Hoeveel service geeft jouw Stromer-dealer?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En naast de grote jongens hebben we natuurlijk nog vele, vele kleine vakhandelaren, die misschien geen pallets vol Stromers verkopen, maar die wél de service verlenen die wij graag zien voor onze prachtige Stromers. Ik vind het daarom ook altijd erg leuk als zich iemand in dit topic meldt die gewoon heel blij is met zijn/haar dealer terwijl wij er nog nooit van gehoord hadden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JoopS
Pro
Pro
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2017, 09:54
Locatie: Altena

Afgelopen vrijdag bij Trommelen Tweewielers in Oosterhout (NBr) mijn deal gesloten voor een St2 (2017).
Een flinke tijd gesproken met verkoper Jan, die zelf ook woon/werk verkeer doet op een Stomer. Heel inhoudelijk kon hij veel vertellen vanuit zijn eigen ervaringen. Ik heb het volste vertrouwen in deze Stromer Dealer, die ook zeer actief is in het mountainbike gebeuren. 's-middags thuis kreeg ik al een telefoontje met de mededeling dat de Stromer op 26 september vanuit Duitsland wordt opgestuurd. Daarna gaat de fiets in de procedure voor een kenteken.
Stromer St2
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 18 sep 2017, 13:19 Egberts zou een relatief kleine winkel zijn die zich geheel gespecialiseerd heeft in Stromer.
Klopt, vooral relatief klein in oppervlak, maar groot in omzet en service. Net als Qicq trouwens. Ze zitten beide natuurlijk ook op zeer dure grond/lokaties.

De showroom van Qicq is echt niet mega-groot, maar gelegen op een prachtlocatie en wel heel leuk verzorgd. En omdat het een Stromer Concept Store is, word je direct bij binnenkomst volledig ondergedompeld in de Stromer-droom :ba . Bij Qicq is ook nog een vide, bereikbaar via een trap waar de winkelmedewerkers dapper de Stromers op en af dragen. Op die vide vind je de winkelvoorraad en Stromers die binnen zijn gebracht voor service. De werkplaats bevindt zich trouwens ook gewoon in de winkel. Ik vind dat erg leuk, kun je mooi de sleutelaars in actie zien en de keer dat mijn ST1 X daar de lift in werd gehesen kon ik er ook mooi met mijn snufferd bovenop staan. Het is ook een beetje hoe het gaat in Amsterdam: op beperkte ruimte een fraai bedrijf inrichten. En een proefrit maken door het Westerpark (gedaan met de St2 S) is echt heel erg leuk.

En inderdaad: Groningen is, zolang als ik me kan heugen, een RAMP om met de auto in en uit te komen. De speed pedelec is daarvoor echt een vondst, zeker als de gemeente dit ondersteunt met leuke initiatieven zoals "Groningen Bereikbaar". Daarnaast is Groningen een behoorlijk progressieve studentenstad, dus voedingsbodem te over voor Stromers. Misschien dat studenten er tijdens hun studie het budget niet voor hebben, maar zodra ze aan het werk gaan verandert dat. Egberts zit daar helemaal prima.

Van Dikkenberg Herveld verwacht ik een heel ander type winkel, ook omdat ze niet alleen Stromers doen. Ik hoop er heel snel langs te gaan, kennis te maken met Jos en Nelis en ook de nieuwe winkel en de Stromer shop-in-shop in wording te kunnen bekijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 18 sep 2017, 13:27Van Dikkenberg Herveld verwacht ik een heel ander type winkel, ook omdat ze niet alleen Stromers doen. Ik hoop er heel snel langs te gaan, kennis te maken met Jos en Nelis en ook de nieuwe winkel en de Stromer shop-in-shop in wording te kunnen bekijken.
Een rondleiding door de nieuwe winkel staat zeker op het programma, het is vrijwel aan de overkant van de straat (50 meter verder) en ze willen maar graag hun nieuwe toko laten zien. Er wordt nu ook hard aan gewerkt zodat er ook echt wat te zien valt.
We spreken wel even af en het zou mij niet verbazen als enkele lokalen ook kennis willen maken (Reinout, Anne-Wim, Mathijs, Vincent en broertje Cali M.).
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Precies !!!!!

Zonder gekheid: Egberts/Groningen zit niet op mijn netvlies omdat ik daar eenvoudig niet kom.
Maar gezien de reacties rond dit bedrijf hebben ze dus TERECHT een trouwe fanschare "verzameld".

Groetsels, Reinout
Hilbrand
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:09

Vorig jaar in april heb ik mijn ST1 Tour bij Egberts Premium Store gekocht. Vooral door het enthousiasme In de voorichting en het spontaan aanbieden van een proerit en vervolgens proefrijden op mijn woon-werk traject ben ik als snel door de bocht gegaan. Tot op de dag van vandaag geen moment spijt van gehad. Alhoewel, als toen de ST1 X er al was geweest.......

De zaak wordt met veel enthoussiasme vooral gedreven door Nick en Tom. Jonge ondernemers die klantviendelijkheid en service hoog in het vaandel hebben. De zaak lijkt op de beschrijving van de amsterdamse Stromerwinkel. De oppervlakte van de winkel is niet groot, maar alle modellen zijn er. Ook voldoende accessoires zijn aanwezig. Er staan alleen maar Stromers, en een enkele keer een inruiler van een ander merk.

Reparatie gebeurt gewoon in de winkel. Als je langs komt met een klein probleem wordt het direct opgelost.
Het lijkt veel op de handelswijze van de 2 andere zaken die hier veelvuldig genoemd worden. Maar ja, wij noordelingen praten niet zoveel. We zijn meer van het doen en hebben een hekel aan het verspillen van woorden.

En ja het centrum van Groningen is 'fietsvriendelijk' en 'autoluw'. Maar met de fiets is het perfect bereikbaar. En ik fiets er elke dag langs op weg naar mijn werk. Dus perfect voor de relatie dealer en klant. Bovendien, als er een probleem is dan halen ze de fiets gewoon op. Kortom een klasse winkel om er een dergelije fiets voor woon werk verkeer te kopen.
Zwarte ST2 sport, 983 watt, BF, spurcycle
Lomito

Klinkt mij heel erg bekend... blijkbaar is het enthousiasme van de "fietsenmaker" hierbij erg belangrijk. En die van de klanten uiteraard! :mrgreen:
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Egberts is inderdaad top: vriendelijk, persoonlijk en zeer gedreven, ze staan altijd voor je klaar. Groningen Bereikbaar wil mensen graag uit de auto hebben, o.a. omdat de zuidelijke ringweg de komende jaren aangepakt gaat worden. Een van de acties is probeerweken op een speed-pedelec. Egberts stelt deze fietsen beschikbaar voor deze actie en regelt het allemaal. Natuurlijk goed voor hun verkoop, maar daarmee dragen ze ook bij aan het hogere doel.
Op mijn dagelijkse ritje tussen Groningen en Assen kom ik iedere week meer Stromers tegen, dus blijkbaar doen ze het wel goed.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Lomito

Liesbeth schreef: 22 sep 2017, 08:31Groningen Bereikbaar wil mensen graag uit de auto hebben, o.a. omdat de zuidelijke ringweg de komende jaren aangepakt gaat worden.
Eenzelfde probleem zie je in Antwerpen waar enkele belangrijke invalswegen afgesloten zijn voor auto's. De verkoop van Stromers schiet daar de lucht in want forenzen hebben geen zin om dagelijks aan te schuiven in een nog langere file.

En dan is er nog een 2e orde effect van die Stromer-pioniers, collega's zien de voordelen al snel in en als dan ook de werkgever/overheid nog een duit in het zakje doet, zoals dat in Vlaanderen WEL het geval is, dan staan alle lichten op groen voor de speed pedelec.

De echte doorbraak van de speed pedelec moet echter nog komen, mensen kijken nu nog een beetje de kat uit de boom i.v.m. wijzigende regelgeving en handhaving daarop, overheden (in NL) doen hun best om de doorbraak van de speed pedelec zoveel mogelijk te belemmeren door idiote regelgeving die je blootstelt aan levensgevaarlijke verkeerssituaties, werkgevers die wel willen investeren in lease-auto's maar niet in speed pedelecs, fietsinfra die vaak niet geschikt is voor hogere snelheden en fietsenwinkels die een speed pedelec zien als een dure variant op de gewone fiets.

Kortom, het heeft allemaal nog even tijd nodig maar we komen er wel!
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Lomito schreef: 23 sep 2017, 14:28
Eenzelfde probleem zie je in Antwerpen waar enkele belangrijke invalswegen afgesloten zijn voor auto's. De verkoop van Stromers schiet daar de lucht in want forenzen hebben geen zin om dagelijks aan te schuiven in een nog langere file.
*Precies de reden waarom ik nu op een Stromer zit, en ik had het al veel sneller moeten doen :d3:
Lomito schreef: 23 sep 2017, 14:28 En dan is er nog een 2e orde effect van die Stromer-pioniers, collega's zien de voordelen al snel in en als dan ook de werkgever/overheid nog een duit in het zakje doet, zoals dat in Vlaanderen WEL het geval is, dan staan alle lichten op groen voor de speed pedelec.
*Als werknemer scheelt het hier toch een slok op een borrel als je met de fiets ipv met de auto gaat werken. (en de SP wordt binnenkort het zelfde vergoed als een gewone E-biker). Of Ik als werkgever het ook allemaal zo leuk vind, ik heb er maar twee en maar ééntje komt er met de fiets dus :bn:
Lomito schreef: 23 sep 2017, 14:28 De echte doorbraak van de speed pedelec moet echter nog komen....... fietsinfra die vaak niet geschikt is voor hogere snelheden.
*Al die werkzaamheden en omleggingen hebben ook invloed op de fietser. Door omleggingen rij ik nu toch bijna 2Km per trip verder. Op zich niet erg natuurlijk maar dit doe je dan wel op de straat tussen auto en vrachtwagens waar de (bv Roemeense) chauffeur helemaal niet meer weet waar hij is en waar hij naar toe moet. De autobestuurder de verloren tijd zo kort mogelijk wil houden en die dan die verdomde fietser ook nog voor zich moet dulden. De Fietser zelf die plotseling zijn fietspad ziet stoppen een stoeprand van 15cm moet afrijden en dan aan de verkeerde kant van de weg zit :ck: en zo kan ik nog wel even door gaan. Kortom bij omleggingen mogen ze ook wel eens aan de fietser denken.
Lomito schreef: 23 sep 2017, 14:28fietsenwinkels die een speed pedelec zien als een dure variant op de gewone fiets.
*Een Speed Pedelec is wat mij betreft gewoon een fiets hoor en zo wil ik ook behandeld worden... als je vooruit wil moet je trappen, en als je snel wil mag je flink peddelen.
Lomito schreef: 23 sep 2017, 14:28 Kortom, het heeft allemaal nog even tijd nodig maar we komen er wel!
Inderdaad maar het gaat nog wel even duren... maar ik voorspel nu al file en traag rijdend verkeer voor de fietsers.
Benieuwt wanneer ze gaan flitsen... :ai
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie