Hier nog eens een hilarische update van mijn FM (Uden/Geldrop):
In dit topic
viewtopic.php?f=15&t=1347&start=60#p37773 staat wat historie van mijn fiets. Kortgezegd: alle printen in mijn fiets zijn vervangen geweest, vanwege een defecte motor (die dus ook vervangen is).
Aangezien de garantie van mijn fiets op 12 mei (morgen) afloopt, heb ik toch nog even contact gezocht met mijn FM.
Omdat mijn FM in Geldrop failliet was gegaan, heb ik de FM in Uden gebeld die de zaak in Geldrop over heeft genomen. Ik gaf aan dat ik de indruk had dat mijn ST1X niet meer zo makklijk de 45 aantikt, zoals dat was voor de reparatie. Bovendien heb ik een paar foutmeldingen gekregen waarbij de fiets volledig uit viel (incl lampen) en ook dat de fiets plots in RECUP mode terecht kwam of spontaan van stand 3 naar stand 2 sprong (de "-" knop bleef hangen leek het). Deze meldingen kreeg ik over het algemeen als het had geregend en mijn fiets gedurende die bui buiten stond.
Ik vroeg via de telefoon of het kon zijn dat de bedrading voor de printen niet goed gesealed zou zijn (krimpkousen). Daar moets hij om lachen en hij zei dat de nieuwe printen minder gevoelig zijn voor vocht ... Dat stemt niet overeen met wat ik op dit forum heb vernomen: volgens mij zouden FM's op aangeven van Stromer bij onderhoud de bedrading moeten "sealen". Een algemeen service bericht van Stromer. Toch?
De FM in Uden suggereerde even bij Geldrop langs te fietsen ivm de TMM sensor, want in Geldrop zit inmiddels ook iemand die Stromers moet kunnen repareren. Daar ben ik gisteren geweest. Ik kwam aan na een behoorlijke stortbui.
Ook bij hem mijn klacht genoemd van de foutmeldingen en de RECUP melding. Hij gaf aan niet in een stortbui te gaan fietsen, want daar zijn fietsen niet op gemaakt. Ik moest me erg inhouden om niet in lachen (of eigenlijk huilen) uit te barsten.
Vervolgens ging hij aan de slag met de sensor. Hij wilde het service menu ingaan. Ik keek mee (ondanks dat hij dit met de rug naar mij toe deed) en zag dat hij niet wist hoe hij in het service menu moest komen. Hij kneep de rechter-rem in, drukte 1 seconde op menu en liet de hendel los. Dit deed hij zo'n drie minuten lang. Zijn conclusie was dat de remhendel stuk was en wilde beginnen deze los te maken. Ik zei dat ik wel even wilde proberen het service menu op te roepen. Hendel ingenepen, op menu blijven drukken en hendel loslaten en dan menu loslaten. Hopla ... het service menu was er.
Vervolgens ging hij wat zitten friemelen aan het zwarte vierkantje bij de sensor settings in het service menu. Blijkbaar is dat een calibratie knop??? Had aar nog niet over gelezen.
Uiteindelijk geen steek opgeschoten. Mijn fiets is er niet pittiger op geworden. Het kan ook zijn dat ik niet meer zeker weet of de fiets voorheen wel zo makkelijk de 45 aantikte. Ach ... de 43 is ook mooi.
Ik denk dat ik mijn FM opgeef na morgen en een nieuwe ga zoeken. De garantie op de fiets is voorbij. Hoewel er nog wel garantie zit op de vervangen onderdelen.
Een lokale FM kan zeker ook rampzalig zijn.