Mijn zoektocht naar een ST??

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mijn zoektocht krijgt inmiddels echt vorm.
Een aantal dealers bezocht en hierbij mijn eerste ervaringen:

Dealer 1:
Goed gesprek gehad, mooie zaak, maar serieus testrijden was toch wel een dingetje. Na een tijdje was de conclusie dat een ST2s met ca. 12.5% korting de beste optie was. ST5 is nog even kort besproken, maar dat geld heb ik er niet voor over. ST3 amper aangestipt.
Een ST2s kost dan gewoon nog even 8K.....

Dealer 2:
Geen tijd, druk, “kijkt u maar even rond”. Twijfel of ik er nog een keer langs ga op een rustiger moment, wij zijn er in het verleden wel goed geholpen met een stadshybride.

Dealer 3:
Tav ST2s geen sterk verhaal. Voelde beetje als ik heb geen voorraad en wil eigenlijk niet bestellen ;-)
ST3 LE is op redelijke termijn te leveren, maar uiteraard zonder korting. Ergens begrijp ik dat wel voor een nieuwe, schaarse introductie. Testrijden is wel mogelijk op afspraak, ook wat langer.

Een gewone ST2 is bij Qicq op de site nog goedkoper dan elke face2face prijs die ik gehad heb. Bijzonder......

Actueel ligt er grofweg nu het volgende:
ST2s: €8.000
ST3 LE: €7600
ST2: €6.600 (real life aanbieding €7.100)

Ik heb er nog niet echt een goed gevoel bij. De ST3 met relatief snelle levertijd lijkt nu nog meest voor de hand liggend, al vind ik die bruine Brooks afmontage oudbollig en lelijk.
Voelt nu bij de andere ST2-types een beetje alsof er krampachtig getracht wordt de prijs erop te houden.
Ik mis in West NL een beetje een serieuze dealer die alles heeft staan en er reeel mee om gaat. Oja, en bereikbaar is. Helemaal naar Qicq rijden in hartje Amsterdam zie ik niet zitten: bereikbaarheid en parkeren is een ramp.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Zou in de buurt wat dealers bezoeken en een praatje/testrit maken om na te gaan hoe het service niveau ligt en wat er mogelijk is (kaartje even uitzoomen):

https://www.stromerbike.com/nl_NL/store-locator-en.html

Een "standaard" ST3 met 983Wh accu heeft te lange levertijd?
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Daar ben ik dus al mee bezig, 3 bezocht ;-)

Een standaard ST3 wordt maart/april en ik wil de herfst en winterfiles juist omzeilen.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dit weekend ga ik 2 volle dagen een ST2 testen en waarschijnlijk een kort ritje op een 5.
Ervaren of de ondersteuning en actieradius doet wat ik verwacht bij een lange rit. Als dat conform verwachting is spring ik op de bank met ST3-wachtenden :d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 18 sep 2018, 20:54 Dit weekend ga ik 2 volle dagen een ST2 testen en waarschijnlijk een kort ritje op een 5.
Ervaren of de ondersteuning en actieradius doet wat ik verwacht bij een lange rit. Als dat conform verwachting is spring ik op de bank met ST3-wachtenden :d3:
Je hebt aardig wat fietservaring. Doe jezelf een plezier en doe ook eens een test met de koppelsensor op 30% of 40%; Ik haal met de koppelsensor op 40% en een hartslag van 120 bpm nog altijd gemiddeldes van 38 km/h (volgens GPS), en heb dan een actieradius van 60-65 km bij windstilte (met 200 hm, en ik ben nog altijd een beetje te zwaar). Vandaag met de wind op kop (3-5 Bft) en koppelsensor op 30% gemiddeld bijna 37 km/h gereden en actieradius van 60 km...

De koppelsensor hoger zetten doet het verbruik flink stijgen, en volgens mij niet veel bij (ik rijd ook 45 km/h met de sensor op 40%)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Daniel1975 schreef: 18 sep 2018, 20:54 Dit weekend ga ik 2 volle dagen een ST2 testen en waarschijnlijk een kort ritje op een 5.
Ervaren of de ondersteuning en actieradius doet wat ik verwacht bij een lange rit. Als dat conform verwachting is spring ik op de bank met ST3-wachtenden :d3:
Ben benieuwd..succes en fijn weekend alvast :ay
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

@tomasj: die koppelsensor schijnt idd “de sleutel” te zijn tot actieradius. Ga ik zeker mee spelen. Het doel is straks 2x33km, dus het is zeker van belang.
Snelheid en reactie respectivelijk hoog en laag neem ik aan?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 18 sep 2018, 21:40 @tomasj: die koppelsensor schijnt idd “de sleutel” te zijn tot actieradius. Ga ik zeker mee spelen. Het doel is straks 2x33km, dus het is zeker van belang.
Snelheid en reactie respectivelijk hoog en laag neem ik aan?
Koppelsensor is volgens mij de belangrijkste parameter. Zelf vind ik de ondersteuning boven de 40-50% te sterk
Snelheid staat bij mij altijd op 100% ook Agiliteit
Ik zet de koppelsensor standaard op 30% (windop) of 40% (windstil - windaf)
Stand 2 is dan 20% koppelsensor - 100% snelheid - 80% agiliteit
Maar dat moet iedereen voor zich uitmaken, speel in ieder geval met de koppelsensor ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Daniel1975 schreef: 18 sep 2018, 21:40 @tomasj: die koppelsensor schijnt idd “de sleutel” te zijn tot actieradius. Ga ik zeker mee spelen. Het doel is straks 2x33km, dus het is zeker van belang.
Snelheid en reactie respectievelijk hoog en laag neem ik aan?
Je haalt nu 2 zaken door elkaar:

A. koppelsensor instellen in stand 2: kan ingesteld worden van minimaal (vergelijkbaar met stand 1) tot maximaal (vergelijkbaar met stand 3) en alle tussenliggende waarden
B. koppelsensor instellen op OMNI (Sensor) heeft invloed op alle ondersteuningsstanden, dus 50% betekent halve ondersteuning in stand 1, 2 en 3

Methode B. is een vreemde want waarom zou je het vermogen/koppel van je motor bij voorbaat decimeren? Dan koop je beter een leuke pedelec, is nog een stuk goedkoper ook.
Methode A. is degene die je moet hebben want zo kun je het vermogen/koppel geheel naar eigen believen instellen met behoud van de maximale ondersteuning (via stand 3/S) en beschikbaar te houden wanneer je daar om wat voor reden dan ook behoefte aan hebt. Overigens zou deze methode met de door mij bedachte substanden in stand 2 sterk verbeterd kunnen worden, d.w.z. betere afstemming van het ondersteuningsniveau die TIJDENS de rit mogelijk is. Stromer heeft aangegeven het idee interessant te vinden en te onderzoeken.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito schreef: 18 sep 2018, 22:09 Methode B. is een vreemde want waarom zou je het vermogen/koppel van je motor bij voorbaat decimeren?
Ik beperkt vermogen nog koppel. Ook met de koppelsensor in het menu op 40% benut ik meer dan voldoende vermogen om de fiets altijd aan topsnelheid voort te bewegen, en in een hogere stand vind ik het gewoon niet aangenaam fietsen. In dat geval is mijn hartslag ook te laag om het fietsen nog als sporten te beschouwen.
Daniel is ook een geoefend fietser, dus ik kan me inbeelden dat hij tot een vergelijkbare conclusie komt.
Dan koop je beter een leuke pedelec, is nog een stuk goedkoper ook.
Onzin, ik dacht niet dan een pedelec 45km/h haalt? Met koppel ingesteld op 40% doet dat zonder enig probleem.

Door mijn instellingen 40% via stand 3 en 30 % via stand 2 kan ik me ten alle tijde (ook bij windop) verzekeren van een actieradius van 60 km; zonder iedere keer weer opnieuw in dat menu te moeten duiken.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie