Enquête Keuzevrijheid

Vdbrinky
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2018, 12:42
Locatie: Nijkerk - NL
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21684

Ingevuld.
Is aan het genieten van een ST1x
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Martin-sps schreef: 18 feb 2019, 20:57 ONDERZOEK KEUZEVRIJHEID

TOELICHTING door Tom Seising

Zoals jullie weten valt de speedpedelec sinds 1 januari 2017 volgens de wet onder de categorie bromfietsen. Dit levert bij de diverse weggebruikers zowel positieve als negatieve reacties op. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de speedpedelec-gebruiker zich niet volledig kan vinden in de huidige wetgeving. Men noemt verkeers(on)veiligheid, doorstroming en agressie in het verkeer als enkele oorzaken. Om beter aan te sluiten bij de behoeften van de speedpedelec-gebruiker is er geopperd om de keuzevrijheid met betrekking tot de plaats op de weg te onderzoeken.

Ik ben afstudeerder aan de NOVI Verkeersacademie in Utrecht, en heb het onderwerp ‘Onderzoek naar keuzevrijheid van de plek op de weg voor speedpedelecs’ als mijn afstudeeropdracht gekozen. Op basis van eerdere onderzoeken, een expertsessie en een enquête onder speedpedelec-gebruikers wil ik bepalen of een implementatie van keuzevrijheid in Nederland mogelijk is en wat daarvoor nodig is.

Via deze weg wil ik jullie vragen de enquête, die middels de link te bereiken is, in te vullen. Zo helpen jullie als speedpedelec-gebruikers mij bij het onderzoek en hebben jullie een stem in de bijdrage naar een mogelijke verbetering van de verkeersveiligheid en het gebruik van de speedpedelec.

In verband met de Nederlandse wetgeving, verzoek ik de enquête alleen door de Nederlandse rijders in te vullen.

Onderstaand de link naar de enquête.
Het invullen duurt niet langer dan 10 minuten.

Bij voorbaat dank!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... 074eCU5kF0

(N.B. ik heb geen Facebook account, dus kan jullie commentaren op deze post niet zien, Martin de Vries is echter mijn contactpersoon en zal alles doorspelen).
Done :ay
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Done
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Had hem al ingevuld op een andere site :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie