OMNI perikelen

Plaats reactie
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Wellicht had ik wat andere verwachtingen van de OMNI app, maar volgens mij zijn er nog een aantal zaken die niet helemaal lekker werken. Ik vroeg me af of iemand hier wellicht 1 of meerdere "symptomen" herkend en er wat meer over kan vertellen.

Bluetooth:
- Seamless ride werkt niet consistent. Soms unlocked de ST3 wel automatisch als mijn telefoon dicht in de buurt is en soms niet.... lijkt wel willekeur. Diverse sensitivity settings geprobeerd, maar het probleem blijft.

Mobiel netwerk:
- Regelmatig geen verbinding via Mobiel netwerk terwijl de fiets in "locked" modus staat ( gewoon in de randstad overigens ). Ook weer willekeurig. Soms wel verbinding, maar ook zeer regelmatig gewoon niet.

GPS:
- GPS positie loopt vrij ver achter met de werkelijke locatie. Zeker in combinatie met bovenstaande connectivity issues schiet de tracking functie zijn doel ook een beetje voorbij op deze manier.

Sensor gevoeligheid aanpassen:

- Bij het aanpassen van de sensor instellingen via de app krijg ik consistent deze foutmelding:

Afbeelding

De sensor instellingen kan ik dus niet wijzigen via de app. De motor tuning instellingen wijzigen lukt dan weer wel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik herken vooral die "Hopla! Er is iets verkeerd gegaan"-melding, die heb ik namelijk om te haverklap. Overigens niet specifiek met het aanpassen van een instelling, maar gewoon bij alles waarbij ik verbinding wil maken met mijn Stromer via de app. Nu woon ik wel in een gebied met Heel Slecht mobiel bereik, maar ook als het bereik uitstekend is gebeurt dit.

Het enige wat bij mij helpt is de app helemaal afsluiten (niet dichtklikken, echt afsluiten) en opnieuw opstarten. Soms moet dat een paar keer voordat het me lukt om verbinding te maken met de OMNI via de app.

Overigens had ik dit zowel bij mijn "oude" OMNI (ST2 S 2017) als bij de OMNI C die ik in mijn Stromer ge-retrofit heb.

Voor wat betreft je verwachtingen: die OMNI app moet het gewoon goed doen als je signaal goed is. Doet-ie dat niet (en als ik het zo lees is dat het geval), dan zou ik aan je dealer vragen om hiernaar te kijken. Stromer kan op afstand ook vanalles testen aan jouw OMNI als die aan staat, en hier moet zeker e.e.a. aan verbeterd worden. Persoonlijk vind ik een beetje "crappy" af en toe niet wenselijk, echter ik lig er niet wakker van. Maar bij jou loopt het de spuigaten uit en je probleemomschrijving is meer dan duidelijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Moet zeggen dat ik de app (zeker sinds ik seamless drive heb) nauwelijks meer gebruik. Vind de functionaliteit ook war beperkt.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Een bezoekje aan de dealer gaat idd in de planning binnenkort, want er zijn ook nog wat andere kleine dingetjes die ik nog even met de dealer wil bespreken.

Dus dat word een retourtje amsterdam binnenkort (120 km) 8-)

Werkt seamless ride bij jullie wel naar behoren?
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik gebruik de app niet meer.

Het display op de omni is functioneel.

Voor updates en telemetrie is geen app nodig.

Het geld dat in de API en de app gestoken wordt voor de ontwikkeling en de instandhouding (zoals het beheer en de beveiliging) kan beter in een scherpere verkoopprijs van de fiets gestoken worden IMHO.
Smolly
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 feb 2019, 05:53
Locatie: Brabant
Merk SP: Stromer ST5 ABS

Newbie hier, heb mn SP net 1 dag en ben aan het spelen met de instellingen op de fiets en in de app.

De eerste punten herken ik (nog) niet. Maar je laatste punt (sensor gevoeligheid aanpassen) wel.
Maar ik krijg helemaal geen bericht bij de save en er wordt ook niets bewaard, maar ik vond op het forum dit related bericht: viewtopic.php?f=14&t=1827

Heb nog wel n ander probleem, wat ik nergens terug heb kunnen vinden:
De temperatuur "BIKE STATUS - TEMPERATURE" zijn in fahrenheit en ik krijg het niet gevonden hoe dit te wijzigen naar Celsius. Iemand een idee?

Alvast dank.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Staat "Units" op je OMNI display op Metric of Imperial? Als-ie op Imperial staat, probeer dan eens of instellen op Metric dit oplost?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Smolly
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 feb 2019, 05:53
Locatie: Brabant
Merk SP: Stromer ST5 ABS

Metric.
Maar denk het probleem al gevonden te hebben, mijn mobiel staat in de taal engels. Als ik deze verander naar NL, dan krijg ik celcius. Dit is dus onafhankelijk vd taal in de omni app zelf.
Probeer maar eens.
Mocht dit zo zijn, dan is t een tekortkoming in de app, dit zou niet afhankelijk moeten zijn vd taal, maar n keuze net als op het display.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Smolly schreef: 02 apr 2019, 21:12 Maar denk het probleem al gevonden te hebben, mijn mobiel staat in de taal engels. Als ik deze verander naar NL, dan krijg ik celcius. Dit is dus onafhankelijk vd taal in de omni app zelf.
Dat was inderdaad de andere optie waaraan ik zat te denken (was niet in de buurt van mijn Stromer om dit te testen).
Smolly schreef: 02 apr 2019, 21:12 Mocht dit zo zijn, dan is t een tekortkoming in de app, dit zou niet afhankelijk moeten zijn vd taal, maar n keuze net als op het display.
Yep, dit is echt weer zo'n topisch Stromer-dingetje. En ik ben het met je eens, principieel dan want onoverkomelijk vind ik het niet.

Je zou de klacht bij je dealer kunnen neerleggen en vragen of-ie een feature-request naar Stromer wil sturen. Wie weet heeft Stromer zin en tijd om dit met één van de volgende FW updates aan te passen. Niet schieten is altijd mis.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie