'Noem jij dat fietsen?'

Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Hoi

De klassieker: 'Met een Stromer zeg je, noem jij dat fietsen?' :bc
Wat is jullie antwoord op deze onzinnige vraag? Ik geraak vorlopig niet verder dan 'het is toch beweging'...

Is er nu eigenlijk onderzoek naar
- vergelijking 'niet-ondersteund' vs 'ondersteund' fietsen in termen van effect op conditie, algemene gezondheid, etc?
- wattages die getrapt moeten worden ter vergelijking?

Hebben jullie verhalen van conditieverbetering, gewichtsverlies, spieropbouw sinds jullie Stromeren?
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als het je helpt, hier, hier en hier.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

DVLdriver schreef: 14 nov 2018, 12:27 De klassieker: 'Met een Stromer zeg je, noem jij dat fietsen?' :bc
Wat is jullie antwoord op deze onzinnige vraag? Ik geraak vorlopig niet verder dan 'het is toch beweging'...
Niks, het interesseert me namelijk bar weinig wat een ander van mij en mijn Stromer meent te moeten vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Persoonlijk trek ik me er ook niks van aan, doe ik al bijna 10 jaar niet. :D
Zeker zo'n 10 jaar geleden zag je niet zoveel electrische fietsen en viel je al veel sneller op.
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

Conditieverbetering... check!
Gewichtsafname... nope, maar ook geen gewichtstoename en dat had ik zonder Stromer wel.

Voor wat betreft het lullige "da's geen fietsen": ik zeg altijd dat het precies hetzelfde is als fietsen maar dan met 20 km/u extra snelheid... een Stromer heeft geen gashendel alhoewel er mensen zijn die vinden dat de trappers-TMM als gashendel functioneert maar in werkelijkheid kost het GEEN inspanning om een gashendel opengedraaid te houden terwijl het best een aanzienlijke inspanning kost om 40+ snelheden aan te houden. Na een uurtje rijden voel ik de runners-high dus er moet wel sprake zijn van een stevige inspanning.

Ik draai het ook graag om. Zonder Stromer zou ik nu nog alle ritten met de auto maken (ca. 10.000 km per jaar) en niets op een fiets. Echt niets! Maar nu rij ik zo'n 10-15K per jaar op de Stromer dankzij het enorme rijplezier dat een Stromer verschaft en zelfs mijn auto verkocht heb omdat ik die werkelijk niet meer gebruik.
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Henry schreef: 14 nov 2018, 12:37 Als het je helpt, hier, hier en hier.
Thx Henry, interessant!
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Stromeur schreef: 14 nov 2018, 12:42
DVLdriver schreef: 14 nov 2018, 12:27 De klassieker: 'Met een Stromer zeg je, noem jij dat fietsen?' :bc
Wat is jullie antwoord op deze onzinnige vraag? Ik geraak voorlopig niet verder dan 'het is toch beweging'...
Niks, het interesseert me namelijk bar weinig wat een ander van mij en mijn Stromer meent te moeten vinden.
Dat is het socially desired antwoord, bedankt. Echter kan ik me moeilijk indenken dat je letterlijk zwijgt wanneer bijvoorbeeld familie, vrienden, je vrouw/man zulke vraag stelt, of er naar alludeert. En ja, dan kan je zeggen: trek ik me niets van aan, maar je antwoordt toch iets? Het gaat vaak niet over "de persoon en de stromer" maar over de opkomende trend in het algemeen en de gelinkte -niet terechte- gemakzucht van het fietsen met een motor.

Btw, ik ben niet de steller van zulke vragen, ik stromer zelf. :av
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Lomito schreef: 14 nov 2018, 12:56 Conditieverbetering... check!
Gewichtsafname... nope, maar ook geen gewichtstoename en dat had ik zonder Stromer wel.

Voor wat betreft het lullige "da's geen fietsen": ik zeg altijd dat het precies hetzelfde is als fietsen maar dan met 20 km/u extra snelheid... een Stromer heeft geen gashendel alhoewel er mensen zijn die vinden dat de trappers-TMM als gashendel functioneert maar in werkelijkheid kost het GEEN inspanning om een gashendel opengedraaid te houden terwijl het best een aanzienlijke inspanning kost om 40+ snelheden aan te houden. Na een uurtje rijden voel ik de runners-high dus er moet wel sprake zijn van een stevige inspanning.

Ik draai het ook graag om. Zonder Stromer zou ik nu nog alle ritten met de auto maken (ca. 10.000 km per jaar) en niets op een fiets. Echt niets! Maar nu rij ik zo'n 10-15K per jaar op de Stromer dankzij het enorme rijplezier dat een Stromer verschaft en zelfs mijn auto verkocht heb omdat ik die werkelijk niet meer gebruik.
volledig mee eens
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik vind het zeker fietsen wat ik doe. Allleen in plaats van 2 a 2.5 uur op een gewone fiets rij ik het in een uur op de stromer. Ik heb ook een high als ik aankom en trek een schoon tshirt aan al ben ik niet doorweekt. Maar een work-out is het zeker.
Ik heb fietsbenen gekregen of hoe noem je dat, meer spiermassa ontwikkeld. Bij een normaal dieet (ik snoep niet) val ik van al het fietsen af (ik ben niet te dik). Ik ben al 6 kilo verloren met stromeren.
Ik voel me fitter en energieker en dat heeft ook effect op mijn humeur.
2 uur fietsen op de stromer op een woon-werkdag, het effect zou heel anders zijn als ik woon-werk met bus en metro zou doen, net als wat Lomito schrijft. En dat vertel ik de hele wereld!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

DVLdriver schreef: 14 nov 2018, 13:15 Dat is het socially desired antwoord, bedankt.
Dan ken je me slecht :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie