Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Het kan dus wel!! Netjes zijn in het verkeer.

Na vandaag meer begrip voor toeristen en andere dagjesmensen op de fiets. Ik was in den haag met als doel deze stad na jaren van afwezigheid weer eens te bekijken. Dit met de OV fiets, je weet wel zo een basic ding van de NS. Ik zwabberde alle kanten op tot overmaat van ramp voor de fietsende Hagenezen. :ck:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Over vreemde dingen gesproken... wat ik nu tegen kwam. Op dit filmpje dat vorige week geupload werd wordt deze Waalse ST3 rijder zo rond 4:45 door een wel heel bijzonder voertuig voorbij gereden. Ze rijden samen op tot ong 7:20... :bj

Laatst gewijzigd door RikC op 22 aug 2019, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Monowheels, elektrische skateboards en steps zijn hier bijna gemeengoed.
Echt eng hoe hard die dingen gaan. Allemaal zonder kenteken, niet goedgekeurd voor de openbare weg, niet verzekerd en dus allemaal illegaal.

Gelukkig is het beleid nu dat bij een controle ze gelijk in beslag worden genomen en een boete van 195,- wordt gegeven.
Alleen heeft gericht handhaven geen prioriteit.
ST3 cool white - sport - 983Wh
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ja ik weet dat dat buiten NL veel meer is... al dan niet legaal. In NL zijn elektrische steps ook als ze niet hard gaan überhaupt niet toegestaan. Met uitzondering van voertuigen voor mensen die slecht ter been zijn of als ze als bijzondere bromfiets zijn toegelaten.

https://www.rdw.nl/particulier/nieuws/2 ... -nederland

Voorn. Segway achtige apparaten of kleine trekkertjes...

Of een step moet van zadel, spiegels, voorzien zijn om legaal te zijn in NL.

https://www.scouters.nl/hulpmiddelen/el ... p-cityped/

Maar deze monowheel... je zou maar opeens moeten remmen... dat gaat zo toch überhaupt niet?!
Laatst gewijzigd door RikC op 22 aug 2019, 21:55, 4 keer totaal gewijzigd.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stevige mono wheel :ay
Wat mij harder opvalt is dat de fietser op de Stromer niet schakelt...alles in dezelfde versnelling... En dan verbaast zijn dat je bij het vertrekken niet kan volgen. Tja, dan zijn ze allemaal sneller...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Jins schreef: 22 aug 2019, 21:42 Stevige mono wheel :ay
Wat mij harder opvalt is dat de fietser op de Stromer niet schakelt...alles in dezelfde versnelling... En dan verbaast zijn dat je bij het vertrekken niet kan volgen. Tja, dan zijn ze allemaal sneller...
Ik vind dat onze Waalse vriend op zijn Stromer ook onwaarschijnlijk agressief en roekeloos met zijn Stromer rijdt.
Zoals hij zich tussen de Audi en de geparkeerde auto's wil wringen, of zo vlak naast al die geparkeerde auto's raast...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Tomasj schreef: 22 aug 2019, 21:55 Ik vind dat onze Waalse vriend op zijn Stromer ook onwaarschijnlijk agressief en roekeloos met zijn Stromer rijdt.
Zoals hij zich tussen de Audi en de geparkeerde auto's wil wringen, of zo vlak naast al die geparkeerde auto's raast...
Klopt, inhalen doe je aan de andere kant. Snijden ze de pas af dan kak inhouden en later opnieuw proberen. Je ziet het, de auto stopt uiteindelijk toch en dus ben je altijd in het voordeel.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

©Tomasj,... laat staan om met ~35-40 per uur tegen de richting in op een smal fietspad rijden met tegemoetkomende fietsers incl. een familie met kinderen, om over de monowheel ervoor maar even niet te spreken...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De één nog gekker dan de ander, meer heb ik hier niet over te zeggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Fikse boete en van de straten af :ai . En onze fietsende medemens zou best eens een fietscursus volgen, vooral plaats op de openbare weg en de componenten van de fiets leren kennen. Enige voordeel, hij moet nooit meer dan 1 kransje vervangen bij onderhoud.
Plaats reactie