2dehands speed pedelec

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mja, degeneratie en slechte omstandigheden... dan gaat het inderdaad wel hard achteruit zeg. Ik heb mijn ST1 X verkocht voordat de accu ging degenereren, maar ben idd wel blij dat ik standaard de dikste accu in mijn Es heb. Toch lekkerder.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Louis_ST2 schreef: 20 apr 2019, 22:03 Klopt , maar ik ben dan nog steeds benieuwd naar de restcapaciteit van de accu :)

Na 12.000 km ben ik 17% kwijt van mijn 814Wh accu, en rij dus met een 675Wh accu rond. Bij een 618 gaat dat bij zelfde kilometrage alleen maar harder.
Voor mijn 20 ww ritten in april (55 km enkel), met 15 000 km op de teller, had ik gemiddeld 17% accu-capaciteit over van mijn 984Wh batterij. Dat met een gemiddelde van 37,0 km/h volgens GPS (38,5 km/h volgens Omni), waarbij 6 van deze ritten bij temperaturen onder de 5°C.
Ik heb de indruk dat er niet veel verval is sinds de start, de impact van de koude is gewoon sterker dan ik eerst vermoedde
Laatst gewijzigd door Tomasj op 20 apr 2019, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De accu van Louis is, schat ik, een jaar ouder dan de jouwe. Dat zal ook wel meespelen. Ik weet ook niet of het verloop van degeneratie lineair is of niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Strommie
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:59

De 2013 ST1 die ik heb heeft na 21km dagelijks nog rond de 74% over. Deze accu werd wel in 2017 door de vorige eigenaar gereviseerd en ik rijd 80% van de rijd op stand 2. Snelheid ligt gemiddeld rond de 38km/u.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Tomasj schreef: 20 apr 2019, 22:44
Voor mijn 20 ww ritten in april (55 km enkel), met 15 000 km op de teller, had ik gemiddeld 17% accu-capaciteit over van mijn 984Wh batterij. Dat met een gemiddelde van 37,0 km/h volgens GPS (38,5 km/h volgens Omni), waarbij 6 van deze ritten bij temperaturen onder de 5°C.
Ik heb de indruk dat er niet veel verval is sinds de start, de impact van de koude is gewoon sterker dan ik eerst vermoedde
Ik krijg toch ook de indruk dat er gemiddelde, goede en zeer goede batterijen geproduceerd worden en dat makers daar niet zoveel controle over hebben. Dat je dus geluk moet hebben. Ik doe dagelijks 52km en houdt met moeite 13% over van mijn batterij. Ik rijd op stand 3 met gevoeligheid 50% en ik ben vrij sportief dus ik trap zelf ook aardig wat wattage weg. En we zijn lente/zomer...

Mijn macbook van 2012 is nu 6,7 jaar oud, ik gebruik die dagelijks, spring er niet zo zorgvuldig mee om (aantal keer diepontlading, aantal keer >40 graden, aantal keer -2 graden,...) en houdt nog 90% van zijn capaciteit over na 1295 volledige cycli...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 19 jun 2019, 07:58 Mijn macbook van 2012 is nu 6,7 jaar oud, ik gebruik die dagelijks, spring er niet zo zorgvuldig mee om (aantal keer diepontlading,
Ehh, nee. Je hebt hem wellicht een aantal keren gebruikt tot hij vanzelf in hibernate ging en niet meer aan wilde totdat je hem aan de lader hing.
Hiermee raakt de batterij leeg tot het niveau dat Apple beoordeeld heeft als minimaal. De accu is dan echter niet leeg.

Diepontlading is wanneer de accu ver onder die minimale capaciteit komt, zo ver dat de BMS de batterij niet meer kan laden. Voor ons als normale consumenten betekend dit in de praktijk dat de accu dood is. Wellicht dat ze bij een revisie bedrijf apparatuur hebben om de accu weer te laden.

Als voorbeeld mijn fietsaccu: bij ongeveer 4,2V per cel zit hij vol. Bij ongeveer 3,2V per cel vindt mijn fiets hem leeg. Als de spanning hoger is dan 2,5V per cel kan ik de accu met de lader nog opladen. Onder de 2,5V per cel geldt dus in de praktijk als diepontlading.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie