Wensenlijstje voor Stromer ST3
Wensenlijstje voor Stromer ST3
Vrijwel ondenkbaar dat je met zo'n fijne fiets als een Stromer nog wensen hebt maar zo verwend als we zijn blijft er toch altijd wat te wensen over. En aangezien de afdeling R&D aan de Freiburgstrasse in Köniz verondersteld wordt graag feedback te krijgen van haar klanten wil ik hier de gelegenheid bieden om suggesties en tips voor de nieuwe ST3 te verzamelen.
Mag ik een duit in het zakje doen met enkele inkoppertjes:
- een Stromer-waardige bel die geen misverstand laat bestaan dat de ST3 in aantocht is
- een geveerde voorvork/zadelpen als optie af-fabriek
- 1000 Watt motor (1500 piekvermogen) en 60 Nm koppel
- accu 1500 Wh
- afsluitbare accudeur bij uitgenomen accu
- verstelbare stuurpen om bij minder sportieve ritten wat meer rechtop te zitten
- groter voorblad, ik gebruik nu alleen achterblad 7 t/m 11...
...
Mag ik een duit in het zakje doen met enkele inkoppertjes:
- een Stromer-waardige bel die geen misverstand laat bestaan dat de ST3 in aantocht is
- een geveerde voorvork/zadelpen als optie af-fabriek
- 1000 Watt motor (1500 piekvermogen) en 60 Nm koppel
- accu 1500 Wh
- afsluitbare accudeur bij uitgenomen accu
- verstelbare stuurpen om bij minder sportieve ritten wat meer rechtop te zitten
- groter voorblad, ik gebruik nu alleen achterblad 7 t/m 11...
...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 7386
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Harlingen
Re: Wensenlijstje voor Stromer ST3
- Slimme software die motorinstellingen (automatisch, onmerkbaar en op basis van wat de software “weet” van de berijder) aanpast aan onderweg veranderende omstandigheden die een ander gedrag van de motor vergen, zoals wind mee of tegen, heuvel op en af, slecht wegdek etc.
- Uitbreiding van de Omni App met veel meer ritgegevens, kaarten van gereden routes, meerdere ritten onthouden, mogelijkheden om routes te delen (zoals Garmin, Strava e.d.), inzichtelijk accuverbruik op de gereden rit incl. van die leuke grafieken en diagrammen enzo.
- Lichtgewicht reislader.
- Toeter met alarmfunctie bij (poging tot) diefstal van de Stromer.
- Accudeur die eerst maar eens netjes aangesloten moet sluiten mét batterij, en inderdaad ook zonder.
- Zelf firmware kunnen downloaden i.p.v. wachten op Stromer of vragen via dealer.
- Doorontwikkelen naar lichtere/kleinere accu's met een nog groter bereik.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.
Re: Wensenlijstje voor Stromer ST3
Pinion en riem
Re: Wensenlijstje voor Stromer ST3
Even vertalen: Pinion is een versnellingsbak met 18 verzetten verwerkt in de trapas en met de riem wordt volgens mij een onderhoudsarme riemaandrijving bedoeld.
https://www.bongersbikes.nl/pinion
-
- Expert
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25
Re: Wensenlijstje voor Stromer ST3
Riem? Dan moet je toch echt een Riese Muller gaan rijden.... Stromer kies je niet voor het onderhoudsvrije maar voor het design en de high speed...
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Beuningen- Uden 29km
Re: Wensenlijstje voor Stromer ST3
Met de nieuwe Stromer St3 zou men juist de uitdaging moeten aan gaan om het meer onderhoudsarm aandrijving te krijgen.
Ze willen vernieuwend zijn dus waarom daar dan niet mee.
Ze willen vernieuwend zijn dus waarom daar dan niet mee.
Re: Wensenlijstje voor Stromer ST3
Richtingaanwijzers voor- en achter... omdat ik mijn handen liever aan het stuur houdt, zeker in bochten. Automobilisten gebruiken de richtingaanwijzer steeds minder of zelfs verkeerd (niet vooraf knipperen, rotonde met linkse knipper verlaten) maar in het blik zit je tenminste veilig in je kooiconstructie. Met de snelle fiets zit je niet zo veilig en zijn richtingaanwijzers net zo belangrijk als opvallende kleding, remlichten, goede remmen, dagrijverlichting en een doordringende bel.
Niet echt noodzakelijk maar wel een wens is een ingebouwde actioncam, liefst vóór en achter, waarmee je een rit kunt opnemen en thuis nog eens kunt nakijken. Niet alleen leuk en leerzaam maar mogelijk ook handig om verzekeringskwesties bij aanrijdingen in je voordeel te beslechten. En al helemaal geweldig als een bewegingssensor op de fiets de camerabeelden doorstuurt naar je smartphone. Dat is nog eens connected...
Niet echt noodzakelijk maar wel een wens is een ingebouwde actioncam, liefst vóór en achter, waarmee je een rit kunt opnemen en thuis nog eens kunt nakijken. Niet alleen leuk en leerzaam maar mogelijk ook handig om verzekeringskwesties bij aanrijdingen in je voordeel te beslechten. En al helemaal geweldig als een bewegingssensor op de fiets de camerabeelden doorstuurt naar je smartphone. Dat is nog eens connected...
Re: Wensenlijstje voor Stromer ST3
De app van NickV ingebouwd in de Omni waarbij je vooraf aangeeft hoeveel kilometer je wilt gaan rijden en de app die dan het stroomverbruik in de gaten houdt ten opzichte van de gereden afstand, ofwel de resterende stroom voor de nog te rijden afstand bepaalt. viewtopic.php?f=8&t=54
Re: Wensenlijstje voor Stromer ST3
En de eerste foto's van de Stromer ST3 zijn binnen, het gaat om een afstudeerproject (zie: http://www.master-design-luzern.ch/en/p ... omer-2017/ ) en wat het echt gaat worden moeten we nog afwachten maar het ontwerp is wel des Stromers:
Laatst gewijzigd door Lomito op 15 jun 2017, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 7386
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Harlingen
Re: Wensenlijstje voor Stromer ST3
Wat een beul van een design. Ik zie mezelf er al mee in de keirin starten.
Of niet natuurlijk, want het plan is om slechts twee maten te ontwerpen, en dan kan ik het meteen vergeten met mijn 1,64m. (En mijn bankrekening kreunt ook al bij de gedachte.)
Maar: mooi concept zeg! Ik ben heel erg benieuwd naar de details en het eindresultaat van deze studie.
Of niet natuurlijk, want het plan is om slechts twee maten te ontwerpen, en dan kan ik het meteen vergeten met mijn 1,64m. (En mijn bankrekening kreunt ook al bij de gedachte.)
Maar: mooi concept zeg! Ik ben heel erg benieuwd naar de details en het eindresultaat van deze studie.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast