Hoeveel service geeft jouw Stromer-dealer?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Qicq is Global dealer van het jaar geworden, en heeft daarmee dus zelfs enkele serieuze jongens in b.v. België (Velodome) en Amerika achter zich gelaten.

En helemaal mee eens: er is meer ruimte voor goeie dealers in Nederland. De namen die steeds positief boven komen drijven zijn Qicq, Dikkenberg en Egberts. Er zijn veel meer Stromer dealers in Nederland maar die lijken veel minder actief te zijn. Die vlakbij mijn woonplaats bijvoorbeeld heeft nog steeds vol trots op de website staan dat ze binnenkort Stromer dealer gaan worden. Dat bericht is inmiddels meer dan een jaar oud, ze zijn al Stromer dealer en op hun site staat: niks! (En verder hoor ik ze ook niet...)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rutger
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2017, 13:40

Ik heb mijn fiets gekocht bij Trommelen tweewielers in Oosterhout (NB). Zeer tevreden over. Voor aankoop kreeg ik het advies om echt de tijd te nemen voor het proefrijden en vooral ook op mijn woon-werk traject. Dus dit heb ik een paar keer gedaan, het was toen geen enkel probleem om de fiets een paar dagen mee te nemen. Uiteindelijk voor de ST2 gekozen en prima advies/uitleg gekregen bij de aflevering. Keurig geregeld en enthousiast/vriendelijk personeel. Ik ben een paar keer terug geweest voor het bijstellen van derailleurkabels en de eerste controlebeurt. Je wordt dan direct geholpen door de mannen van de werkplaats. Leuke ongedwongen sfeer en mensen met ervaring in de werkplaats. Aanrader dus.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klinkt helemaal geweldig: uitgebreide testmogelijkheid, advies op maat en een goeie werkplaats. Mooi dat je een zaak hebt gevonden waar je zo oké wordt geholpen, en eentje die hier nog niet eerder ter sprake is gekomen! Elke goeie Stromer dealer verdient hier een eervolle vermelding, altijd handig voor aspirant Stromers uit de regio :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Rutger,

dat klinkt precies hoe het zou moeten.
Niet alleen voor een potentiële Stromer-koper nuttige informatie maar ook voor nuttig om te weten dat er een goede plek in Oosterhout zit (als je eens met de Stromer ergens anders rijd).

Grtz, Reinout
Spoedpleeg
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2017, 09:09

Ik woon op 9 km afstand van Herveld waar de reeds veel besproken dealer Dikkenberg zijn zaak heeft. Ik heb echter mijn fiets gekocht bij Herckenrath tweewielers in Horssen (21 km afstand). Sinds ik deze eigenaar en zijn familie op een andere (niet fiets gerelateerde manier) heb leren kennen waarbij het klikte heb ik hier inmiddels enkele fietsen gekocht, waaronder de Stromer ST2. Sinds juni jl. de fiets in mijn bezit. Prima service, snel contact via telefoon of mail. Vriendelijke benadering, gastvrij, men kent de gezinssituatie, advies op maat, eerlijk. Men probeert je niets aan te smeren. Mijn vader zei altijd, een auto wordt verkocht in de showroom maar je moet maar afwachten of men die mooie praatjes in de werkplaats waar maakt. Dat maken ze zeker! Ook wordt de fiets opgehaald en weer teruggebracht.

Onlangs een reparatie gehad, onder garantie gerepareerd en een demofiets mogen lenen. Prima!
Laatst gewijzigd door Spoedpleeg op 02 sep 2017, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Sinds juni 2017 in het bezit van een ST2, aangevuld met een spurcycle bell en een Ortlieb back-roller high visibility tas, rij 46 km per dag.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Spoedpleeg,

hier word ik echt blij van.
In dit forum wordt heel vaak de relatie met de dealer als belangrijk aangegeven. Niet alleen voor het pushen van software maar eenvoudig omdat zij je vervoermiddel weer in de staat brengen hoe jij hem wilt hebben. Er komen enkele dealernamen steeds naar voren waaronder Qicq en Dikkenberg maar gelukkig zijn er meer. Zie post hierboven van Rutger.
Ben ik alleen maar blij om want daarmee wordt Stromer een meer geziene verschijning.
Stromer zal altijd (denk ik ?) een fietsenmerk blijven uit de hogere financiële klasse; een goede dealer-relatie maakt de prijs ook wat minder pijnlijk.

