Vertienvoudig de energiedichtheid van een batterij en de volgende fietsen pleuren ze een 4kW motor in.
Trap 5 watt en krijg 4000 terug. Dan kan je evengoed met een elektrische bromfiets gaan rijden.
De ideale e-bike
Dat wil ik dus niet. Ik vind het vermogen van mijn huidige fiets meer dan genoeg. Een 4 kW motor zou voor mij dus eerder een nadeel dan een voordeel zijn, en bovendien overkill, je hebt maar 500 Watt nodig om 45 km/h te rijden, tenzij bij windop of bergop natuurlijk
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Nog een eis: BETROUWBAARHEID. Ik lees hier en daar op dit forum (en elders) over problemen waar je niet blij van wordt, niet alleen bij Stromer maar ook bij andere merken.
Ik klop het af, mijn Bulls Lacuba heeft slechts de volgende zaken gehad:
- na 150 km aanlopende achterrem. Afgesteld.
- na 5000 km (en twee winters) nieuwe ketting en tandwielen.
- na 9000 km lostrillende boutjes van het slot. Rammelen dus. Aangedraaid.
- de eerste 1000 km af en toe bij heel sterke hobbels even contactverlies, waardoor de ondersteuning naar 0 ging. Kon wel meteen weer worden aangezet. Bij eerste controlebeurt opgelost, bleek een gebruikersfout bij inzetten van de accu (volgorde hendeltje/sleutel).
Verder een valpartij met heel weinig schade (robuuste fiets) en inmiddels bijna 10.000 probleemloze km’s. Naast alle genoemde nadelen van middenmotor enz., mag de robuustheid en betrouwbaarheid van deze fiets worden geroemd.
Ik klop het af, mijn Bulls Lacuba heeft slechts de volgende zaken gehad:
- na 150 km aanlopende achterrem. Afgesteld.
- na 5000 km (en twee winters) nieuwe ketting en tandwielen.
- na 9000 km lostrillende boutjes van het slot. Rammelen dus. Aangedraaid.
- de eerste 1000 km af en toe bij heel sterke hobbels even contactverlies, waardoor de ondersteuning naar 0 ging. Kon wel meteen weer worden aangezet. Bij eerste controlebeurt opgelost, bleek een gebruikersfout bij inzetten van de accu (volgorde hendeltje/sleutel).
Verder een valpartij met heel weinig schade (robuuste fiets) en inmiddels bijna 10.000 probleemloze km’s. Naast alle genoemde nadelen van middenmotor enz., mag de robuustheid en betrouwbaarheid van deze fiets worden geroemd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Afgezien van de koplamp heel tevreden van mijn ST1X (2017), op de koplamp na, maar dat hebben ze met model 2018 al opgelost. En als de krimpkousen het houden hoef ik van water ook geen schrik meer te hebben, hoor ik de dealer zeggen.
Al zou een 2x2-aandrijving wel vet zijn voor het offroadwerk
Al zou een 2x2-aandrijving wel vet zijn voor het offroadwerk
Scheldelaan-Stromer
Ik zou graag ABS op mijn volgende fiets willen voor de natte donkere dagen die gaan komen. En natuurlijk een hele dikke accu.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Mag ik iets heel simpels wensen?
Een ST3 met:
Volledig XT groep (bij voorkeur di2)
Het bouwlampje van de ST2s
Carbon vork
Standaard nette bagagedrager
Stuur met voldoende ruimte om remgrepen en shifter naar smaak te verplaatsen
Prijs zelfde als ST3 nu (kan makkelijk).
Al die zaken als abs, futuristische accu's, etc maken het onnodig duur en zijn IMHO ook niet nodig.
Een ST3 met:
Volledig XT groep (bij voorkeur di2)
Het bouwlampje van de ST2s
Carbon vork
Standaard nette bagagedrager
Stuur met voldoende ruimte om remgrepen en shifter naar smaak te verplaatsen
Prijs zelfde als ST3 nu (kan makkelijk).
Al die zaken als abs, futuristische accu's, etc maken het onnodig duur en zijn IMHO ook niet nodig.
ABS vind ik wel handig. En ik zou graag de derailleur vervangen door een interne versnelling , en met een achterwielmotor blijft dan de Pinion over (tot nu toe). Verder hoeft het geen Stromer te zijn lijkt me.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Volledig akkoord met Daniel1975
maar ook nog
- fatsoenlijke spatlap
- batterijvak dat dicht kan als de batterij er uit is
- di2
- lockstand zonder verlichting
- 11-12-13-14-15-17-19-21 … cassette
Het is echt niet moeilijk om de perfecte fiets te maken
maar ook nog
- fatsoenlijke spatlap
- batterijvak dat dicht kan als de batterij er uit is
- di2
- lockstand zonder verlichting
- 11-12-13-14-15-17-19-21 … cassette
Het is echt niet moeilijk om de perfecte fiets te maken
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
ABS en Pinion maken het onnodig veel duurder en complexer.
11-25 cassette bestaat gewoon al, voor paar tientjes te krijgen. Gewoon uit onderhandelen bij aanschaf.
11-25 cassette bestaat gewoon al, voor paar tientjes te krijgen. Gewoon uit onderhandelen bij aanschaf.