Hoeveel service geeft jouw Stromer-dealer?

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ja 't ging allemaal stroef, traag en vooral slecht in de communicatie; nu blijkbaar een compleet ander accu-slot geplaatst en twee nieuwe sleutels.
Zag en merk dat de instelling van de Kinekt ook is veranderd en het zadel ineens speling heeft :?:
Maar eens goed checken hoe de fiets na die 7 weken is afgeleverd. Reparatie bij deze leverancier was voor mij een principe kwestie; de dag dat de garantie verlopen is, gaat het onderhoud/reparatie inderdaad naar een dealer die sneller en goede service levert.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

J3R schreef: 29 mei 2019, 18:34 de dag dat de garantie verlopen is, gaat het onderhoud/reparatie inderdaad naar een dealer die sneller en goede service levert.
Ik hoop voor jou dat dat zomaar lukt. Maar dat kan nog moeilijker blijken dan je denkt. Ik ben zo al bij FIETS! Gent buiten gevlogen toen ik er kwam voor herstelling van mijn Canyon moutainbike met de boodschap: "Daar moet je hier niet mee afkomen, met die internetfiets, je vraagt toch ook niet bij de frituur om je eigen frieten te bakken".
Ik zag het zo niet en was in de veronderstelling dat dit een win win situatie was aangezien ik hem een uurloon zou betalen...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In België zijn inderdaad veel FMs die geen bikes van Fiets! adopteren. Geldt ook voor Stromers. De dealers vinden dat Fiets! de markt kapot prijst, dus klanten die daar kopen en elders om service gaan staan er alleen voor, ongeacht het uurloon voor de service.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Buiten de garantie zal het grotendeels voor eigen rekening zijn; dus omzet voor de gekozen dealer. Binnen de garantie kan ik me zo voorstellen dat een niet verkopende partij je verwijst naar je eigen dealer.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor Stromers van Fiets! geldt dit zowel binnen als buiten garantie. Veel BE dealers hebben er hun buik van vol dat mensen voor de stuntprijs naar Fiets! gaan en voor kennis van zaken naar hen. Dus die zeggen: haal je je bike daar, dan ben je on your own.

Tuurlijk is betaalde service ook omzet, maar kleine dealers lopen veel meer structurele omzet/winst mis uit verkoop door de aanwezigheid van een grote prijsstunter waar ze als kleine handelaar onmogelijk tegenop kunnen. Daar zijn ze verbolgen over en daarom bedanken ze voor de left-overs (=het onderhoud). Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Als BE dealers hun krachten bundelen en dit ook massaal doen, dan vallen Fiets! en hun klanten die enkel voor de prijs gaan en die deskundige, bevlogen dealers willen afwimpelen met de fooi voor het onderhoud glashard door het mandje.

Het zou me niet verbazen als dit ooit nog eens gaat gebeuren in NL met klanten van de grootste online fietsenwinkel, maar met een Mango-Stromer zie ik dat zo snel nog niet mis gaan. Zoveel Stromers verkoopt Mango momenteel niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Toen ik nog in de elektrotechnische detailhandel zat werd ik met hetzelfde geconfronteerd: mensen kochten een DJ set van 5 a 10k bij een agressief prijzende grootgrutter met dikke reclames op Radio 538. Driekwart van de medewerkers daar was gratis PR-stagiaire of (bijna gratis) Pool in het magazijn. Die laatsten werden aangenomen nadat de Nederlandse magazijnmedewerkers in staking waren gegaan wegens slechte arbeidsomstandigheden.

Vervolgens kwamen klanten van die winkel bij mij het kabeltje kopen om de dj-setup op hun laptop aan te sluiten. Voor vijf euro, jahawel! En dan wel graag inclusief instructies over hoe de boel aangesloten moet worden. Of ze eisten levering plus montage-instructies van een kapot play-knopje omdat de grootgrutter dit niet deed. Bakken met tijd voor 50ct winst.

"Je wil toch verkopen?" is een zin die ik in die tijd veel te vaak gehoord heb. Daar gaat op zulke momenten iets ontzettend neerbuigends vanuit. Uiteindelijk krijg je daar zo genoeg van dat je elke klant die van die toko af komt met een grote grijns de deur wijst. Toedels!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Inderdaad, maar ik ging vroeger ook met mijn auto naar garage waar ik hem niet kocht, zonder problemen... Maar begrijp wel het belang van goede relatie en nemen en geven bij je FM. Ik ga nu ook met mijn nieuwe auto naar dealer waar ik hem kocht. Het is inderdaad vrij smerig om ergens goedkoop je fiets te kopen en dan ergens anders het onderhoud. Maar bij stromer heb ik uit dit forum al begrepen dat dat zeker geen leftovers zijn ;p . Toch heb ik nu ook bij mij in de buurt aan de normale prijs mijn ST3 gekocht, en niet op internet aan serieuze korting.

Maar mijn oorspronkelijke opmerking was wel het omgekeerde. Ik heb een Canyon racefiets en Canyon MTB omdat ik dat een fantastisch merk vind. Helaas is dat enkel op internet te koop, waardoor ik geen andere optie had. Ik ben naar FIETS! gegaan met mijn Canyon, en die wilden me niet helpen.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ondertussen verkoopt Fiets! geen Stromer meer en heeft Canyon service center in Heverlee (eerder in Holsbeek).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Draftsman
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
Locatie: Merelbeke
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 38000

Bram Roose schreef: 29 mei 2019, 19:56 Ik ben zo al bij FIETS! Gent buiten gevlogen
Daar was ik ooit geweest om een St2 te reserveren om een paar dag op proef te nemen. Nooit nog wat van gehoord...
Ik heb ook een Canyon racefiets en mijn dealer, waar ik mij vorige racefiets ook gekocht had, maakt er in ieder geval geen probleem van om mijn Canyon te onderhouden. Mijn St1X heb ik er logischerwijs ook gekocht. Dat ik er 20km ver voor moet rijden neem ik er daarom graag bij :)
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Prijspolitiek moet dan toch serieus veranderd zijn bij FIETS want toen ik er 3 jaar geleden prijs liet maken voor mijn ex-Kalkhoff waren de voorwaarden slechter dan bij een kleine FM. Moet wel zeggen dat die kleine FM ondanks zijn goede service jammer genoeg ondertussen failliet is :bh: .
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie