Wat nemen jullie mee in de rugzak/tas?

Golvas

Het valt op dat slechts een minderheid zijn smartphone en blijkbaar zelfs niemand toiletpapier meeneemt ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daar zijn mijn papieren zakdoekjes voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 10 dec 2018, 20:19 Het valt op dat slechts een minderheid zijn smartphone en blijkbaar zelfs niemand toiletpapier meeneemt ?
Wc papier heb ik voor die 40 minuten niet nodig, mijn smartphone zit in mijn jas, dus niet in mijn tas :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Als je een wat langere route rijdt en de weg nog niet kent: zet je smartphone/navigatie op je stuur (want niets is zo vervelend als in elk dorp te moeten stoppen en je smartphone te pakken om de weg te vinden... been there, done that... :oops: ). Als je wat harder doortrapt wordt het ook lastiger om te denken (echt waar!) en dan is navigatie een mooie ontlasting voor je brein, want dat heb je hard genoeg nodig om op te letten.
Ik gebruik een oude iphone met een oud (waterdicht) hoesje op een aliexpress beugeltje (7 euro). Op de iphone staat de BikeGPX app (aan de USB op een ST2). Via routeyou.com kun je hiervoor je routes maken. Routeyou.com heeft ingebouwde streetview functionaliteit, dus je kun ook vooraf checken of je op onverharde wegen, *fiets*-paden en dat soort ongerief terecht komt. De BikeGPX en routeyou.com zijn gratis te gebruiken.
IMG_7464.JPG
IMG_7464.JPG (2.01 MiB) 4278 keer bekeken
Ik zie weinig mensen nog een bandenplak setje meenemen. Zo moeilijk is het toch niet om even je band te lichten en een plakker te plakken?
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Regenkleding. Overschoenen neopreen. Overschoenen waterdicht. Plaksetje. Toiletpapier. Noodlampjes (Hema). Handschoenen (afhankelijk van het weer winter- of zomer, de andere heb ik aan).
In de tas die mee gaat naar binnen: iPad in sleeve. Smatphones (werk en prive). 2e accu.
Op het werk ligt een lader, deo en een noodset kleding voor als het echt stortregent.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pvg schreef: 10 dec 2018, 20:59 Ik zie weinig mensen nog een bandenplak setje meenemen. Zo moeilijk is het toch niet om even je band te lichten en een plakker te plakken?
Ik denk dat veel mensen rekenen op de pechhulp-verzekering, misschien nog nooit een band hebben geplakt en/of wat schrik hebben om het achterwiel uit nemen, ook al hoeft dat niet altijd. Ik plak liever als het lek dat toelaat, want dan ben ik binnen een kwartiertje weer op weg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb in mijn twee fietstassen het volgende bij

Ik fiets in mijn fietskledij naar 't werk, en neem een douche en kleed me om voor ik begin te werken
Gereedschapszakje met
  • Momentsleutel met belangrijkste bitjes
  • Kort schaartje om binnenband door te knippen of nagel uit buitenband te trekken
  • Gaadi x 2
  • Plakgerief (Parktool GP2)
  • 3 bandenlichters
  • Lezyne Micro Floor Drive HVG Pump
  • Vod + keukenpapier
  • Multitool met kettingpons
  • Reserve missing link
Verder ook nog
  • Regenjas Vaude Luminum
  • Regenbroek Vaude Luminum
  • Overschoenen Vaude Luminum
  • Armstukken Castellli Thermoflex
  • Beenstuken Castellli Thermoflex
  • Bijkomende buff voor wanneer het extra koud is
  • Binnenhandschoenen (die draag ik wel bij temperaturen als vandaag ( onder de 5°C))
  • Handtas (Man bag) met portefeuille et alii (GSM niet, die zit in mijn fietstruitje, om zo snel mogelijk te kunnen telefoneren in geval van nood)
  • 's Morgens proper ondergoed, 's avonds iets minder proper ondergoed (ik heb een set 'kantoorkledij' en schoenen op 't werk)
  • Brooddoos, 's morgens gevuld met boterhammen, 's avonds leeg
  • Eén keer per week propere set kledij (broek, trui, hemd) en handdoek, ' s avonds gaat het vorige setje terug mee
  • Laptop + charger indien ik de volgende dag (of de vorige dag) op HQ moet zijn
  • U-Lock Kryptonite New York Standard (gebruik ik niet op 't werk, wel indien ik onderweg moet stoppen)
En dat past allemaal, mits de nodige organisatie net in mijn dubbel set van High Visibility Ortlieb Backrollers
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

In de woon-werktas:
-laptop
-kleding (schoenen staan op kantoor)
-plakset
-2x25gr co2 patroon + kop
-1x binnenband
-lezyne handpompje
-mini toolset
-geld
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Tomasj schreef: 10 dec 2018, 21:55 Ik heb in mijn twee fietstassen het volgende bij

Ik fiets in mijn fietskledij naar 't werk, en neem een douche en kleed me om voor ik begin te werken
Gereedschapszakje met
  • Momentsleutel met belangrijkste bitjes
  • Kort schaartje om binnenband door te knippen of nagel uit buitenband te trekken
  • Gaadi x 2
  • Plakgerief (Parktool GP2)
  • 3 bandenlichters
  • Lezyne Micro Floor Drive HVG Pump
  • Vod + keukenpapier
  • Multitool met kettingpons
  • Reserve missing link
Verder ook nog
  • Regenjas Vaude Luminum
  • Regenbroek Vaude Luminum
  • Overschoenen Vaude Luminum
  • Armstukken Castellli Thermoflex
  • Beenstuken Castellli Thermoflex
  • Bijkomende buff voor wanneer het extra koud is
  • Binnenhandschoenen (die draag ik wel bij temperaturen als vandaag ( onder de 5°C))
  • Handtas (Man bag) met portefeuille et alii (GSM niet, die zit in mijn fietstruitje, om zo snel mogelijk te kunnen telefoneren in geval van nood)
  • 's Morgens proper ondergoed, 's avonds iets minder proper ondergoed (ik heb een set 'kantoorkledij' en schoenen op 't werk)
  • Brooddoos, 's morgens gevuld met boterhammen, 's avonds leeg
  • Eén keer per week propere set kledij (broek, trui, hemd) en handdoek, ' s avonds gaat het vorige setje terug mee
  • Laptop + charger indien ik de volgende dag (of de vorige dag) op HQ moet zijn
  • U-Lock Kryptonite New York Standard (gebruik ik niet op 't werk, wel indien ik onderweg moet stoppen)
En dat past allemaal, mits de nodige organisatie net in mijn dubbel set van High Visibility Ortlieb Backrollers
Als ik zie wat sommige bij hebben, denk ik van 'hebben die een aanhangwagen bij?'

Bij mij
- eten
- portefeuille
- bij de regenmaanden regenbroek- en jas.
- badge werk
- sleutels huis
- gsm in zak, en oortjes in de oren
- bestek
- af en toe mijn tablet

En dat zal het wat zijn.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn spullen passen in één Ortlieb Backroller Classic (High Vis). De Stromer lader is uiteindelijk van de lijst af gegaan, ik heb een tweede gekocht en op kantoor gelegd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie