Stromeren zonder problemen

Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Klagende mensen hoor je vaker dan tevreden mensen.

Om aan geven dat ook heel veel Stromer/ pedelec rijders nog nooit of zeer weinig problemen hebben gehad met hun Stromer / pedelec heb ik dit onderwerp gestart.

Forumnaam pedelec aanschafdatum gereden km problemen
Marco Verkerk ST2 11/2016 4900 1 wiellager voor kapot gehad bij 4700km verder niets
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Leuk initiatief Lever graag mijn bijdrage

Klaas Bouma Stromer ST2 van 03 2018 (2017 model) 2150 km en geen problemen
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 862
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Marco,
leuk en nuttig.
Wij zijn als mens gewoon om vooral de slechte dingen te onthouden. Da's een heel natuurlijk zelfverdedigings-mechanisme want dan probeer je diezelfde vervelende situatie in de toekomst te vermijden.
Het doet wel afbreuk aan de vele leuke keren die je meemaakt; of keren dat het goed gaat; etc.

Op dit moment heb ik (even) geen Stromer vanwege uitzending maar over enkele maanden mag ik weer lekker doorstromeren op een nieuwe ST3LE.

Nu je topic invullen met data van mijn "oude" fiets:

Reinout ST1X - Stromer ST1X (mei 2017) - 20.000 km in 1 jaar:
- 1 x op hol slaande temperatuurssensor in de motor die aangaf dat die >> 130 graden was. Kon nog wel blijven fietsen. Oplossing was geheel nieuw achterwiel+motor. De sensor is ingebouwd IN de motor en da's geen FM-klus. Onder garantie.
- 1 x weigerende accu. Was wel vol maar werd niet (h)erkend. Niet in de fiets; niet in/aan de lader. Lokale oplossing: dealer ter plaatse heeft me een ruilaccu ter beschikking gesteld. HULDE. Definitieve oplossing: eigen dealer heeft nieuwe accu gegeven. Onder garantie.

Preventief/correctief onderhoud. Ik zie dit als geheel normaal gebruikersonderhoud.
- reinigen & smeren.
- cassettes/kransjes/ketting/brakepads (remschoentjes) vervangen. Regelmatig maar zeker niet belachelijk vaak.
- balhoofdlager vervangen rond de 10.000 km (geloof ik). Ik voelde een speling; dit kan alleen maar groter worden.

Heb geen last gehad van water-intrede door plaatsing van een spatlap en plaatsing van een lapje plastic onderin het accu-compartiment.

Eigenlijk het enige wat ECHT heeft gesleten waar ik minder te spreken over was, was de bagagedrager. Die zag er na 20.000 km echt niet meer uit door dagelijkse 15 kg belasting.

Ik heb met dit overzichtje dus gewoon geen recht op piepen.
Grtz, Reinout
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik heb een ST2 (2017). Geen problemen, ik ben er heel tevreden mee.

mbt slijtage van de achterdrager: ik heb me voorgenomen om deze gewoon te vervangen als ik me er aan ga storen.

Die paar tientjes heb ik er wel voor over: https://www.elektrofahrrad24.de/stromer ... ecktraeger
Lomito

Marco Verkerk schreef: 27 sep 2018, 20:21 Klagende mensen hoor je vaker dan tevreden mensen.

Om aan geven dat ook heel veel Stromer/ pedelec rijders nog nooit of zeer weinig problemen hebben gehad met hun Stromer / pedelec heb ik dit onderwerp gestart.
Uiteraard doe ik mee want ook ik heb weinig te klagen gehad met mijn ST2s. Met de ST5 staan er nog wat puntjes open maar daar wordt aan gewerkt, even afwachten hoe dat verder afloopt.

Forumnaam pedelec aanschafdatum gereden km problemen
Marco Verkerk ST2 11/2016 4.900 wiellager voor
Lomito ST2s 03/2017-07/2018 13.200 losse cassettemoer, controller
harmroest ST2-2017 04/20182018 7.000 wiellagers voor en achter en enkele kleine defecten
Reinout-ST1x ST1x-2017 05/2017-06/2018 20.000 temperatuursensor motor en weigerende accu
Klaas Bouma ST2-2017 03/2018 2.150 geen problemen

Edit: ik zie al een invoerklusje voor JeroenDH... Jeroen komt er maar in.
Jonesd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:09
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15500

Forumnaam pedelec aanschafdatum gereden km problemen
Marco Verkerk ST2 11/2016 4.900 wiellager voor
Lomito ST2s 03/2017-07/2018 13.200 losse cassettemoer, controller
harmroest ST2-2017 04/20182018 7.000 wiellagers voor en achter en enkele kleine defecten
Reinout-ST1x ST1x-2017 05/2017-06/2018 20.000 temperatuursensor motor en weigerende accu
Klaas Bouma ST2-2017 03/2018 2.150 geen problemen
Jonesd ST1 07/2017 6.100 geen problemen
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Bedankt Chris dat de gegevens al voor mij geordend hebt. Ik had mij vanochtend voorgenomen een Excel lijst te maken met de reacties, maar ben er nog niet uit hoe ik dit moet doen. Weet iemand noe je dit moet doen?

Ik hoop dat ik nog net zoveel reacties krijg als dat wij forum leden hebben, want elke keer als ik een speed pedelec zie en ik de mogelijkheid heb deze persoon aan te spreken, ben ik nieuw gierig naar hoe de speed pedelec bevalt, mijn vrouw noemt mij dan ook een jonge hond. :lol:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
stromer52
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:25
Locatie: Lochristi
Merk SP: Stromer ST 1 2016
Km-stand: 20.000

Forumnaam pedelec aanschafdatum gereden km problemen

Marco Verkerk ST2 11/2016 4.900 wiellager voor
Lomito ST2s 03/2017-07/2018 13.200 losse cassettemoer, controller
harmroest ST2-2017 04/20182018 7.000 wiellagers voor en achter en enkele kleine defecten
Reinout-ST1x ST1x-2017 05/2017-06/2018 20.000 temperatuursensor motor en weigerende accu
Klaas Bouma ST2-2017 03/2018 2.150 geen problemen
Jonesd ST1 07/2017 6.100 geen problemen
Stromer52 03/2016 12.050km Totaal gèèn problemen gehad.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Voor mij is Stromeren zonder problemen zolang het geen geld kost (naast het regulaire onderhoud en natuurlijk afschrijving) en dat het plezier oplevert.
Indien dit niet meer zo is, dan verkoop ik mijn Stromer of ruil ik mijn Stomer gewoon in.

Indien mijn Stromer dus de helft van de tijd bij mij fietsmakers zou staan in de garantieperiode ( ook al zou ik een speed pedelec gratis mee krijgen ) dan vertrouw ik mijn Stromer niet meer, want de garantieperiode is maar 2 jaar. Ik zou continue denken welk problemen zal ik krijgen na mijn garantieperiode. Dit geeft stess i.p.v. plezier, dus weg met de Stromer.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Marco Verkerk schreef: 28 sep 2018, 19:21 Verder vind ik als iets onder garantie wordt vervangen, je Stromer plezier ( je big smile tijdens het fietsen) niet beïnvloed wordt + geen geld kost, want daar het het mij om in deze topic.
Marco, met alle respect maar hier ben ik je even kwijt. Ik ga zeker met je mee als je stelt dat je niet perse 0 problemen hoeft te hebben om probleemloos te fietsen, maar als voorbeeld de situatie van Zebbernaut: véél te veel problemen, wel onder garantie... dat kan ik zeker niet probleemloos fietsen noemen.

Hoeveel problemen mensen accepteren is afhankelijk van factoren als:
- hoe afhankelijk ben je van de fiets?
- hoe erg zijn de problemen?
- hoe snel en vakkundig worden ze verholpen?
- krijg je een fatsoenlijke leenfiets?

Heb je een paar keren een kleine storing waarbij je niet de volledige ondersteuning krijgt maar wel kunt doorfietsen, bij de FM meteen goed geholpen wordt een mocht het langer duren krijg je een fatsoenlijke leenfiets? Dan zijn dit soort zaken vervelend, maar niet veel meer dan dat.

Maar als je afhankelijk bent van je fiets (bijv. je partner heeft jullie enige auto nodig), heb je een aantal keren storingen waarmee je niet meer verder kunt fietsen (of geheel zonder ondersteuning), waardoor je te laat bij de BSO bent om je kinderen op te halen, je FM heeft over een paar dagen pas tijd en heeft geen leenfiets... Dan worden dit soort problemen heel snel erg irritant.
Dan kan het wel zo zijn dat het uiteindelijk wordt opgelost, maar je hebt wel een paar dagen of zelfs weken vervoer stress...

Dit zijn dus zeer persoonlijke situaties, die dus niet alleen afhangen van de kwaliteit van je fiets maar ook van hoe je FM ermee omgaat. Je kunt dat naar mijn mening niet afdoen met: "Het kost je niks dus het is geen probleem".


Terug on topic: dit draadje is dus bedoeld voor mensen die geen of nagenoeg geen problemen gehad hebben, om een overzicht te krijgen van hoeveel mensen dat nu zijn. Ofwel: heeft van de Stromeraars onder ons het grootste gedeelte geen problemen of heeft het overgrote deel juist constant een hoop gez*!k aan hun fiets?

Heb je een Stromer:
- heb je 0 problemen: laat dat aub weten
- heb je hier en daar een kleinigheidje, maar "dat kan de pret niet drukken": laat dat aub weten
- heb je toch wel wat veel problemen: start daarover vooral een eigen draadje, maar dit draadje is voor jou slechts ter info
Heb je géén Stromer: dit draadje is voor jou slechts ter info
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie