service

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stromeur schreef: 16 mar 2019, 14:25 Zelf heb ik er, na mijn ST1 X 2017 ervaringen, wel bewust voor gekozen om geen kersvers Stromer-model te kiezen, maar liever eentje die al een jaar of twee rondrijdt. Vandaar dat hier nu een ST2 S staat en dat ik niet heb door gespaard voor een ST5.
Heb ik ook bewust gedaan vandaar oa. een St2 en geen St3 maar zowel de opstartproblemen waren er als de andere ...zie ander topic...De motor blijft in mijn ogen wel slijtage gevoelig zolang de lagers in de motor zitten en niet kunnen vervangen worden...
Ik begrijp best je standpunt en weet ook dat de problemen op een forum worden geuit en dat er ondertussen ook mensen vrolijk rondrijden zonder problemen ...
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jovdt schreef: 16 mar 2019, 14:42 Heb ik ook bewust gedaan vandaar oa. een St2 en geen St3 maar zowel de opstartproblemen waren er als de andere ...zie ander topic...
Ja, dat is echt mega-zuur. Ik heb het getroffen met mijn Es, rijdt als een zonnetje.
jovdt schreef: 16 mar 2019, 14:42 De motor blijft in mijn ogen wel slijtage gevoelig zolang de lagers in de motor zitten en niet kunnen vervangen worden...
True. Dat is ook mijn grootste punt van zorg: hoe lang gaan die achterwiellagers mee? Ik heb daar nog geen duidelijk beeld van.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
chriST2
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2019, 08:33

mijn dealer zegt dat ze niet zomaar de controller mogen vv maar opsturen naar stromer omdat de controllers te snel vv worden zonder te weten wat er defect is,vandaar de lange wachttijd.Kan ik mee leven ,als ze mij verder helpen met een andere fiets,maar nee ,zelfs nog geen gewone fiets.Ik verwijt de dealers niets,zij doen hun best maar met zo'n politiek v stromer kan je geen service leveren.Wat het reinigen betreft doe ik met een zachte borstel en een sopje,NOOIT hoge druk,zelfs niet op mtb of andere fietsen.Ik denk dat ik een zondagnachtfiets heb ipv maandagochtend. :mrgreen:
chriST2
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2019, 08:33

mijn st2 is 2mnd oud,weet nu al dat ik een verlenging v garantie neem na 2jaar(als ik er nog mee rij).Onderdelen vv. kosten een arm en een been.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

chriST2 schreef: 21 mar 2019, 19:27 mijn dealer zegt dat ze niet zomaar de controller mogen vv maar opsturen naar stromer omdat de controllers te snel vv worden zonder te weten wat er defect is,vandaar de lange wachttijd.
Dat is dan nieuwe policy van Stromer, want dit was tot voor kort niet zo.

Alle onderdelen die de dealer diagnosticeert als defect werden altijd direct en zonder morren vervangen. Het lijkt erop dat deze policy Stromer nu in de kont gebeten heeft. Het was ook een kwestie van tijd voordat dit mis zou gaan, want ik ken inderdaad ook meerdere gevallen waarbij onderdelen (m.n. de controller) bij wijze van gok zijn vervangen, soms zelfs in overleg met Stromer trouwens, terwijl daar het probleem helemaal niet zat.

Ik vind het wel jammer dat jij als klant de dupe bent van dit issue tussen Stromer en haar dealers. Ik hoop dat Stromer de controle-procedure aanzienlijk gaat versnellen, want weken wachten is belachelijk. Controller opsturen & leveren bij Stromer: 1 a 2 werkdagen. Controle door Stromer: 1 werkdag. Controller terugsturen naar dealer: 1 a 2 werkdagen. Controller terugzetten in Stromer door dealer: 1 werkdag. Dit zou binnen een week geregeld kunnen zijn als alle partijen zich daarvoor inspannen.

Top @sopje en borstel! Dan lag het in ieder geval niet aan jou :ay

Hopelijk heb je je bike snel terug.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
chriST2
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2019, 08:33

Henry schreef: 14 mar 2019, 17:51 chriST2, welkom. :)
Van wanneer is de ST2?
heb mijn st2 v febr. 2019,volgens de dealer zouden de gekende vochtproblemen opgelost zijn.
Plaats reactie