Dealers en reclame

Martin

Ik ben in eerste instantie ook niet voor dat dealers hier betalen voor reclame. Voordat iedereen goedbedoelde ideeën los laat lijkt mij het verstandiger om eerst de voorstellen van Stromeur af te wachten.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 01 sep 2018, 23:51 Ofwel we zetten een tand(wieltje) erbij qua donaties of we accepteren (op termijn) sponsoring door Stromer / dealers, de keuze is daarmee vooral aan de donateurs. De dealers hebben al aangegeven een bijdrage te WILLEN leveren, dus daar ligt het niet aan.
Kom maar op met dat overzicht van wat er nodig is. Zodra iedereen dat weet ben ik ervan overtuigd dat het goed gaat komen. En zo niet dan is sponsoring nog steeds een optie... Het zou niet de eerste keuze moeten zijn naar mijn mening.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 02 sep 2018, 00:01En zo niet dan is sponsoring nog steeds een optie... Het zou niet de eerste keuze moeten zijn naar mijn mening.
Zo sta ik er ook in, maar het initiatief moet dan wel van onze leden komen.

Afgezien daarvan zie ik de sponsoring niet met knipperende banners op elke pagina maar een afgescheiden subforum waar Stromer / dealers hun waar kunnen aanbieden, acties aankondigen, demo-dagen, bijzondere activiteiten (fietstochten) en antwoorden geven op FAQ. Heb je geen belangstelling dan laat je dat subforum links liggen zonder verder lastig gevallen te worden. Best of both worlds...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Om terug te komen op de vraag:

Hoe gaan we om met het vermelden van dealers op het Stromer Forum?


Uit de reacties blijkt het volgende:

De meerderheid is er voorstander van om Stromer dealers op het forum bij naam te noemen. Kennis over waar goede (en waar minder goede) service wordt geleverd, wordt beschouwd als informatief en is onderdeel van de oriëntatie op de aanschaf van een Stromer/speed pedelec of het zoeken naar een andere dealer voor service.


Er zijn de volgende kanttekeningen geplaatst:

Het “pluggen” van dealers wordt door sommige forumleden als storend (en als ongewenste reclame) ervaren.

Hier is door anderen tegenin gebracht dat lovende berichten over een dealer de concurrentie juist scherp houdt, dat het doorlopend benoemen van één specifieke dealer dermate doorzichtig is dat men daar wel doorheen prikt, en dat je de persoon in kwestie kunt aanspreken per PB als je je hieraan ergert.

Het delen van prijzen/bedongen kortingen vinden meerdere forumleden niet wenselijk.

Geen dealers afbranden op basis van één slechte ervaring.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op basis van de reacties is besloten om het vermelden van dealernamen op het Stromer Forum toe te staan.

Gedragsregels:

- Het delen van persoonlijk onderhandelde kortingen is niet toegestaan op het openbare forum. Wil je informatie over bedongen kortingen delen of krijgen? Doe dit dan per PB.

- Het delen van dealer-acties is toegestaan. (Al zal ik hier in de nabije toekomst wellicht een andere constructie voor bedenken.)

- Onderbouw je ervaringen met dealers, zowel positief als negatief.

- Heb je het gevoel dat een dealer "geplugd" wordt en stoort dat je? Stuur de persoon in kwestie dan een PB.

Ik reken erop dat het zelfregulerend vermogen van de community e.e.a. in nette banen leidt. D.w.z. met respect voor de dealers en al het werk dat ze voor ons doen, en met respect voor elkaars visie en standpunten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

[Discussie verplaatst vanuit het Kerstborrel-topic. Stromeur.]

Toch vraag ik mij wel eens af of er nog meer Stromer dealers zijn in Nederland..... :bh:
Als je het aantal verwijzingen per week op gaat tellen krijg je het best druk.....
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

Dat is vooral een verdienste van Jos en Nelis (en Brian/Jarno !!!):
- altijd klaar staan voor hun klanten
- geen druk uitoefenen om een fiets te kopen
- een fiets (en oplader/accessoires) voor langere tijd meekrijgen om uitgebreid te proefrijden
- bij schade alle zorg uit handen nemen (verzekering, leenfiets)
- technisch zeer goed onderlegd en niet bang om nieuwe technieken te implementeren
- dure fietsen uitlenen voor allerlei tests en proefritten
- bereidheid om wees-Stromers liefdevol op te nemen
- flexibiliteit/bereidheid om met collega-dealers fietsen uit te ruilen maar ook technische kennis en vaardigheden te delen
- thuis te geven als onze community daar om vraagt
- en natuurlijk die kerstborrel... :az

Dikkenberg is niet voor niets Stromer-dealer 2018.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij deze een tip aan alle andere dealers in NL (op die enkeling na die dit al uitstekend doen): ga ook veel meer klantgericht werken...

Het klinkt zo simpel, en uiteindelijk is het dat ook. Maar als voorbeeld mijn dealer:
- technisch doen ze veelal de juiste dingen (hoewel ik ook andere verhalen hoor)
- communicatief zijn ze belabberd: ze nemen geen initiatief en vergeten steevast om terug te bellen
- ze hebben weinig leen SP's waardoor je bij langdurige problemen gewoon zonder fiets zit. Of een gewone e-bike. Of zo af en toe lukt het dan wel om een aantal dagen een leenfiets te krijgen, en nog uitzonderlijker om dan een fatsoenlijke leenfiets te krijgen.
- tussendoor een kleine reparatie kan bijna nooit
- bij aanschaf nieuwe fiets doen ze dan weer niet moeilijk over een meerdaagse proefrit naar het werk, denken ze echt mee en zaken als een ander zadel, andere zadelpen (met vering oid) en zo is allemaal niet moeilijk: ze ruilen gewoon en je betaalt alleen een eventuele meerprijs

Gek toch, dat je van die FM zo weinig leest op dit forum :ck: . Terwijl zij genoeg Stromers verkopen, dus daar ligt het niet aan... Ik zou het absoluut fantastisch vinden als deze FM op een vergelijkbare manier als Dikkenberg gaat werken. En niet alleen deze, maar heel veel meer FM's in Nederland en België. Hoe geweldig zou het zijn als alle dealers voortaan instaan voor jouw mobiliteit, ipv proberen een fiets, wat accessoires en onderhoud te verkopen.

Zolang Dikkenberg (maar ook Qicq en Egberts) hierin een monopolie houden blijven dat de enige die hier regelmatig bij naam genoemd worden. Dus aan alle andere FM's: je weet wat je te doen staat.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Mijne is premium dealer van Vlaanderen. Hij zit dan ook in een brouwerij, en je kan van de zaak recht het café inlopen zonder buiten te komen. Daar moet geen tekening bij zeker? Velodome Antwerpen en nu ook in Brasschaat.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Plaats reactie