Storage

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Lomito

En dat opvouwbaar en mee te nemen in een rugzakje op je SP... of toch met 10-20 collega's aandringen op een gezamenlijke en afsluitbare fietsenstalling met wandcontactdozen voor de opladers.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het doet me denken aan de fietstrommels in Utrecht:

Fietstrommel.jpg
Fietstrommel.jpg (221.64 KiB) 3036 keer bekeken

Een gruwel in het straatbeeld, maar wel een bruikbare oplossing in steden waar alles wat los en vast op straat staat wordt gejat. En dat geldt zeker ook voor motoren, en dure Stromers.

Sinds ik niet meer in de Randstad woon heb ik a: meer opslagruimte (het bezit van een schuurtje of tuin was voor mij in Utrecht ondenkbaar) en b: minder risico op diefstal. Maar als je vrij krap woont, geen afsluitbare privé-bergruimte bij je huis hebt en ook nog ergens op drie hoog achter woont (story of my life), dan is zo'n motor-trommel best wel een goeie oplossing, staat-ie ook meteen droog.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Wow, dat lijkt op een tank uit WO I... Desondanks heb ik meer sympathie voor deze rupsband dan voor die kunststof motorkoffer. De prijs per fiets van de rupsband zal ook een stuk gunstiger zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ze zijn te huur. De prijs per fiets in zo'n trommel is E 62,50 per jaar.

De verhuur van plekken in die trommels (passen vijf fietsen per trommel in) wordt geregeld door U-stal, die bijvoorbeeld ook buurtfietsenstallingen realiseert leegstaande panden die om wat voor reden dan ook niet meer bewoond konden worden (bijvoorbeeld wegens hardnekkige hangjongeren, waardoor bewoners consequent werden weggepest). Ik heb vaak gebruik gemaakt van U-stal-faciliteiten. De vergoeding vind ik fair.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Voor ruim € 60 per JAAR is absoluut geen slechte deal, zeker met een dure Stromer. Maar dan ben ik toch wel heel erg blij met de inpandige stalling met verwarming en stroomvoorziening voor mijn fiets.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tuurlijk, ik ook. De mijne staat gewoon in huis, niet eens in de schuur (die sowieso een stuk minder luxe is dan die villaschuur van jou). Maar ik had er niet aan moeten denken om een loodzware Stromer elke dag drie trappen op te zeulen, wat ik met mijn racefiets in Utrecht wel deed.
Lomito schreef: 25 aug 2018, 21:52 Voor ruim € 60 per JAAR is absoluut geen slechte deal, zeker met een dure Stromer.
Dat is echt het tarief. Ik heb ook wel fietsen gestald in buurtfietsenstallingen in ex-huizen beheerd door U-stal; keurig droog en warm. Dat tarief was iets hoger maar bleef als ik het me goed herinner nog steeds onder de 100 euro per jaar. Prima grootstedelijke oplossing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wat ik me dan afvraag..Is je fiets dan ook tegen diefstal verzekerd voor dat bedrag. (Zeker als je spreekt over probleem buurten).
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor bewaakte fietsenstallingen vindt U-stal zichzelf zeer beperkt aansprakelijk. Daarover heb ik het weleens een conflict met ze gehad, dat uiteindelijk niet tot op het bot is uitgevochten omdat mijn fiets een dag later terecht was.

Voor die buurtstallingen en trommels weet ik niet meer hoe het zat, maar het zal sowieso nog beperkter zijn, of helemaal niet. Ik zou altijd een diefstalverzekering afsluiten voor een extreem dure fiets zoals een Stromer. Fiets ook in de stalling op een door de verzekering erkend slot zetten en je bent gedekt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie