Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Mark,

Wat een mazzel dat alles mee lijkt te vallen, zowel met jouw persoonlijk gezondheid als die van je Stromer. Goed dat je je dealer ook even laat kijken naar verborgen gebreken aan de fiets; een veilige gedachte voordat je weer opstapt.

Ook voor jou hele fijne feestdagen en een veilige jaarwisseling gewenst. En natuurlijk eindeloos veel veilige km's op jouw Stromer in 2018!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1052
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Vandaag weer mijn Stromer ophalen. Tjonge, wat is de schade aan de Stromer meegevallen. Bel, spiegel (krassen), handvatten en beugeltje van het voorspatbord. That's all. De klap was best behoorlijk maar mogelijk door het doorglijden met bescherming van de Ortlieb tas is de energie daar in gaan zitten i.p.v. in het frame.

Mijn lichamelijke schade was erger. Nu nog wat stijf aan de linker schouder en nog wat krachtverlies in rechter hand maar dat wordt met de dag beter.

Ben van plan dinsdag weer te gaan fietsen.

Goede jaarwisseling allemaal en veilige kilometers.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Hilbrand
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:09

Op 20 november werd ik met mijn ST1 frontaal aangereden door een automobilist. Gevolg €1000, schade. 1e reactie bestuurder: “Sorry, ik had u helemaal niet gezien.” 2e reactie: “Sorry, u bent een bromfiets en geen beschermde verkeersdeelnemer. Volgens mij had u mij voorrang moeten geven.” Pikant detail, het gebeurde pal voor de deur van mijn FM en op 400 meter van de eindbestemming.
Binnen een week werd de schade door ENRA bij de FM geïnspecteerd en de schade minus eigen risico overgemaakt. Door de FM werd direct een ruil ST1 verschaft.
Aangezien het een 1 tegen 1 verhaal werd, geen getuigen, besloot de verzekering om de schade niet te gaan verhalen. Gedurende die week nog eens nagedacht over mijn ST1 Tour (1,5 jaar oud). De FM deed een mooi bod voor mijn oude fiets en een scherp aanbod voor een nieuwe ST2 (2017). Aangezien de ruil ST1 een kleine reparatie nodig had en ik mijn Bodyfloat wel weer op de fiets wilde, werd mij een ruil ST2 meegegeven. Dit haalde me over de streep. De ST2 rijdt toch wel een stuk geriefelijker dan mijn ST1. Dus in december alsnog besloten om toch te gaan voor een zwarte ST2. Deze moest echter nog uit Zwitserland overkomen. In de week voor de kerstdagen (tijdens de presentatie van de ST5 in Groningen) kwam mijn nieuwe ST2 aan. Ondanks de drukte in de winkel, mocht ik de nieuwe fiets nog voor de kerst ophalen. Echter in overleg met de FM, zelf besloten om dit na de vakantie te doen. Daarom ben ik nu sinds 3 januari de trotse bezitter van een mooie, zwarte ST2. En het rijdt heerlijk.
Zwarte ST2 sport, 983 watt, BF, spurcycle
Lomito

Wat een verhaal Hilbrand, geen letsel (of gekneusd ego)? Ik wil dolgraag een actioncamera op mijn fiets om dergelijke verzekeringsgetouwtrek te voorkomen en omdat het leuk is om bijzondere gebeurtenissen op dit forum te delen. Ik was niet van plan om daar effe 500 euro tegenaan te gooien, eerder 50-150...
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Heftig verhaal weer: Frontale botsing.
Beterschap voorzover fysiek of ego geschaad zijn

Tja.... Action camera
het wordt wel vol op mijn stuur of zuid je 'm op je helm gaan dragen Chris ?

Ik kijk al uit naar je mooie natuuropnames al stromerend.
(niet op de crash opnames ; dat gun ik je niet :D )
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hilbrand schreef: 05 jan 2018, 13:43 Op 20 november werd ik met mijn ST1 frontaal aangereden door een automobilist.

...

Daarom ben ik nu sinds 3 januari de trotse bezitter van een mooie, zwarte ST2. En het rijdt heerlijk.
Welkom terug Hilbrand, en met een upgrade naar een ST2 nog wel. De aanleiding voor die koop was natuurlijk ronduit knudde, maar wel mooi dat weer bent opgestapt, en op een betere Stromer ook nog :ay .
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Berichten over de action cam verplaatst naar het Actioncam topic:

viewtopic.php?f=9&t=87
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmorgen toeterde een inhalende leasebak om onduidelijke reden naar me vlak voor De Steeg.
Zoals ik gewend ben achter de auto in de bebouwde kom aan tot aan de school waar het dochtertje van de bestuurder moest worden afgezet.
Gevraagd om welke reden hij toeterde kreeg ik te horen dat ik midden op het wegvak reed. Uitgelegd dat het aan de kant van de weg glad is omdat het zout daar niet ingereden wordt. "Oh...".
Hij vond mijn fel knipperende achterlicht irritant in z'n "bek" schijnen. De andere lamp was helder genoeg.
Nou het is prettig om te horen dat ik met drie achterlichten goed zichtbaar ben, haha.

Irritant is natuurlijk niet goed dus de Flare ging direct uit.
"Je hebt trouwens een mooie fiets". Mijn antwoord: "Nou dank je wel en een fijne dag nog" :mrgreen:
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

:cool2: :lol: 8-)
+STROMER- ST5
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Zojuist bijna onderuit gereden door uitgerekend een politieauto. :shock:

Ik reed op een voorrangsweg door het dorp (bebouwde kom) zonder fietspad.
De politie kwam van rechts en had geen voorrang. Ze stopten aanvankelijk ook keurig, maar op het moment dat ik voor ze langs reed trok de bestuurder ineens op. Gelukkig zag zijn collega me wel en greep een soort van in en remden ze op tijd.

Van de schrik ben ik even gestopt want het scheelde echt maar een haar.
Ze kwamen me gelijk opzoeken en kreeg keurig en uitgebreid verontschuldigingen.
Vooral omdat op die kruising veel ongelukken gebeuren met fietsers was de agent in kwestie er ook wel een beetje onder de indruk van het voorval. Hij was echt overtuigd dat ie goed had gekeken. En baalde echt dat ie mij met mijn hesje over het hoofd had gezien, juist op die kruising.

We hebben het nog even gehad over de snelheid van een SP. Hij gaf aan dat het niet uit zou moeten maken, want een bromfiets zonder hesje is nog minder zichtbaar en zou dezelfde snelheid hebben.

Zo!! Nu ff bijkomen met een bakkie pleur.
Het zet je wel weer even met beide benen op de grond
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie