'Noem jij dat fietsen?'

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Garmin connect, data vanuit een Edge1000.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ik heb die reacties ook al gehoord, steeds met een zwans, van collega's. Voornamelijk van diegene die wel veel km's trappen op een racefiets. Maar ze zien ook dat ik nu tien keer meer met de Stromer ben komen werken dan voorheen met mijn racefiets. Ze begrijpen ook de voordelen wel. Vorig jaar ben ik de hele winter door vijf van de zeven shiften met de Stromer komen werken terwijl ik voordien enkel bij goed weer reed, als er niet teveel wind stond, als 't niet regende, als ...

Wettelijk is het trouwens een gemotoriseerd voertuig, wat verklaart waarom je een rijbewijs en verzekering nodig hebt en je niet op de meeste fietspaden mag hier in 't dorp.
Dus nee, ik fiets niet. Daarin hebben ze gelijk. Ik rij, naar analogie met mijn Prius+, met een hybride brommer (stroom/spierkracht) :d3:
Scheldelaan-Stromer
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ik geef ze altijd gelijk. En laat ze daarna even een rondje fietsen. Gegarandeerd succes.
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Een Prius is inderdaad niet heel veel meer dan een hybride brommer ;)
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ik zal eraan denken als ik ooit nog eens moet gaan tanken :lol:
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik zal wel de vreemde eend in de bijt zijn hier, maar ik heb toch liever beetje ‘freude am fahren’ :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag een inspanningproef & lactaattest afgelegd, ik had met name de indruk dat mijn conditie niet meer verbeterde en wou dus wat trainingadvies...
Ik heb door omstandigheden de laatste tijd wat minder op de racefiets kunnen rijden, en heb dus alleen gestromerd. Dus noem het wat je wil, maar wanneer ik de resultaten van die test zie, kan weet ik dat Stromertrainen mij geen windeieren legt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Ik was vorig jaar begonnen met hardlopen en moest ermee stoppen vanwege een blessure.
Vandaag weer gelopen met de verwachting dat het erg tegen zou vallen maar dezelfde afstand gelopen in 1 keer, waar ik vorig jaar ben blijven steken in een kortere tijd.. Dus zeker weten dat ik van Stromeren in conditie ben gebleven.

Verder is het gewoon zo volgens mij dat zowel op een gewone fiets als op een Stromer het alleen afhangt van hoe hard je trapt... In vgl tot 50km op de racefiets is mijn ritje op de stadsfiets naar de bakker ook niet écht fietsen...

Als ik naar mijn werk ga dan kom ik onbezweet aan, 'wandel' inspanning. Op weg naar huis ga ik volluit en ben ik moe. Als ik dat op een gewone fiets doe ga ik 2 keer zo hard terug als heen. Op de Stromer maakt het heel weinig uit in snelheid, vnl in batterij.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
skybiker
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jun 2018, 13:51
Locatie: regio Leuven

een (ouder) interessant artikel dat ook ondersteunt wat we allemaal al weten :D :
https://seattleelectricbike.net/2016/01 ... res-proof/
Laatst gewijzigd door skybiker op 29 nov 2018, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Bas van Dijk schreef: 28 nov 2018, 22:34 Ik was vorig jaar begonnen met hardlopen en moest ermee stoppen vanwege een blessure.
Vandaag weer gelopen met de verwachting dat het erg tegen zou vallen maar dezelfde afstand gelopen in 1 keer, waar ik vorig jaar ben blijven steken in een kortere tijd..
Ik weet iets meer van trainingsleer dan rechtuit; mag ik dit heel dom en indoordscht vinden?
Plaats reactie