Stromer-ze,
Reinout
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Bij deze nog even een dikke pluim voor zowel QicQ als stromer.

Begin van het jaar had ik bij hun een paarse ST1 Demo accu (396 wh) gekocht. Na 9 maanden gebruik bleek de accu toch gebreken te vertonen. Hierop contact opgenomen met QicQ, die op hun beurt weer contact hebben opgenomen met stromer voor coulance. Met als resultaat dat ik gisteren dankzij de bemiddeling van QicQ een spiksplinternieuwe 522 wh accu in ontvangst heb mogen nemen. :D

Dat noem ik nog eens service :cool2: .
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geweldig!

Ik kan mijn ervaring deze week met Qicq hier aan toevoegen: afgelopen vrijdag 2x een storing op mijn ST1 X op de heenweg naar mijn werk. Direct na aankomst op mijn werk Qicq gebeld en advies van Tommy gekregen over gegevens die ik uit het servicemenu kon halen als het weer zou gebeuren. Op de terugweg weer twee storingen, advies van Tommy toegepast en alle gegevens 's avonds naar Qicq gemaild. Binnen een uur na opening van de winkel de volgende dag een mail van Tommy met de diagnose en de oplossing, uiteraard volledig onder garantie.

De reactiesnelheid en daadkracht (=diagnose + meteen een passende oplossing) van Qicq zijn voor mij dé reden om deze zaak van harte aan iedereen aan te bevelen. Dat ik 120km bij Qicq vandaan woon is nog nooit een probleem geweest, want ze halen mijn Stromer gewoon op als het moet, of ze komen langs om het euvel bij mij thuis te verhelpen. En als ik het probleem zelf kan/wil oplossen, dan sturen ze me meteen en kosteloos de onderdelen die ik daarvoor nodig heb.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Hallo allemaal,

weet niet in welk topic ik dit moet plaatsen...

Maar ik weet wel zeker dat de combinatie van Dikkenberg (Jos en Nelis) en QicQ (Tom & Tommy; nooit ontmoet maar ik ga daar echt gewoon eens handjes schudden !) in combinatie met dit forum (alle lof naar Sylvia) echt voor die WAANZINNIGE Stromer-verkoop-aantallen zorgen.

Op zich zijn het uitstekende rij-ijzers maar je wilt als gebruiker het optimale/maximale uithalen uit je investering. En dan is je relatie dealer EN het forum wel heel erg sterk.
Als ik zie/hoor/lees wat voor topics in dit forum voorbij komen en hoe de top-3 bekende dealers in Nederland zich echt inspannen ben ik gewoon blij deel te zijn van deze community.

Tof ! Dat 300e lid halen we nog in 2017. En QicQ heeft een serieuze Eurobike/Stromer-award gewonnen. Dikkenberg gaat bonus-punten scoren met haar nieuwe pand en bereikt een nieuwe doelgroep met haar "transport-schade Stromers voor een vriendelijker bedrag".

Het topic hier is service van de dealer. Da's een vereiste en gelukkig voldoen een aantal dealers daar aan. Voeg daar nog eens een actief & nuttig forum aan toe en je hebt opeens bijzondere belangengroep.

Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Helemaal mee eens.
Reinout-St1x schreef: 17 sep 2017, 18:21 Maar ik weet wel zeker dat de combinatie van Dikkenberg (Jos en Nelis) en QicQ (Tom & Tommy; nooit ontmoet maar ik ga daar echt gewoon eens handjes schudden !) in combinatie met dit forum (alle lof naar Sylvia) echt voor die WAANZINNIGE Stromer-verkoop-aantallen zorgen.
Dat heb ik inderdaad ook met de heren uit Herveld. Zelfs zonder optionele ST2 S was ik zeker eens bij Dikkenberg verschenen om ze wat beter te leren kennen. Ik heb zowel Jos als Nelis nu een paar keer aan de telefoon gehad en ik vind ze zeer oké: vriendelijk, bedreven én gedreven.

Overigens ontbreekt er nog één grote naam in dit rijtje, en dat is Egberts uit Groningen. We horen hier op het forum erg weinig over ze, maar ik volg ze een beetje en ik lees ook over deze zaak enkel lovende verhalen. Als ik weer eens in Groningen ben, hobbel ik zeker ook even bij Egberts binnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie