Aflevering Stromer: wat gaat er goed en wat kan beter?

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Over bij aankoop zichtbare kenmerken van de fiets achteraf openlijk mopperen begrijp ik niets van. Je had gewoon op zoek kunnen gaan naar een merk/model dat aan je eisen voldeed.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Oké, dat is jammer. Hopelijk wordt het snel gefixt. (En gelukkig geen defecten dus op het gebied van jouw hele lijst met klachten hierboven ;) )
Nee indd die was ik vergeten! ;p Maar wel een raar dingetje weer....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

kelleke22 schreef: 29 jul 2018, 18:27 Nee indd die was ik vergeten!
Dit zou nou echt het eerste en enige zijn waar ik me druk over zou maken als het om mijn Stromer ging. Niet al die dingen die je al wist toen je je Stromer kocht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Op dit moment maak ik me indd alleen zorgen om die sensor (want dat snap ik zelf niet) en of bij mij alles een beetje water dicht is (bij de controller).
Derest vind ik alleen jammer dat daar nou niet meer aandacht aan is besteed en kan ik zelf wel fixen eventueel.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wat anderen ook al schreven: het is een beetje raar om voor heel veel geld een premium chocoladetaart te kopen en vervolgens te klagen dat het deeg niet knapperig is een dat er geen appels in zitten. Dan had je gewoon een appeltaart moeten kopen.
kelleke22 schreef: 29 jul 2018, 16:00 - Ketting en derailleur.... waarom geen riem met nuvinci naaf???
Nuvinci? Echt? Nee dank je, ik snap wel waarom Stromer hier niet aan begint. Los daarvan is de combinatie van achterwielmotor met achterwiel naaf niet triviaal. Dan is de keuze voor Pinion logischer, en ja het is jammer dat ze dat nog niet maken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bobke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018, 13:25
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 29 jul 2018, 14:21
Kennelijk is het het lot van innovators en koplopers dat ze op het schild gehesen worden bij successen, maar hun kop moet wel direct op het hakblok als iets even niet lekker loopt. Ik vind dat zó niet fair en buiten alle proportie.
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vraag af of Stromer op dit moment nog de absolute koploper is op vlak van innovatie.

Akkoord het design is nog steeds het mooiste tov andere merken. Batterij en actieradius zit nog steeds bij de besten.

Anderzijds zitten de speedpedelecs met:, pinion, rohloff, ABS,... niet in het stromer gamma. En eigenlijk had ik in hun gamma een "concept speedpedelec" verwacht met al deze innovaties op. Misschien nog niet om direct in grote volumes op de markt te gooien, maar om de mensen van te laten dromen.

Ik vraag me trouwens af of ze niet al hun resources nu ingezet hebben op productie opschaling en de "value engineering" van de componenten (lees het verdwijnen van de A-merk componenten) ipv de pure innovatie.

=> desalniettemin blijven voor mij op dit moment nog steeds top, maar niets is eeuwig.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bobke schreef: 29 jul 2018, 19:56 En eigenlijk had ik in hun gamma een "concept speedpedelec" verwacht met al deze innovaties op. Misschien nog niet om direct in grote volumes op de markt te gooien, maar om de mensen van te laten dromen.
Ik droom liever van een Stromer die binnen een half jaar werkelijkheid is :) Ik moet er niet aan denken met de huidige Stromer prijzen dat ze ook nog eens met geld gaan smijten voor concept-projecten.

Al is er weleens een conceptje geweest, maar volgens mij alleen op papier. Deze:

viewtopic.php?f=5&t=23&p=98&hilit=stromer+st3#p457
Bobke schreef: 29 jul 2018, 19:56 Ik vraag me trouwens af of ze niet al hun resources nu ingezet hebben op productie opschaling en de "value engineering" van de componenten (lees het verdwijnen van de A-merk componenten) ipv de pure innovatie.
Ik weet niet of dit een of-of verhaal is, maar dat tweede (value engineering) is ook mijn indruk momenteel en dat vind ik zorgelijk, want daar trapt een beetje Stromer klant dus echt niet in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Wat betreft de afsluitingen seals van de electronika componenten heeft de engineer van Stromer mij op Zolder verteld dat het bewust niet allemaal met seals is afgesloten omdat je dan condensvorming krijgt binnenin. Ze laten het bewust ‘ademen’.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Strömie schreef: 30 jul 2018, 16:50 het bewust niet allemaal met seals is afgesloten omdat je dan condensvorming krijgt binnenin. Ze laten het bewust ‘ademen’.
Dat zou best wel eens kunnen. Als je het volledig dicht maakt krijg je drukverschillen, door de warmte die de controller afgeeft gaat de lucht rondom de controler uitzetten. Als het nadien weer afkoelt gaat de lucht weer inkrimpen en trekt zo koude vochtige lucht in het frame wat gaat condenseren op het koude metaal. Als je alles afsluit kan dit water er niet meer uit. En het zo dicht maken dat er geen lucht in of uit kan is helemaal geen optie.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie