Hersens of spieren

Horch
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:44

Waarom grote accu? Duurt langer om ze vol te "stoempen"... :cool2:
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Horch schreef: 08 sep 2019, 18:53 Waarom grote accu? Duurt langer om ze vol te "stoempen"... :cool2:
Alleen de eerste keer. Als je met die grote accu gaat fietsen heb je een vergelijkbaar verbruik als met een kleinere accu (iets lager verbruik zelfs), dus na de rit is de accu (ongeveer) even snel vol.

Bij het gebruik en laden zijn echter de stromen door de verschillende cellen lager en, waardoor de accu minder slijt. De accu is ook minder ver leeg, dus je hebt gunstigere deel-ladingen, waardoor de accu minder snel slijt. En als je een keer extra ver weg moet dan kan dat ook zonder problemen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Horch
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:44

Couldn't agree more. Was gewoon een gag, omdat ik een paar posts eerder gepost had dat ik de batterij op recup hadden proberen op te laden tijdens het rijden... Daar koop je een stromer voor, hé ;)
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Horch schreef: 08 sep 2019, 19:32 Couldn't agree more. Was gewoon een gag, omdat ik een paar posts eerder gepost had dat ik de batterij op recup hadden proberen op te laden tijdens het rijden... Daar koop je een stromer voor, hé ;)
Wellicht voor in de winter: binnen op standaard en dan batterij vol fietsen :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Horch
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:44

:ai :ai :ai Breng me niet op ideeën, hé. Calorieën verbranden, batterij gratis opladen, en op de koop toe het nog lekker warm krijgen, ook. Wat moet een mens nog meer hebben in de winter? :bj
If it ain't broken, don't fix it.
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

FreddyH schreef: 08 sep 2019, 18:45
Horch schreef: 08 sep 2019, 18:18 Ja, maar op de Strömer ...
Is dat een Zweeds merk? Met ook van die geinige namen als Ikea?

Doe mij maar een Strömer Fusk Cykel met extra grote accu :bj
En dan na de assemblage er bij 45 kmh achter komen dat één van die overige moertjes toch nodig was :bj
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Robot Santa schreef: 12 sep 2019, 19:26 En dan na de assemblage er bij 45 kmh achter komen dat één van die overige moertjes toch nodig was :bj
Oopsie :ai
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie