Top, dank je wel!J3R schreef: ↑12 sep 2018, 21:30Na wat vergelijk heb ik de verzekering uiteindelijk opgesplitst, zie dit draadje:Hans B schreef: ↑12 sep 2018, 20:17 Ik had reeds een ANWB verzekering dat nu tijdelijk geschorst is sinds ik mijn Riesse&Muller charger verkocht had, dus ik zet deze straks voort met de Stromer. Dus hier is nauwelijks over gesproken. Of ik moet aankomende week iets beters vinden. Van Enra had ik nog nooit gehoord, dus die ga ik straks ff googlen of opzoeken op dit forum
viewtopic.php?f=17&t=35&p=32075&hilit=kingpolis#p32075
Aankoop bij Mango e-mobility
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Update vwb aankoop Mango Mobility:
Aanschaf mei/juni 2018 van een ST2 showroom model (in 2016 geleverd aan Mango Mobility), inclusief een upgrade 983Wh accu voor een mooie prijs; anders was er waarschijnlijk geen Stromer gekomen. Wel had men transparanter kunnen zijn over het bouwjaar van de fiets, want met 2017 werd afgifte kenteken bedoeld en dus niet het productiejaar, of de levering aan Mango-Mobility...
Eerste service beurt eveneens in de aankoop opgenomen, waarbij gedurende twee afspraken ook enkele storingen/modificaties verholpen:
- kabelbreuk electra achterrem
- aanlopende kromme schijfrem vóór
- krimpkous en afdichting controller
- wat error codes
- een keertje terug vanwege verkeerd aangesloten schakelaar +/- ondersteuning en verlichting.
- tikkend geluid gemeld (dacht eerst spaken voor die werkten na aanspanning), wat nog niet werd opgelost.
(De zadelpenklem waarvan de schroef nog weleens wilde afbreken, heb ik overigens op eigen initiatief vervangen door het gemodificeerde model)
Op zich naar tevredenheid verholpen, maar:
- Het tikkend geluid werd erger en dat zijn niet de spaken, maar hoogstwaarschijnlijk een kapotte voorwiellager
Nu hoop ik niet dat gezien voornoemd schijfrem probleem, er een geheel ander voorwiel met stuk lager is geplaatst van een donorfiets. Dus probeer nu opnieuw een afspraak te regelen; fietsen met een kapotte lager is niet verstandig.
- Zo nu en dan lijkt de ondersteuning te fluctueren van 39 tot ca. 47/48 km/u (TMM-sensor/motorkabel?) en na calibratie is dat weer ok. Dit gebeurde mijn inziens wat te vaak, dus ook gemeld. Reactie van Mango was dat er andere tandwielverhoudingen zijn waardoor deze fluctuatie in ondersteuning ontstaat (heb een cassette met een 11, 12, 13 etc geplaatst). Die reactie vond ik vreemd en onjuist van Mango.
- Na 2.000 km heeft aluminium van de batterij aardige slijtage sporen door de metalen veer in de behuizing; dat heeft volgens mij elke Stromer Gevraagd hier eens contact over op te nemen met Stromer; zeker gezien die batterij los 1.990 EUR kost.
Al met al redelijk tevreden met de aanschaf, maar de bereikbaarheid en de reactie-tijd van Mango laat m.i. te wensen over. Ik meld e.e.a. per mail aan; die wordt vervolgens opgepakt door een centrale; die stuurt het weer door naar de service monteur; deze reageert en vervolgens wordt er door weer een andere persoon telefonisch contact gezocht met een inhoudelijke reactie op mijn mail met "klachten", wat dus eigenlijk bij de monteur vandaan komt.
Dat gaat over teveel schijven, waardoor het lijkt op weerstand om klachten snel en goed op te pakken.
Wordt vervolgd; de lagers zijn al een tijd geleden aangemeld en nu dus opnieuw...
Aanschaf mei/juni 2018 van een ST2 showroom model (in 2016 geleverd aan Mango Mobility), inclusief een upgrade 983Wh accu voor een mooie prijs; anders was er waarschijnlijk geen Stromer gekomen. Wel had men transparanter kunnen zijn over het bouwjaar van de fiets, want met 2017 werd afgifte kenteken bedoeld en dus niet het productiejaar, of de levering aan Mango-Mobility...
Eerste service beurt eveneens in de aankoop opgenomen, waarbij gedurende twee afspraken ook enkele storingen/modificaties verholpen:
- kabelbreuk electra achterrem
- aanlopende kromme schijfrem vóór
- krimpkous en afdichting controller
- wat error codes
- een keertje terug vanwege verkeerd aangesloten schakelaar +/- ondersteuning en verlichting.
- tikkend geluid gemeld (dacht eerst spaken voor die werkten na aanspanning), wat nog niet werd opgelost.
(De zadelpenklem waarvan de schroef nog weleens wilde afbreken, heb ik overigens op eigen initiatief vervangen door het gemodificeerde model)
Op zich naar tevredenheid verholpen, maar:
- Het tikkend geluid werd erger en dat zijn niet de spaken, maar hoogstwaarschijnlijk een kapotte voorwiellager
Nu hoop ik niet dat gezien voornoemd schijfrem probleem, er een geheel ander voorwiel met stuk lager is geplaatst van een donorfiets. Dus probeer nu opnieuw een afspraak te regelen; fietsen met een kapotte lager is niet verstandig.
