Pagina 4 van 4

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 11 aug 2018, 15:05
door MichelJ
Vertienvoudig de energiedichtheid van een batterij en de volgende fietsen pleuren ze een 4kW motor in.
Trap 5 watt en krijg 4000 terug. Dan kan je evengoed met een elektrische bromfiets gaan rijden.

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 11 aug 2018, 15:18
door Tomasj
MichelJ schreef: 11 aug 2018, 15:05 Vertienvoudig de energiedichtheid van een batterij en de volgende fietsen pleuren ze een 4kW motor in.
Trap 5 watt en krijg 4000 terug. Dan kan je evengoed met een elektrische bromfiets gaan rijden.
Dat wil ik dus niet. Ik vind het vermogen van mijn huidige fiets meer dan genoeg. Een 4 kW motor zou voor mij dus eerder een nadeel dan een voordeel zijn, en bovendien overkill, je hebt maar 500 Watt nodig om 45 km/h te rijden, tenzij bij windop of bergop natuurlijk

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 21 aug 2018, 10:46
door Polling
Nog een eis: BETROUWBAARHEID. Ik lees hier en daar op dit forum (en elders) over problemen waar je niet blij van wordt, niet alleen bij Stromer maar ook bij andere merken.
Ik klop het af, mijn Bulls Lacuba heeft slechts de volgende zaken gehad:
- na 150 km aanlopende achterrem. Afgesteld.
- na 5000 km (en twee winters) nieuwe ketting en tandwielen.
- na 9000 km lostrillende boutjes van het slot. Rammelen dus. Aangedraaid.
- de eerste 1000 km af en toe bij heel sterke hobbels even contactverlies, waardoor de ondersteuning naar 0 ging. Kon wel meteen weer worden aangezet. Bij eerste controlebeurt opgelost, bleek een gebruikersfout bij inzetten van de accu (volgorde hendeltje/sleutel).
Verder een valpartij met heel weinig schade (robuuste fiets) en inmiddels bijna 10.000 probleemloze km’s. Naast alle genoemde nadelen van middenmotor enz., mag de robuustheid en betrouwbaarheid van deze fiets worden geroemd.

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 21 aug 2018, 17:03
door Buzze
Afgezien van de koplamp heel tevreden van mijn ST1X (2017), op de koplamp na, maar dat hebben ze met model 2018 al opgelost. En als de krimpkousen het houden hoef ik van water ook geen schrik meer te hebben, hoor ik de dealer zeggen.
Al zou een 2x2-aandrijving wel vet zijn voor het offroadwerk :lol:

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 21 aug 2018, 23:26
door Elsje
Ik zou graag ABS op mijn volgende fiets willen voor de natte donkere dagen die gaan komen. En natuurlijk een hele dikke accu.

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 24 aug 2018, 20:33
door Daniel1975
Mag ik iets heel simpels wensen?

Een ST3 met:
Volledig XT groep (bij voorkeur di2)
Het bouwlampje van de ST2s
Carbon vork
Standaard nette bagagedrager
Stuur met voldoende ruimte om remgrepen en shifter naar smaak te verplaatsen
Prijs zelfde als ST3 nu (kan makkelijk).

Al die zaken als abs, futuristische accu's, etc maken het onnodig duur en zijn IMHO ook niet nodig.

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 24 aug 2018, 21:14
door Polling
ABS vind ik wel handig. En ik zou graag de derailleur vervangen door een interne versnelling , en met een achterwielmotor blijft dan de Pinion over (tot nu toe). Verder hoeft het geen Stromer te zijn lijkt me.

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 24 aug 2018, 21:22
door BadPritt
Volledig akkoord met Daniel1975

maar ook nog
- fatsoenlijke spatlap
- batterijvak dat dicht kan als de batterij er uit is
- di2
- lockstand zonder verlichting
- 11-12-13-14-15-17-19-21 … cassette

Het is echt niet moeilijk om de perfecte fiets te maken :cool2:

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 24 aug 2018, 21:23
door Daniel1975
ABS en Pinion maken het onnodig veel duurder en complexer.
11-25 cassette bestaat gewoon al, voor paar tientjes te krijgen. Gewoon uit onderhandelen bij aanschaf.

Re: De ideale e-bike

Geplaatst: 24 aug 2018, 22:35
door BadPritt
Alles wat in jouw en mijn lijstje staat bestaat al en kan je vooraf of achteraf aanpassen (al dan niet met vervallen van garantie en typegoedkeuring)