Ervaringen met verkoop op marktplaats

Sebastos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2019, 09:55
Locatie: Middelburg
Merk SP: st3-le
Km-stand: 12700

Zijn ervaringen met de verkoop van Stromer (st2) op marktplaats?

Ik ben bezig met de verkoop van mijn st2 uit 2016 met bijna 14.000 km en een 983Wh accu. Vraagprijs €3600 onderste biedgrens €2500

Er zijn vrijwel geen st2 met een vraag prijs <€4.000 op MP, ze zijn binnen 2wk weg.
Maar wat ik mee maakte:
-in een paar minuten tijd ging het door twee bieders van 2700 naar 3300!
-een andere kwam met een bod van €25 meer, daar ben ik mee aan de slag gegaan. Hij wilde aankoopnota en kentekenbewijs zien (noormaal?) En de coc (?, nu weet ik wat dat is) om dat hij de fiets op de zaak wilde zetten. Betalen in briefjes van 100 en 200. En nu komt het, hij zag af van de koop omdat de fiets van mrt 2016 was. Mijn dealer moest na enig nadenken dat dit wel kon zijn,(hij heeft hem gebruikt verkocht aan mij, en toen op kenteken gezet). Maar wij vroegen ons af hoe is hij hier achter gekomen? En uiteindelijk kon hij wel €3750 bij hem maken, dit zou me €150 kosten voor bemiddeling. Hier ga je natuurlijk niet mee verder!

-wat zou mijn st2 moeten opbrengen, en is dit nog afhankelijk van de locatie?
ST3 LE bezitter, mijn Groene Monster :mrgreen:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Sebastos schreef: 03 mar 2019, 08:22 hij zag af van de koop omdat de fiets van mrt 2016 was. Mijn dealer moest na enig nadenken dat dit wel kon zijn,(hij heeft hem gebruikt verkocht aan mij, en toen op kenteken gezet). Maar wij vroegen ons af hoe is hij hier achter gekomen?
Jullie RDW heeft daar een interessante website voor, die ik beroepshalve ook regelmatig gebruik : https://ovi.rdw.nl/

Enkel het kenteken invoeren en je kan alle gegevens opvragen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Tja... de aankoopnota laten zien. Ik snap dat ze die willen zien als (mogelijk) bewijs dat de fiets niet gestolen is. Als ze daarmee willen zien wat de fiets jou gekost heeft om zo te bepalen of de prijs die ze geboden hebben reëel is, dan heeft dit laatste (vind ik) weinig kans van slagen. De marktwaarde op een zeker moment in de tijd is namelijk iets anders dan de aanschafwaarde.

Betalen in briefjes van €100 en €200. In NL worden die briefjes bijna nergens meer geaccepteerd. Daarbij is het voor jou als leek heel moeilijk om vast te stellen of de briefjes wel echt of namaak zijn. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed hoe iemand aan briefjes van €100 en €200 komt, omdat je die bijna nergens in NL kunt krijgen (geldautomaat of winkel). In het buitenland willen geldautomaten nog wel eens wat van die briefjes geven, maar die zou je zelf niet eens moeten willen hebben als je weet dat je in NL ermee moet betalen.

Ik zou het geld veel liever overgemaakt op rekening willen hebben. Marktplaats biedt daarvoor een optie, die heet volgens mij "Gelijk Oversteken". Giraal overmaken is het mooist als je beiden bij dezelfde bank zit (een paar seconden later staat het bedrag immers op jouw rekening). Op dit moment hanteren de banken bij een overschrijving onderling nog een aantal valuta-dagen, maar dat is binnenkort ook ten einde. Ik zou NOOIT een overmaking accepteren op basis van een scherm van de koper. Er zijn genoeg namaak-pakketten in omloop. Gewoon op eigen rekening vaststellen dat het geld er staat. Als de koper daar moeilijk over doet: een andere koper zoeken, desnoods als dat jou €25 of €50 aan verkoopopbrengst kost.

Op basis van de nummers op het kentekenbewijs is alles te checken.

Wat je ST2 op moet brengen? Simpel, wat de gek er voor geeft. :D
Witte ST3 van maart 2019
Sebastos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2019, 09:55
Locatie: Middelburg
Merk SP: st3-le
Km-stand: 12700

Met het kenteken is die andere datum mrt 2016 niet te achterhalen. Ga maar na DNH49J. Dat zij mijn dealer ook al.

Maar dat tegen elkaar opbieden komt, lijkt me vaak voor. Het schep geen verplichtingen. Alles kan en mag op MP
ST3 LE bezitter, mijn Groene Monster :mrgreen:
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

17”? Zo ja, dan heb ik interesse!
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Zou er ook zo'n mogelijkheid zijn voor Belgische voertuigen om via nummerplaat gegevens op te vragen?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sebastos schreef: 03 mar 2019, 08:22 Zijn ervaringen met de verkoop van Stromer (st2) op marktplaats?
Ik heb mijn ST1 X eind 2017 via MP verkocht. Je krijgt te maken met veel onzinbiedingen, ik heb een afzegging met een k*tsmoes op het laatste moment gehad (terwijl ik al twee dagen allerlei vragen van die man aan het beantwoorden was). Waardeloos gedrag, maar jammer, move on maar weer.

Via MP is het belangrijk om, naast alle zeer zinvolle tips die MP zelf geeft om tot een geslaagde kop te komen en niet belazerd te worden, een "neus" te hebben voor belangstellenden die oprecht geïnteresseerd en te goeder trouw zijn. Daar steek je je energie in. De rest gewoon links laten liggen, die zijn hoogstens handig voor het opdrijven van de biedingen.

Zodra ik contact met iemand had met wie het gesprek soepel liep, ben ik er energie in gaan steken om de bike aan hem te verkopen. Dat was ook heel snel rond toen.
Sebastos schreef: 03 mar 2019, 08:22 -in een paar minuten tijd ging het door twee bieders van 2700 naar 3300!
Onder de Speed Pedelecs zijn Stromers immens populair. Het weer was vorige week ontzettend lekker, dus mensen krijgen er wel zin in. Je timing om te verkopen is wat dat betreft perfect.
Sebastos schreef: 03 mar 2019, 08:22 Hij wilde aankoopnota en kentekenbewijs zien (noormaal?) En de coc (?, nu weet ik wat dat is) om dat hij de fiets op de zaak wilde zetten.
Dat hij die papieren wil zien vind ik volstrekt normaal. Dat hij die papieren wilde zien omdat hij die fiets op de zaak wil zetten: geen idee..
Sebastos schreef: 03 mar 2019, 08:22 Betalen in briefjes van 100 en 200.
Dit zou voor mij reden zijn om direct te besluiten niet met deze persoon in zee te gaan. Briefjes van 100 zijn nauwelijks in omloop, die van 200 al helemaal niet. Ik zou bang zijn voor vals geld, en daarnaast vind ik het gewoon heel erg raar om zo'n transactie cash te willen doen.

De "koper" zal hier zijn redenen voor hebben (en misschien is-ie wel te goeder trouw hoor, dat weet ik niet), maar als verkoper heb je hier geen énkel belang bij. Zou ik persoonlijk dus nooit doen.
Sebastos schreef: 03 mar 2019, 08:22 En nu komt het, hij zag af van de koop omdat de fiets van mrt 2016 was. Mijn dealer moest na enig nadenken dat dit wel kon zijn,(hij heeft hem gebruikt verkocht aan mij, en toen op kenteken gezet). Maar wij vroegen ons af hoe is hij hier achter gekomen?
Via het VIN nummer kan de koper via Stromer verifiëren wanneer de fiets is gebouwd.
Sebastos schreef: 03 mar 2019, 08:22 dit zou me €150 kosten voor bemiddeling.
Voor de "bemiddeling". Wtf.... Laat 'm maar 150 euro aan het Stromer Forum betalen voor alle adviezen die wij hier aan jou geven omdat hij zo raar doet.

Niet mee in zee gaan!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sebastos schreef: 03 mar 2019, 08:22 wat zou mijn st2 moeten opbrengen, en is dit nog afhankelijk van de locatie?
Als het de ST2 is waar Golvas naar linkt: Ik vind een vraagprijs van 3600 euro keurig, heel veel zou ik niet zakken met de prijs. Locatie: mja... In de Nederlandse Randstad gaat alles harder en voor meer geld, maar in principe zou het voor de prijs niet mega-veel moeten uitmaken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sebastos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2019, 09:55
Locatie: Middelburg
Merk SP: st3-le
Km-stand: 12700

Via het VIN nummer kan de koper via Stromer verifiëren wanneer de fiets is gebouwd.

Mijn vraag is dan kan iedereen dat?

Ik dit ook als verdacht gemeld bij marktplaats...
ST3 LE bezitter, mijn Groene Monster :mrgreen:
Plaats reactie