Tweedehands Stromers.

Plaats reactie
piet.vandeweghe
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2019, 13:31

Simpele vraag : Hoe komt het eigenlijk dat er op 2dehands zoveel Stromers te koop staan?
Ik begrijp niet dat iemand een fiets koopt van > 5000 EURO, die sneller is dan een (soms lawaaierige
en stinkende) 25 km/u-mobilette, maar ook duurder, en die dan na een paar jaar terug weg doet...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Wat de werkelijke reden is, is per persoon verschillend. Ik kan er wel een paar verzinnen, maar weet niet of de juiste er tussen zit:
  • Speed pedelec bevalt niet, toch liever met het OV, de auto, motor, scooter of fiets.
  • Teveel storingen, teleurgesteld in het merk/teleurgesteld in de Speed Pedelec.
  • Geen baan meer, noodzaak voor een Speed Pedelec is verdwenen.
  • Andere baan, te ver weg. De afstand is niet meer te overbruggen met een Speed Pedelec.
  • Andere baan, te dichtbij. Een gewone fiets is ook geschikt en veel goedkoper.
  • Medische reden: kan/mag niet meer fietsen.
  • Speed Pedelec is toch te gevaarlijk, snelheid is te hoog.
  • Speed Pedelec is toch te gevaarlijk, plek op de weg (tussen de auto's).
  • Speed Pedelec is toch te gevaarlijk, ongeluk gehad en angst voor volgend ongeluk.
  • Ongunstige omstandigheden: te koud, teveel regen, slecht wegdek, teveel wind tegen.
  • Liever een duurder of goedkoper model.
  • Kosten (scheiding, verlies baan, etc.).
  • Het is een demo model die te koop wordt aangeboden.
  • Het is een overjarige model die te koop wordt aangeboden.
  • Het is een inruilmodel die te koop wordt aangeboden.
  • Het is een schade (total loss) modelt, opgeknapt door een "handige Harrie".
  • Het is een gestolen Speed Pedelec.
  • Nep nieuws (er is geen Speed Pedelec maar de adverteerder wil je geld afhandig maken).
  • Liever een gewone fiets of een 25 km/uur e-bike omdat je daarmee zonder helm mag fietsen.
  • Liever een gewone fiets of een 25 km/uur e-bike omdat je daarmee op het fietspad mag fietsen.
  • Liever een gewone fiets of een 25 km/uur e-bike omdat je kind dan wel achterop mag.
  • Liever een gewone fiets of een 25 km/uur e-bike omdat je dan veel beter met je partner/kinderen samen kan fietsen.
  • De partner wordt gek van je fietsenverzameling en stond er op om minimaal 3 fietsen te verkopen.
  • De wereldreis is gemaakt, het doel is bereikt.
  • Iets anders.
:D
Laatst gewijzigd door Henry op 15 mar 2019, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019
piet.vandeweghe
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2019, 13:31

:lol:
De partner wordt gek van je fietsenverzameling en stond er op om minimaal 3 fietsen te verkopen.
:lol:

Bedankt, toch wel een heel aantal interessante dingen om over na te denken !

Mvg,
Piet
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1731
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Voor mij twee redenen indertijd mijn ST1x in te ruilen voor ST2.

1. Te weinig power voor de weg die ik elke dag rijd met vaak veel wind.
2. Het aantal storingen
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

piet.vandeweghe schreef: 15 mar 2019, 15:32 Simpele vraag : Hoe komt het eigenlijk dat er op 2dehands zoveel Stromers te koop staan?
Ik begrijp niet dat iemand een fiets koopt van > 5000 EURO, die sneller is dan een (soms lawaaierige
en stinkende) 25 km/u-mobilette, maar ook duurder, en die dan na een paar jaar terug weg doet...
In mijn geval: ST1 X op MP gezet nadat er een onweerstaanbare aanbieding op de ST2 S voorbij kwam en ik wel zin had in een serieuze upgrade.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

piet.vandeweghe schreef: 15 mar 2019, 15:32 Simpele vraag : Hoe komt het eigenlijk dat er op 2dehands zoveel Stromers te koop staan?
Ik begrijp niet dat iemand een fiets koopt van > 5000 EURO, die sneller is dan een (soms lawaaierige
en stinkende) 25 km/u-mobilette, maar ook duurder, en die dan na een paar jaar terug weg doet...
Voor mij was de reden heel simpel: ik wilde eerst beleven of ik de aanschaf van een STX1 waard was. Ga ik elke dag in weer en wind naar het werk? Na 15.000 km in 18 maanden kan ik zeggen “ja”. Dan een flinke upgrade naar de ST5 en een STX1 in de verkoop met een halfjaar fabrieksgarantie is mooi. STX1 binnen 4 uur verkocht.

Er zijn ook mensen die elke twee jaar een nieuwe auto kopen toch?

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Henry schreef: 15 mar 2019, 15:59 Wat de werkelijke reden is, is per persoon verschillend. Ik kan er wel een paar verzinnen, maar weet niet of de juiste er tussen zit:
  • Speed pedelec bevalt niet, toch liever met het OV, de auto, motor, scooter of fiets.
  • Teveel storingen, teleurgesteld in het merk/teleurgesteld in de Speed Pedelec.
  • Geen baan meer, noodzaak voor een Speed Pedelec is verdwenen.
  • Andere baan, te ver weg. De afstand is niet meer te overbruggen met een Speed Pedelec.
  • Andere baan, te dichtbij. Een gewone fiets is ook geschikt en veel goedkoper.
  • Medische reden: kan/mag niet meer fietsen.
  • Speed Pedelec is toch te gevaarlijk, snelheid is te hoog.
  • Speed Pedelec is toch te gevaarlijk, plek op de weg (tussen de auto's).
  • Speed Pedelec is toch te gevaarlijk, ongeluk gehad en angst voor volgend ongeluk.
  • Ongunstige omstandigheden: te koud, teveel regen, slecht wegdek, teveel wind tegen.
  • Liever een duurder of goedkoper model.
  • Kosten (scheiding, verlies baan, etc.).
  • Het is een demo model die te koop wordt aangeboden.
  • Het is een overjarige model die te koop wordt aangeboden.
  • Het is een inruilmodel die te koop wordt aangeboden.
  • Het is een schade (total loss) modelt, opgeknapt door een "handige Harrie".
  • Het is een gestolen Speed Pedelec.
  • Nep nieuws (er is geen Speed Pedelec maar de adverteerder wil je geld afhandig maken).
  • Liever een gewone fiets of een 25 km/uur e-bike omdat je daarmee zonder helm mag fietsen.
  • Liever een gewone fiets of een 25 km/uur e-bike omdat je daarmee op het fietspad mag fietsen.
  • Liever een gewone fiets of een 25 km/uur e-bike omdat je kind dan wel achterop mag.
  • Liever een gewone fiets of een 25 km/uur e-bike omdat je dan veel beter met je partner/kinderen samen kan fietsen.
  • De partner wordt gek van je fietsenverzameling en stond er op om minimaal 3 fietsen te verkopen.
  • De wereldreis is gemaakt, het doel is bereikt.
  • Iets anders.
:D
Of gewoon omdat het kan :mrgreen:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie