Dubbel gevoel

Christophe
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2019, 20:15

Stromeur schreef: 02 apr 2019, 23:10 Ah, overheen gelezen. Dank.
Sorry mijn "verhaal" was ook wat lang :D Maar ik wou het zo goed mogelijk beschrijven.
Christophe
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2019, 20:15

Stromeur schreef: 02 apr 2019, 21:36 Als je de Stromer uit hebt gezet op je werk, dan kan het zijn dat-ie na het opnieuw opstarten ineens wél goed zijn werk is gaan doen. Wellicht had kalibreren op de heen weg ditzelfde effect gehad, maar waarschijnlijk wist je dit nog niet.
Dit zei de dealer ook, dat er misschien iets mis was en door aan/uit te zetten op het werk, het probleem was opgelost.
Maar het is en blijft natuurlijk een test fiets, die wel wat zal misbruikt worden.
mrstrom

Christophe schreef: 03 apr 2019, 07:51
Stromeur schreef: 02 apr 2019, 21:36 Als je de Stromer uit hebt gezet op je werk, dan kan het zijn dat-ie na het opnieuw opstarten ineens wél goed zijn werk is gaan doen. Wellicht had kalibreren op de heen weg ditzelfde effect gehad, maar waarschijnlijk wist je dit nog niet.
Dit zei de dealer ook, dat er misschien iets mis was en door aan/uit te zetten op het werk, het probleem was opgelost.
Maar het is en blijft natuurlijk een test fiets, die wel wat zal misbruikt worden.
Op zich kan je de fiets niet misbruiken, tenzij je hem misschien echt laat vallen. Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het of op de heen weg de sensor niet gekalibreerd was. Ik had dat laatst ook niet de ondersteuning die je verwacht, dan even stoppen en kalibreren en rijdt weer goed.

Ik heb zelf de 983Wh accu en verbruik over ww heen en terug 40km, met ca. 25-30% capaciteit over. Dus met 813Wh is het krap zeker in de wintermaanden.
Bart DL
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2018, 20:44
Locatie: Gent

Ik heb nu 1600 km gereden met m'n ST3 op anderhalve maand tijd, 2 à 3 maal per week woon/werk 41 km enkel. Dit blijft mij heel goed bevallen. En een Stromer hoort te rijden zoals jij ervaren hebt in het terugrijden.
Ik ondervind wel dat wind en temperatuur een groot verschil in verbruik kunnen betekenen, makkelijk 20 à 25%. En je eigen 'gevoel' is daarin niet zo'n goede parameter. Gisteren ochtend had ik ook een hoog verbruik zonder dat ik het echt in de gaten had. Zeker op stand 3 en bij max ondersteuning voel je minder wat je van de fiets vraagt. Dus als je een ST3 aankoopt ga dan zeker voor de grootste batterij en je zal gaandeweg snel ondervinden hoe je steeds op bestemming geraakt... Succes met je keuze in elk geval!
ST3 L 983Wh zwart - Suntour zadelpen - spatbord verlengers - zadel Brooks Flyer Special - comfortstuur - brooks leather grips - Lazer Anverz MIPS
Wies
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2019, 13:17

Dag Cristophe

Ik heb deze week ook een ST3 die ik mag testen en heb hetzelfde traject (Oostkamp - Gent - 48km). Ik heb wel een 983wh batterij.

Afgelopen maandag was er 18km/uur tegenwind richting Gent + het was behoorlijk koud. Ik verbruikte 100% van mijn batterij (grotendeels stand 3, maar en toe stand 2) en had een gemiddelde van 39,1 km/uur. Op de terugweg verbruikte ik maar 75% van mijn batterij, deed ik er 4 minuten minder lang over en had ik een gemiddelde van 42,1 km/uur (het hoogste gem. van alle testritten). trapsensor steeds 90%

Ons parcours is dus zeker goed te doen met een ST3, maar batterij van 983wh is wel nodig. Ik heb al ritten gehad waar ik continu op stand 3 kon fietsen en overschat had na aankomst, maar er is ook al één rit geweest waar ik op 500m van mijn huis zonder ondersteuning viel. Het is dus wat spelen met de ondersteuningsstanden, maar het is zeker te doen!

Ik doe er gemiddeld 1:12:00 over. Eens die brug in Aalter afgewerkt zal zijn en de omleiding doorheen het industrieterrein niet meer moet, zullen er daar nog 3 minuten van gaan..

Veel succes!
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Ik heb er ondertussen 3000 km opzitten met mijn ST3.

Mijn traject is enkel 49 km.

In het begin had ik ook moeite om met wat tegenwind er te geraken op stand 3.

Maar ik heb week na week (naarmate de conditie beter werd) de koppelsensor van 100% naar 50% gebracht.

Nu hou ik bij tegenwind en stand 3 makkelijk 20% accu over, en de ondersteuning is toch voldoende.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
paage
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2019, 10:06

Ik ervaar een beetje hetzelfde. Sinds een week of 2 fiets ik met een ST2 (814) van Oostkamp naar Kortrijk en bij wind tegen is het krap met de batterij. Gisteren bijvoorbeeld 5% over, constant stand 2. De afstand is enkel 39 km.
Ik heb het me al enkele keren beklaagd dat ik niet voor de zwaardere batterij gegaan ben...
Trapsensor staat ook niet max (ik zou eens moeten checken).
Dit terzijde, heel tevreden van de fiets.
Plaats reactie