- Zo nu en dan lijkt de ondersteuning te fluctueren van 39 tot ca. 47/48 km/u (TMM-sensor/motorkabel?) en na calibratie is dat weer ok. Dit gebeurde mijn inziens wat te vaak, dus ook gemeld. Reactie van Mango was dat er andere tandwielverhoudingen zijn waardoor deze fluctuatie in ondersteuning ontstaat (heb een cassette met een 11, 12, 13 etc geplaatst). Die reactie vond ik vreemd en onjuist van Mango.
- Na 2.000 km heeft aluminium van de batterij aardige slijtage sporen door de metalen veer in de behuizing; dat heeft volgens mij elke Stromer Gevraagd hier eens contact over op te nemen met Stromer; zeker gezien die batterij los 1.990 EUR kost.
Al met al redelijk tevreden met de aanschaf, maar de bereikbaarheid en de reactie-tijd van Mango laat m.i. te wensen over. Ik meld e.e.a. per mail aan; die wordt vervolgens opgepakt door een centrale; die stuurt het weer door naar de service monteur; deze reageert en vervolgens wordt er door weer een andere persoon telefonisch contact gezocht met een inhoudelijke reactie op mijn mail met "klachten", wat dus eigenlijk bij de monteur vandaan komt.
Dat gaat over teveel schijven, waardoor het lijkt op weerstand om klachten snel en goed op te pakken.
Wordt vervolgd; de lagers zijn al een tijd geleden aangemeld en nu dus opnieuw...
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Breek me de bek niet open over een kapot voorwiellager, 2x gehad, beide onder garantie, maar 2de keer wel 3 weken zonder fiets gezeten. Na de eerste vervangen bleek uiteindelijk dat de 'lagermoer' of hoe zoiets mag heten, totaal los zat en ook stond het wiel niet in het midden.
Check na vervangen dus iig of je wiel wel mooi gecentreerd staat in de vork.
En kan je wellicht een onofficieel lijntje naar de monteur openen?
Check na vervangen dus iig of je wiel wel mooi gecentreerd staat in de vork.
En kan je wellicht een onofficieel lijntje naar de monteur openen?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Thnx voor de tip en wel erg vervelend dat dit bij jou zo lang moest duren; een paar lagers moet vrij vlot kunnen.
Ik vrees dat er bij Mango Mobility een nogal strakke functie-scheiding is; ook omdat er behalve Stromers nog ander soort vervoersmiddelen verkocht worden die onderhoud hebben. Dus een onofficieel lijntje wordt wat lastig.
Als het me allemaal te lang gaat duren, of te omslachtig gaat worden doe ik het zelf, echter de fiets zit nog binnen de garantie termijn en principieel ligt herstel dus bij de Mano Mobility.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Vanwege toch wat trage communicatie en nog lopende garantie, maandag 19/11 zelf het voorwiel maar meegenomen naar Mango; inderdaad de bevestiging dat de lagers niet goed waren. Mango zou contact opnemen met Stromer i.v.m. kapotte wielllager.
Zaterdag 24/11 nog geen reactie van Mango; dus maar weer eens gemaild. Gezien dit een vaker voorkomend iets is bij de ST2 <2018; hebben dealers standaard geen voorraadje goede lagers 18x30x7?
Zaterdag 24/11 nog geen reactie van Mango; dus maar weer eens gemaild. Gezien dit een vaker voorkomend iets is bij de ST2 <2018; hebben dealers standaard geen voorraadje goede lagers 18x30x7?
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22995
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Elke goeie Stromer dealer heeft die ST2 voorwiellagers op voorraad en kan je binnen een kwartier weer op weg helpen. (Been there, done that.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Nou dit heeft al met al na de eerste melding per mail (5 nov.) toch wel even geduurd:
Het voorwiel met kapotte lagers op 19 november bij Mango te Weesp ingeleverd en gister 28 november, waren de lagers daarvan uiteindelijk onder garantie vervangen. (Had het zelf kunnen vervangen, maar nog onder garantie en principieel dus een defect dat opgelost dient te worden door Stromer/de dealer).
Mango had ze zelf niet op voorraad en Stromer zou ze pas in feb 2019 kunnen leveren(?) dus er is een set ergens anders vandaan gehaald. Als het goed is, zijn er DT Swiss kogellagers 6903, 18x30x7mm geplaatst, dus hopelijk goede kwaliteit en voorlopig even geen gedoe meer.
Het voorwiel met kapotte lagers op 19 november bij Mango te Weesp ingeleverd en gister 28 november, waren de lagers daarvan uiteindelijk onder garantie vervangen. (Had het zelf kunnen vervangen, maar nog onder garantie en principieel dus een defect dat opgelost dient te worden door Stromer/de dealer).
Mango had ze zelf niet op voorraad en Stromer zou ze pas in feb 2019 kunnen leveren(?) dus er is een set ergens anders vandaan gehaald. Als het goed is, zijn er DT Swiss kogellagers 6903, 18x30x7mm geplaatst, dus hopelijk goede kwaliteit en voorlopig even geen gedoe meer.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Bij terugplaatsen van het voorwiel zie ik het volgende na vervangen van de wiellagers door Mango; ik vind dit eigenlijk niet acceptabel en heb bedenkingen of de verf houdt en of de lagers wel goed blijven met deze montage:
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh