Grenzeloos vertrouwen in stromer

Lomito

Martin schreef: 12 jul 2018, 17:53 @Lomito: vertrouwen in de dealer is heel belangrijk, maar vertrouwen in welk merk speed pedelec je wilt kopen is net zo belangrijk. Stel nou, jouw dealer is toevallig geen Stromerdealer, maar dealer van een van de andere merken speed pedelecs met middenmotor. Levert verder perfecte service naar klanten toe etc.(dezelfde service als nu), zou je dan daar een speed pedelec hebben gekocht?
Vertrouwen in het merk blijft bij mij op het niveau van vertrouwen dat de specs kloppen en zelfs daarin vertrouw ik Stromer niet meer. Zo wordt er gesjoemeld met het vermelde vermogen van de motoren waarbij piekvermogen wordt verkocht als nominaal vermogen. Neemt niet weg dat er geen betere SP is dan Stromer en vervolgens komt het op de keuze van de dealer aan. En daar zitten ENORME verschillen tussen. Van de bekende dozenschuiver die de service voor het gemak heeft verpakt in de doos tot de dealer die je compleet in de watten legt.

Is er geen dealer van de laatste categorie dan hoef ik inderdaad geen Stromer... zonder goede dealers zou Stromer weinig waard zijn.
Martin

Zo zie je maar weer Lomito dat jij best in een bevoorrechte positie zit met jouw dealer wat afstand en service betreft. Kan je niet van veel anderen hier zeggen. Dat wil niet zeggen dat men daar problemen mee heeft, maar een uitstekende dealer op loopafstand is erg fijn.
Stromer is een exclusief merk en daar horen ook exclusieve dealers bij vind ik. Die zijn er gelukkig zeker(grote en kleinere), maar er zitten helaas ook een paar bij die de service die bij een Stromer horen niet leveren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 12 jul 2018, 17:30 Ik blijf het zeggen: de dealer is belangrijker dan de fabrikant.
Dat denk ik ook.

Maar als je de bloemlezing van Henry erbij pakt, dan zou het Stromer sieren als ze -via de dealer- strakker bovenop de ervaringen van de innovatoren en early adaptors van hun nieuwe modellen zitten.

Heb jij een probleem met je ST5, dan meld je dit aan je dealer en je dealer meldt dit aan Stromer voor garantie/service/advies. Dat zou een verplichting moeten zijn bij alle nieuwe producten, ook als de dealer iets zelf op kan lossen. Bij elke melding moet bij Stromer wat mij betreft direct de onderste steen boven komen om de klant perfect te helpen, ook als die klant bij een mwah-dealer zit. (99,9% van de Stromer bezitters woont nu eenmaal niet in de straat van een gerenommeerd Stromer dealer, dus feitelijk is jouw ervaring geen maatstaf.)

Stromer kiest er zelf voor om ook de mwah-dealers te beleveren en soms duurt het gewoon even voordat een klant erachter komt dat zijn dealer niet is wat-ie ervan had gehoopt. Een klant die koopt bij een dozenschuiver kunnen we naïef noemen, maar je kunt nu eenmaal niet van elke consument verwachten dat-ie alle leugenachtige verkooptechnieken doorziet (daar zijn die technieken natuurlijk ook helemaal voor bedoeld). Maar ook ná de dozenschuiver komt nog een categorie dubieuze dealers die om welke reden dan ook niet de service leveren die je bij aanschaf van een Stromer mag verwachten.

Daar ligt wat mij betreft écht een belangrijke taak van Stromer zelf: de kwaliteit van het dealernetwerk strak monitoren, bij de eerste leveringen van nieuwe modellen bij álle dealers extra aandacht besteden aan gemelde problemen en hoe deze met de klant worden opgelost. Dat mis ik nu bij Stromer. De policy is: "alles via de dealer" en dat gaat niet altijd even lekker. Ik vind dat niet altijd terug te schuiven op het bordje van de consument, die daar dan maar niet bij die dealer had moeten kopen. Het is een grijs gebied waar Stromer ook grote invloed op heeft.

