. Na een val van een paard (met goedgekeurde cap) kon ik al die vragen dus keurig beantwoorden. Ik stapte gewoon weer op mijn paard, maar binnen een kwartier werd ik alsnog helemaal koekwaus.
Hersenen zijn rare dingen, moet je niet te vaak een klap op krijgen.
Bij de geringste twijfel altijd naar een arts gaan. Maargoed, een vreemde maakt zijn eigen keuzes, al kun je het altijd aanraden. Maar meer kun je niet als iemand zelf door wil en verder "goed" over komt.
De mensen van de manege hebben me ook zelf met de auto naar huis laten rijden. Ik stond erop. De dag erna constateerde de huisarts een hersenschudding.
Hersenen zijn rare dingen, moet je niet te vaak een klap op krijgen.
Bij de geringste twijfel altijd naar een arts gaan. Maargoed, een vreemde maakt zijn eigen keuzes, al kun je het altijd aanraden. Maar meer kun je niet als iemand zelf door wil en verder "goed" over komt.
De mensen van de manege hebben me ook zelf met de auto naar huis laten rijden. Ik stond erop. De dag erna constateerde de huisarts een hersenschudding.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Voor het eerst aangehouden door een agent vanochtend omdat ik op het fietspad reed. De weg die er naast ligt is dusdanig gevaarlijk vind ik, dat ik dit stuk over het fietspad ga. Daarbij rijd je nu precies tegen de zon die heel laag staat dus word slecht gezien, Zijn (persoonlijke) mening was wel duidelijk en gaf me vooral de tip om op de weg te rijden want die 165 euro was wel zonde .
Had wel idee dat er deze ochtend actief werd gekeken er reden meerdere motor rijders rond namelijk (Naarden -> Blaricum).
Hoe ervaren jullie trouwens rotondes? Ikzelf heb niet perse slechte ervaringen op de weg rijden maar die rotondes vind ik echt doodeng,
Had wel idee dat er deze ochtend actief werd gekeken er reden meerdere motor rijders rond namelijk (Naarden -> Blaricum).
Hoe ervaren jullie trouwens rotondes? Ikzelf heb niet perse slechte ervaringen op de weg rijden maar die rotondes vind ik echt doodeng,
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Dat zou enorm zonde zijn, gelukkig is de boete "maar" 95 Euro + 9 Euro administratie kosten.
Zolang het enkelbaans rotondes zijn vind ik ze heel erg meevallen. Ik rijd op de rotondes vol in het midden, dan heb ik zo goed als nooit problemen. Wel heb ik een paar keren gehad dat auto's pas erg laat remmen of zelfs gas bij geven om voor je door te gaan. Die zijn vervelend, dus altijd zorgen dat je voldoende marge hebt om te stoppen.
(En een keertje een situatie zoals Stromend deze week, waarbij iemand bewust vol doorrijdt om jou "ff op je plaats te wijzen", dat is ronduit leip... Dat gelukkig is dat maar 1x geweest op die duizenden keren dat je over een rotonde rijdt)
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Oh wellicht was er nog meer mis dan , Hij zei toch echt 165 euro volgens mij
Ok wellicht wennen dan. Ik rijd nu andere routes dan de afgelopen 2 jaar waar ik eigenlijk geen rotondes (op de weg) had. Ik rijd veel op rotondes in het gooi die vinden zich sowieso heel wat dus dat plek opeisen ken ik wel.
Rotondes 3/4 nemen vind ik ook eng, zeker omdat ik er al een keer op onderuit ben gegaan. Dit is dan ook wel een rotonde waar stenen liggen en geen asfalt.
Rechtdoor of rechtsaf op de rotonde is niet zo spannend.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Als je op een 3/4 rotonde onderuit bent gegaan heeft dat niets met het eng zijn van een rotonde te maken, maar vooral met je te hoge snelheid
Nee, snelheid lag laag. Ik denk dat de boosdoener vuil op de weg was en de 10 druppels regen.Daniel1975 schreef: ↑29 aug 2019, 11:29 Als je op een 3/4 rotonde onderuit bent gegaan heeft dat niets met het eng zijn van een rotonde te maken, maar vooral met je te hoge snelheid
Voorheen reed ik er altijd wel harder overheen en het is een redelijk kleine rotonde waar je best veel moet hangen om überhaupt de bocht te nemen.