Wat nemen jullie mee in de rugzak/tas?

Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Na deze week een lekke band in het donker te hebben gehad een petzel (hoofdlamp) in m’n fietstas gestopt. Erg handig
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

Niet direct voor in de tas, maar hier is er toch een om te delen... Ik heb 1 valpartij meegemaakt (voorwiel met te lage bandendruk in een natte tramrails) en ik was aardig gehavend, al kwam er gelukkig geen ziekenhuisopname aan te pas. Daarna ben ik direct gaan zoeken naar een oplossing voor als ik wel het bewustzijn was verloren. Geloof me, ik viel hard en de tram in wiens rails ik was gevallen kwam er al aan. Gelukkig zag de chauffeur me.

Hoe dan ook: als je iPhone-gebruiker bent is de Apple Watch een heel goed apparaat om om te hebben. Waterdicht, je kunt navigatiecommando's lezen, eventueel de telefoon opnemen, je kunt er alles over lezen bij Apple. Maar de belangrijkste eigenschap voor ons speed freaks is de valdetectie. Als je valt zegt het horloge dat het veronderstelt dat je gevallen bent en moet je twee keer bevestigen dat je OK bent. Zo niet, belt het horloge 112 en wordt je positie doorgegeven. Vervolgens belt het horloge de mensen die in je ICE (in case of emergency) lijst staan. Het geeft mij in ieder geval veel rust te weten dat mijn horloge er voor kan zorgen dat ik word gevonden als ik onderuit ga of in een aanrijding terecht kom en zelf niet in staat ben te communiceren.
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Als aanvulling daarop:

Je moet daarvoor wel een apple watch 4 of nieuwer hebben......De oudere versies hebben deze functie niet.

Een Cratoni Smartride kan ook een bericht sturen naar een contactpersoon bij valdetectie.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Max Cady schreef: 16 okt 2020, 08:17 Na deze week een lekke band in het donker te hebben gehad een petzel (hoofdlamp) in m’n fietstas gestopt. Erg handig
Da's inderdaad een prima tip voor wie regelmatig langs onverlichte wegen rijdt ... een kleine investering die je heel wat gevloek kan besparen ... :D
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Fabian
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 nov 2020, 12:15
Locatie: Bruxelles
Merk SP: STROMER ST3 PINION
Km-stand: 28000

Stromeur schreef: 10 dec 2018, 21:46
pvg schreef: 10 dec 2018, 20:59 Ik denk dat veel mensen rekenen op de pechhulp-verzekering, misschien nog nooit een band hebben geplakt en/of wat schrik hebben om het achterwiel uit nemen, ook al hoeft dat niet altijd. Ik plak liever als het lek dat toelaat, want dan ben ik binnen een kwartiertje weer op weg.
Tijdens mijn eerste 2 jaren met de Stromer heb ik 26 keer een lekke band gehad, altijd de winter :dwarf:
Ter plaatse vervang ik de binnenband (ik repareer thuis).
Bekend probleem in België, het reinigen van fietspaden gebeurt met metaalborstelmachines.

Maar op een winterochtend (het was donker) met regen, heb ik de achterkant doorboord.
Bij het weer in elkaar zetten scheurde ik de motorkabel.
Resultaat trappen naar de winkel (~ 10 km), wachten tot 9 uur voor de opening (ik vertrek rond 6 uur) en betaal € 140 voor een nieuwe kabel bij de bevalling.

Om problemen in de toekomst te voorkomen, heb ik de banden op Tubeless gezet en een verzekering afgesloten.
Plaats reactie