Enquête Keuzevrijheid

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Martin-sps
Rookie
Rookie
Contacteer:

Enquête Keuzevrijheid

Bericht door Martin-sps » 18 feb 2019, 20:57

ONDERZOEK KEUZEVRIJHEID

Beste Nederlandse speedpedelec-rijders,

Tom Seising is student aan de NOVI Verkeersacademie in Utrecht en studeert af op het onderwerp "Keuzevrijheid plek op de weg voor de Speedpedelec rijder".

Hieronder vind je zijn oproep tot deelname aan een enquête over dat onderwerp. Hij hoopt dat zoveel mogelijk van jullie deze enquête willen invullen! Hier onder de toelichting van de onderzoeker.

TOELICHTING door Tom Seising

Zoals jullie weten valt de speedpedelec sinds 1 januari 2017 volgens de wet onder de categorie bromfietsen. Dit levert bij de diverse weggebruikers zowel positieve als negatieve reacties op. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de speedpedelec-gebruiker zich niet volledig kan vinden in de huidige wetgeving. Men noemt verkeers(on)veiligheid, doorstroming en agressie in het verkeer als enkele oorzaken. Om beter aan te sluiten bij de behoeften van de speedpedelec-gebruiker is er geopperd om de keuzevrijheid met betrekking tot de plaats op de weg te onderzoeken.

Ik ben afstudeerder aan de NOVI Verkeersacademie in Utrecht, en heb het onderwerp ‘Onderzoek naar keuzevrijheid van de plek op de weg voor speedpedelecs’ als mijn afstudeeropdracht gekozen. Op basis van eerdere onderzoeken, een expertsessie en een enquête onder speedpedelec-gebruikers wil ik bepalen of een implementatie van keuzevrijheid in Nederland mogelijk is en wat daarvoor nodig is.

Via deze weg wil ik jullie vragen de enquête, die middels de link te bereiken is, in te vullen. Zo helpen jullie als speedpedelec-gebruikers mij bij het onderzoek en hebben jullie een stem in de bijdrage naar een mogelijke verbetering van de verkeersveiligheid en het gebruik van de speedpedelec.

In verband met de Nederlandse wetgeving, verzoek ik de enquête alleen door de Nederlandse rijders in te vullen.

Onderstaand de link naar de enquête.
Het invullen duurt niet langer dan 10 minuten.

Bij voorbaat dank!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... 074eCU5kF0

(N.B. ik heb geen Facebook account, dus kan jullie commentaren op deze post niet zien, Martin de Vries is echter mijn contactpersoon en zal alles doorspelen).

Martijn Rookie
Expert
Expert

Re: Enquête Keuzevrijheid

Bericht door Martijn Rookie » 18 feb 2019, 21:19

Done!
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Barry » 18 feb 2019, 22:19

Ook ingevuld.
Als de uitkomsten bekend zijn, wil je ze dan delen Martin-sps?
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 4000km and counting

Klaas
Pro
Pro

Bericht door Klaas » 18 feb 2019, 22:44

Ingevuld. Ben benieuwd naar de resultaten. Ook gezien de diverse standpunten op dit forum.

Stromerfred
Expert
Expert

Bericht door Stromerfred » 18 feb 2019, 23:08

Op zich lijkt het natuurlijk een beetje op de peiling die eerder ook gedaan werd via de Facebookgroep “speedpedelec groep der lage landen” en waarvan de resultaten in het CROW rapport zijn verwerkt. Maar goed help iemand graag bij zijn scriptie. Al denk ik dat een andere onderzoeksvraag interessanter was geweest (want hiervan weten we eigenlijk wel hoe iedereen erover denkt).
Interessanter is bijvoorbeeld hoe wegbeheerders in verschillende provincies er tegenaan kijken (enquête onder hen!) of bijvoorbeeld andere weggebruikers (hoe bekend is men met het fenomeen speed Pedelec).
Stromer ST1x oranje 2017, verende voorvork, bodyfloat, spurcycle, blinkers
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 18 feb 2019, 23:30

Done :ay
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Wiebe

Bericht door Wiebe » 19 feb 2019, 00:13

Gefixed :ay
St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 15000+ and counting.

Lamkram
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

Bericht door Lamkram » 19 feb 2019, 17:50

Dito
:d3: GO-FAST ST5 (L), 25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

mhoutman
Pro
Pro

Bericht door mhoutman » 19 feb 2019, 20:57

Prima initiatief :bi

mrstrom
Pro
Pro

Bericht door mrstrom » 20 feb 2019, 09:26

gedaan, goed iniatief idd.

Miste wel de flexibiliteit buiten de bbk. Ik zie zelf niet zoveel issues binnen de bbk, als de weginrichter de wegen maar goed uitkiest, wat nu niet zo goed gebeurt.
On the move: ST3 LE, body float

Plaats reactie