Kost net zoveel als een ST5
Lijkt mij wel een gaaf apparaat, maar niet overal even handig of veilig?
Wat is nu de meest betrouwbare SP?
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
In aanschaf wel, maar als de restwaarde veel hoger is een het onderhoud veel lager dan is hij in werkelijkheid veel goedkoper.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- boomshakalak
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
- Locatie: België, Antwerpen
- Merk SP: Stromer ST7 LE
Zou de restwaarde zoveel meer zijn? Ik denk dat je dat niet zo snel verkoopt dan een st5 voor pakweg 7800euro...
- Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - Kinekt XR Zadelpen / W-W: 26km enkel
Stromer ST5 ABS
Stromer ST3 Cool White
Sparta M9b e-Speed (45)
Stromer ST5 ABS
Stromer ST3 Cool White
Sparta M9b e-Speed (45)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik weet niet hoe het bij een ST5 gaat, maar bij mijn fiets vond ik het na 3 jaar flink tegenvallen.boomshakalak schreef: ↑01 apr 2019, 13:35 Zou de restwaarde zoveel meer zijn? Ik denk dat je dat niet zo snel verkoopt dan een st5 voor pakweg 7800euro...
Ondertussen vind ik het niet meer zo heel erg: er was/is geen fiets te koop die aan mijn eisen voldoet en ik heb de problemen aan mijn fiets (K koplamp en te kleine accu) aangepakt. Dus nu ga ik hem lekker oprijden
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Voor mij komt de ST3 op het moment ook het dichtst bij, maar wellicht dat ik een keer een testrit op een Speedped ga maken.
Ik heb alleen zeker geen haast, mijn huidige fiets kan gemakkelijk nog jaren mee en daar ben ik zéér tevreden mee.
Ik heb alleen zeker geen haast, mijn huidige fiets kan gemakkelijk nog jaren mee en daar ben ik zéér tevreden mee.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Pro
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
- Locatie: Nieuw-Vennep
Ik wil gewoon een pedelec die mij dagelijks zonder problemen van huis naar werk brengt.
Bestaat die?
Stromer bestaat inmiddels 10 jaar maar ik weet nu helaas uit eigen ervaring dat deze pedelec nog lang niet zo betrouwbaar is als ik verwacht.
Verwacht ik te veel of zijn er andere merken die wel een betrouwbare pedelec maken?
Bestaat die?
Stromer bestaat inmiddels 10 jaar maar ik weet nu helaas uit eigen ervaring dat deze pedelec nog lang niet zo betrouwbaar is als ik verwacht.
Verwacht ik te veel of zijn er andere merken die wel een betrouwbare pedelec maken?
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
33 km enkel woon-werk
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Eerlijk? Ik heb ze nog niet gevonden. Stromer is één van de SP-specialisten (dus niet een regulier fietsenmerk dat elektrisch/SP erbij doet) die het langst op de markt is. Concurrent Klever b.v. bestaat korter, en van wat ik erover lees doen die het op vrijwel alle vlakken niks beter dat Stromer, ondanks het feit dat hier een forse organisatie achter zit. Verder zijn er nog wat kleinere merken, zoals SpeedPed, Trefecta, M1-Sporttechnik, waarvan er te weinig rondrijden om iets te zeggen over de betrouwbaarheid.
Dan heb je nog de e-bike specialisten zoals R&M, QWIC e.d. Die bikes hebben zo hun nukken, maar doen het volgens mij best aardig en ze maken ook echt leuke bikes. (Alleen bij R&M zit je dan weer met een middenmotor, mijn ding zou het niet zijn.)
De markt wordt momenteel wel verrijkt met een aantal interessante nieuwkomers zoals MTB Cycletech, Ellio en FUELL. Op papier en volgens de eerste berichten aantrekkelijke SP's. Maar aanschaf is een gok, aangezien er nog niks bekend is over de storingsgevoeligheid en service na verkoop. Instappen is pionieren. Pionieren is leuk, maar als je gegarandeerd 100% storingsvrij wilt rijden, niet de beste optie. Aan de andere kant: als je vindt dat je nu met Stromer geen haar beter af bent: who cares, gewoon doen.
Persoonlijk kom ik nog niet verder dan het product kiezen dat mij het meeste aanstaat, én die SP aanschaffen bij een deskundige, servicegerichte dealer met onderdelen op de plank, gratis leen-SP's + haal & brengservice, en voldoende daadkracht om voor mijn belangen als consument op te komen bij de fabrikant. Op het gebied van ondersteuning, rijgedrag, actieradius, design en dealers is dat voor mij momenteel toch Stromer.
Hopelijk komt er de komende paar jaar verandering in de hegemonie van Stromer. Dit zal ook afhangen van de nieuwkomers. Die moeten marktleiders zoals Stromer verrassen en dwingen om uit hun hok te komen en grote, blijvende verbeterslagen te maken.
Dan heb je nog de e-bike specialisten zoals R&M, QWIC e.d. Die bikes hebben zo hun nukken, maar doen het volgens mij best aardig en ze maken ook echt leuke bikes. (Alleen bij R&M zit je dan weer met een middenmotor, mijn ding zou het niet zijn.)
De markt wordt momenteel wel verrijkt met een aantal interessante nieuwkomers zoals MTB Cycletech, Ellio en FUELL. Op papier en volgens de eerste berichten aantrekkelijke SP's. Maar aanschaf is een gok, aangezien er nog niks bekend is over de storingsgevoeligheid en service na verkoop. Instappen is pionieren. Pionieren is leuk, maar als je gegarandeerd 100% storingsvrij wilt rijden, niet de beste optie. Aan de andere kant: als je vindt dat je nu met Stromer geen haar beter af bent: who cares, gewoon doen.
Persoonlijk kom ik nog niet verder dan het product kiezen dat mij het meeste aanstaat, én die SP aanschaffen bij een deskundige, servicegerichte dealer met onderdelen op de plank, gratis leen-SP's + haal & brengservice, en voldoende daadkracht om voor mijn belangen als consument op te komen bij de fabrikant. Op het gebied van ondersteuning, rijgedrag, actieradius, design en dealers is dat voor mij momenteel toch Stromer.
Hopelijk komt er de komende paar jaar verandering in de hegemonie van Stromer. Dit zal ook afhangen van de nieuwkomers. Die moeten marktleiders zoals Stromer verrassen en dwingen om uit hun hok te komen en grote, blijvende verbeterslagen te maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023