Hoeveel service geeft jouw Stromer-dealer?

Lomito

Zoals jullie inmiddels wel hebben begrepen ben ik zeer tevreden over de kwaliteit van de service die ik bij mijn dealer krijg, andere forumleden die bij dezelfde dealer lopen zullen dat beamen. Volledig verwend met zoveel service verbaas ik me soms als ik hier verhalen lees over dealers die er met de pet naar gooien.

Ik ben op zoek naar wat er zoal aan service geleverd wordt in den lande, het gaat dus zeker niet om shaming and blaming of om juist de betere dealers de hemel in te prijzen maar om in beeld te krijgen wat de 'standaard' is voor de service die je na de koop van een top-end fiets als Stromer zou mogen verwachten. Welke verwachting heb jij?

Mijn eerste ervaring met een Stromer-dealer in een nabijgelegen stad was niet best. Ik wilde graag een proefrit maken met enkele Stromer-modellen, daarvoor moest ik een afspraak maken en gelijk deelde men mij ook even mee dat ik per fiets maximaal 15 minuten mocht proefrijden... Ik ben daar dus nooit geweest en zal er ook nooit komen. Met zo'n houding naar de klant kun je verwachten dat de service na de aankoop van de dure fiets gelijkaardig zal zijn. :aq
froghn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:08
Locatie: Deurningen

Ik ben zeer content mijn mijn dealer, Slangenbeek-fietsen in Hengelo.
In het begin een keer een storinkje gehad in de bouwvak vakantie en het
onderdeel was niet beschikbaar. Kreeg een ST2 mee voor 10 dagen.
Bandenwissel naar Almotion met een finke beurt (10Kkm). 2 dagen een ST2s meegehad :cool2: .

Of even snel tussendoor geholpen met kleine zaken. (is maar 2x voorgekomen)

Top service van deze dealer.
ST1x 814Wh sand, bodyfloat, marathon GT tour Ergon gp3 en 40km per dag.
Lomito

Dat is inderdaad geweldig goede service die ik ook gewend ben. Ik heb de dealer wel eens gezegd dat hij geen fietsen verkoopt maar fietsmobiliteit, d.w.z. dat je elke dag kunt rekenen op de beschikking over een volwaardige fiets die je naar je bestemming brengt. Zo had hij het zelf nog niet gezien maar was het er wel mee eens.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben supertevreden over mijn dealer: Stromer Conceptstore Qicq in Amsterdam.

Mijn ST1 X is in het begin geplaagd door wat kinderziektes, en alle problemen zijn door Qicq direct, snel en zonder morren opgelost. Geen discussies, geen wachttijden op onderdelen (want alle onderdelen liggen daar in veelvoud op de plank), haal- en brengservice in heel Nederland en een leenfiets indien nodig. Als ik bel en er moet wat worden uitgezocht, bellen ze binnen 15min terug met een oplossing, en de reactietijd op e-mails is ook super.

Kortom: prima service van Qicq :cool2:

(Dit in tegenstelling tot een lokale dealer waar een testrit buiten niet mogelijk is, en waar ik ook geen service kon krijgen op mijn Stromer, terwijl ik nog aanbood om het onderhoud bij hen te gaan doen. Ook die omzet wilden ze dus niet..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Ik kan ook niet klagen over mijn dealer, Bikeworld in Brugge (België).

Ze komen ter plaatse je fiets ophalen als er iets is en je krijgt zonder probleem een leenfiets indien nodig.

Ook mijn ST1x nam eerst veel tijd in beslag om geleverd te worden, maar ik kreeg een leenfiets.

Ook het probleem met de achteras werd zonder probleem opgelost.
Lomito

Ik lees van Stromeur en Pclaerhout dat indien nodig een leenfiets wordt verstrekt, hebben jullie het dan over een gelijkwaardige leenfiets (of zelfs beter zoals sommige slimme dealers doen...)?
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Ikzelf heb een ST1x.

De eerste leenfiets was een gelijkwaardige ST1x (wachten op de levering), de tweede keer was het de persoonlijke ST2 van de eigenaar (tijdens het probleem met de achteras).

Ze hebben steeds een ST1x demo model staan bij mijn dealer die ze als leenfiets gebruiken.

In noodgevallen leent de eigenaar zijn persoonlijke ST2 uit.

Ik moet wel vertellen dat de eigenaar iemand is die ik al heel lang ken, dus ik weet niet of iedereen dezelfde luxe krijgt...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geen idee, nooit een leenfiets nodig gehad omdat alles steeds in no time was opgelost :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik heb ook nog geen leenfiets nodig gehad vanwege panne aan mijn fiets, de enige reparatie was een losgetrilde moer in de cassette, direct en in 15 minuten gerepareerd... Heb wel een keer een ST1 meegekregen tijdens reparatie van de Kalkhoff ProConnect van mijn dochter. :lol:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Mijn huidige dealer is dezelfde als Lomito's dealer in Herveld. Die zijn uiterst service-gericht.
Met mijn St1X heb ik (gelukkig !) nog nooit lang een storing of zo gehad dus ik heb nog nooit naar een leenfiets gevraagd. Ik weet wel dat deze Herveldse dealer in Opheusden een andere vestiging heeft die meer in Flyer is gespecialiseerd. Daar had ik mijn vorige rij-ijzer gekocht en in onderhoud en er werd altijd een gelijkwaardige leenfiets ter beschikking gesteld als het onderhoud te lang duurde.
Gewoon gericht op mobiliteit en klant-vriendelijkheid. Het was voor mij een doorslaggevende kwestie bij de keuze van de dealer van de Stromer. De ervaringen waren zo goed bij de Flyer-vestiging van dezelfde naam.
Ook ik ben langs geweest bij de andere stromerdealer in de nabije grote stad. Lomito kreeg daar nog 15 minuten proeftijd; ik moest het doen met 5 minuten.........die heb ik dus niet eens meer willen hebben.....doei....potentiële klant kwijt......

Grtz, Reinout
Plaats reactie