Wat is nu de meest betrouwbare SP?

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Voor mij mijn goeie ouwe DIY. Werkt altijd, alles wat kan foutlopen kan ik zelf herstellen. Betrouwbaar en goedkoop. Het ziet er niet uit, ik heb al eens de opmerking gekregen dat het uit een Mad Max film kwam (maar net dat vond hij mooi). Maar al diegene die er mee gereden hebben zijn zwaar onder de indruk. Ook ervaren SP'ers die met een smile, zo groot dat hun hoofd er dreigt af te vallen (dus het stopt niet bij de oren), afstappen en zeggen "wauw, dat wil ik ook". Ik moet ze echter teleur stellen, zo als deze is er maar 1. Het verschil is niet snelheid maar de versnelling. Ik voel dat niet meer uit gewoonte tot ik met mijn dochter fiets (uiteraard zonder ondersteuning) en nadien de "kraan" open zet. Wauwwww... maar dan ook met big :D
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Tomasj schreef: 25 mar 2019, 21:10 Ik denk dat de Speedped, door zijn design, wel eens de meest betrouwbare van allemaal zou kunnen zijn. Zeer eenvoudig aandrijfsysteem, en de sturing ook gebaseerd op proven technology.
Die vind ik ook interessant, hij staat al enige tijd op mijn (zeer beperkt) lijstje met SP's die ik graag eens zou testen ... ik meen dat we in BE geen Speedped dealer hebben en dat Drumo in Helmond de enige NL dealer is.

Hier vind je het verhaal terug van iemand die een Speedped, een ST3 en een ST5 testte en uiteindelijk ook een keuze maakte.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En: Speedped heeft ook nog een frame maat boven het Stromer XL frame :cool2:

Dus niet alle Zwitsers maken alleen mini fietsjes :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Polling schreef: 23 mar 2019, 14:01
Golvas schreef: 23 mar 2019, 11:23
VFooR schreef: 23 mar 2019, 08:34 Maar wel:
- oerdegelijk
- amper defecten
- 30000km zonder noemenswaardige mankementen
- geen pannes
- weinig onderhoud, ook al rij je veel in zout en regen.
- snelle prima service want 1 maand wachten voor Vervangonderdelen is kut
Als je iemand vindt die jouw ganse wensenlijstje met één merk en type kan beantwoorden, wil je hem dan eventjes de correcte winnende cijfers voor de komende vier trekkingen van EuroMillions vragen ? Dan kunnen we met zijn allen stoppen met werken en voltijds Stromeren. ;)
Nee, dan gaan we nit Stromern, maar die fiets kopen die genoemd wordt! ;-)
Waarom de beste? Je hebt dan toch geld zat? Ik zou de mooiste kiezen, desnoods rijd er een busje achter je aan met een rode, groene en blauwe; als er een stuk gaat kies je gewoon een andere; Gaat die niet stuk en je vind rood niets voor vandaag; pak een blauwe, of zwarte gewoon omdat het kan...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bj :bj :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

*Hikt nog wat na
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Ik zou het toch bij Stromer houden denk ik. Na 3 jaar probleemloos op een ST1 te hebben gereden en inmiddels alweer 1,5 jaar probleemloos op een ST2 zou ik niet weten waarom ik op zoek zou gaan naar iets anders. Ik heb op bike motion nog geen gelijkwaardige vervanger kunnen vinden............
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Als ik erlijk ben zou ik niet meer gaan werken, mijn SP weggeven en op de gewone fiets (nou ja, waarschijnlijk zou die vervangen worden door een Idworks of een Santos) op pad gaan...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jaaaaa, tasjes voor en achter en de wereld rond. :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Geeneen SP :!: maar mijn DF de vorige 70.000km met alleen maar wat bu-biba's 1 ketting van ca4.5 meter, twee binnenvorkbussen van 0.35€/stuk

De laatste, DF70 staat al weer 30.000 km op met 4 voorbanden (2 tegelijk), 2 achterbanden.
Als je echt goedkoop en snel wilt verplaatsen zonder gezeur over actieradius, droog zitten , zadelpijn, onverklaarbare storingen en ergernis, kapotte sensoren, motoren, driveline, bagage, en regelmatig bezoek aan je fm. ivm. uitlezen, uitval, remblokken, winterbanden koop dan een Velomobiel, in mijn geval de sportieve carbon DF bij Intercitybike kost ook een paar centen en is ook veeuuul waardevaster dan een SP.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie