Klopt helemaal! En je hebt dus echt een dealer nodig die serieus weet wat-ie doet, die je wensen begrijpt en kan vertalen naar wat haalbaar is op het gebied van de typegoedkeuring en onze veiligheid.Reinout-St1x schreef: ↑02 sep 2017, 21:49 - feitelijk is de connectie met je dealer nog veel belangrijker dan eerder gedacht. Stromer levert de wettelijk-correcte ("standaard") fiets; en lokaal zal je deze met je dealer moeten personaliseren.
Hou op schei uit!Reinout-St1x schreef: ↑02 sep 2017, 21:49 Krijg geen nachtmerries van schootsteenploppers op mannenbillen (???? waar gaat dit over ????) en een safe return.
En dank. Hopelijk minder files dan op de heenreis; het was de Duitse zwarte zaterdag op vrijdag. Iedereen komt terug van vakantie,
Foto's volgen z.s.m. Die staan gelukkig in het geheugen van mijn telefoon en niet dat van mijzelf. Vandaar dat ik maar begonnen ben met schrijven want nu is het er nog.Reinout-St1x schreef: ↑02 sep 2017, 21:49 Er komen vast nog kuddes foto's (maar niet van B&M)en als je iets over de Tex-Lock kan roepen houd ik me aanbevolen.
En Tex-Lock: ben ik ook langs geweest. Ze hadden een mini stand in samenwerking met e.o.a. al net zo mini fietsfabrikantje. Maar dat maakt het juist zo leuk vind ik. Lang leve de kickstarters!
Foto's heb ik helaas niet kunnen maken. Het was vreselijk druk en de foto's online zijn vele malen beter dan wat ik ervan had kunnen bakken. De online foto's komen overeen met de werkelijkheid: het is echt een heel leuk product. En licht van gewicht! Echt onvoorstelbaar. Verder is de "ketting" super flexibel en het lijkt me heerlijk om mijn bike zonder na te hoeven denken over lakschade op slot te kunnen zetten. Vanwege het zachte materiaal en de buigbaarheid kun je er lekker mee op los frommelen.
Over de magneet-houder ben ik niet zo te spreken. Het slot hangt er echt wel goed mee vast en het bungelt veel minder losjes onder je zadel dan ik dacht, maar ik vind het nog steeds te ondoordacht. Er is niet nagedacht over een fatsoenlijk oprolsysteem (zul je dus zelf moeten uitvogelen) dus het blijft een beetje een slordig frommeltje dat -nog steeds ietwat losjes- onder je zadel hangt. Ik zou dat bevestigingssysteem er persoonlijk niet bij kopen, maar het slot om mijn frame wikkelen of in de tas doen.
Tot slot: oké het is een "stevig" slot maar hoe stevig is stevig? Wat ontbreekt is een ART sterrenkeurmerk zoals we dat in Nederland kennen, en waarmee je de kwaliteit van een slot goed kunt beoordelen, of eigenlijk: de keurmeesters voor ons gedaan hebben. Ik begreep dat hier wel plannen voor waren, maar de eigenaar van het bedrijf was helaas al vertrokken dus die kon ik niet uithoren. Je kunt wel het hoofdkantoor mailen en vragen of een ART keuring eraan zit te komen.