Vertrouwen in Stromer als fabrikant speelt dus wat mij betreft wel degelijk een rol, ook al is het niet altijd de hoofdrol.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

ik wil absoluut niet beweren dat nieuwe modellen minder goed zijn.
Maar op het ogenblik dat er een model besteld wordt op basis van een foto en
specificatie's, mag je nog de allerbeste dealer hebben. Deze kent dit nieuwe product
dan ook niet. De dealer zal ook een opleiding voor dit nieuw product moeten gaan volgen.
Als er dan een algemeen probleem met dit nieuwe model is zal de dealer er ook niets aan kunnen doen.
Dan vertrouw je toch in eerste plaats op de producent dat alles in orde is en werkt zoals het moet.
De Dealer komt dan op de tweede plaats.
Als het product dan in een latere gebruiksfase is, zal de dealer een grotere rol spelen en worden de rollen omgedraaid.

klopt dit

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marky schreef: 12 jul 2018, 23:56 Als er dan een algemeen probleem met dit nieuwe model is zal de dealer er ook niets aan kunnen doen.
Dan vertrouw je toch in eerste plaats op de producent dat alles in orde is en werkt zoals het moet.
De Dealer komt dan op de tweede plaats.
Als het product dan in een latere gebruiksfase is, zal de dealer een grotere rol spelen en worden de rollen omgedraaid.

klopt dit
Dat ben ik helemaal met je eens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Toen ik bij Stromer-dealer Snelbander Fietstechniek in Arnhem slechts 15 minuten toegewezen kreeg voor een proefrit op een Stromer wist ik genoeg, daar ga ik never-nooit een Stromer van 5-9K kopen. En ik begrijp ook niet waarom mensen een Stromer bij fietsenwinkelpuntdelul gaan kopen want daar betaal je gewoon de hoofdprijs maar dan wordt 'ie wel gratis afgeleverd... ja zo lust ik er ook nog wel één. Bij mijn dealer krijg ik gewoon korting EN service is daarbij inbegrepen in tegenstelling tot die delulfietsenwinkel waar je een duur servicecontract in de maag gesplitst krijgt.

Ik word ook behoorlijk pissig als ik denk aan hoe Zebbernaut door zijn dealer is doodgeknuffeld, d.w.z. heel erg "correct" steeds naar oplossingen-van-storing is gezocht (zonder die te vinden) waarbij de klant eindeloos aan het lijntje gehouden wordt.

Mijn nieuwe ST5 kan zo een structurele storing hebben, een ontwerpfout, een maandagmorgen exemplaar, een verkeerde montage met vergaande gevolgen maar daar kan ik me niet druk over maken. Ik weet dat mijn dealer eerst zal proberen de storing zelf op te lossen en als dat na enkele pogingen niet lukt gewoon met een nieuwe ST5 komt. En daarna gaat de dealer met Stromer aan de slag om de problemen met die foute ST5 op te lossen. Ik ben daar verder geen partij in en zo hoort het!

Mocht er überhaupt iets niet kloppen aan een nieuw model dan weet ik dat ik de fiets zo weer kan inleveren.
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

hoelang heb je de st5 (mogen) getest ?

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Degenen die de innovators op de hielen volgen zijn de opinieleiders (de Early Adopters). Als zij een innovatie omarmen, is er een grote kans dat de Early Majority volgt. Zien de Early Adopters niets in een nieuwe technologie/product, dan redt deze het niet. Voor een fabrikant is het erg belangrijk om goed contact te onderhouden met de Early Adopters en er goed naar te luisteren. Early Adopters zijn kritisch en als ze enthousiast zijn over een product, dan is dat vaak een teken dat het product een succes gaat worden. Ze zijn bereid (diep) in de buidel te tasten als een product hen aanspreekt.

Door de feedback van de early adopter is er ruimte en tijd om het product eventueel nog te pimpen. Daar plukt niet alleen de early adopter, maar ook de massa de vruchten van. Omdat Early Adopters er vroeg bij zijn, hebben ze vaak een betere relatie met een merk, simpelweg omdat ze al ‘contact’ hadden met het merk, product, voordat het "cool" werd. Daardoor hebben Early Adopters ook minder last van de concurrentie die de massa ervaart als er vergelijkbare producten of merken uitkomen. Ze kennen het product en merk beter, waardoor ze eerder trouw blijven, ....mits het bedrijf/merk ook goed met hen en het product omgaat. De Early Adopters kunnen het product maken of kraken. Als ze het product, dienst of bedrijf geweldig vinden, dan is de kans groot dat het product een commercieel succes wordt.


Als je bovenstaande theorie vertaalt naar Stromer, dan doet Stromer er verstandig aan goed contact te onderhouden met de Early Adopters en er goed naar te luisteren. Ik ben het dan ook helemaal eens met de eerdere conclusies van Stromeur. Met de komst van de nieuwe ST3 zou je de conclusie kunnen trekken dat ze naar hun opinieleiders hebben geluisterd. Ik ben van mening dat ze nog veel meer hadden kunnen doen. Er ligt zoveel "low hanging fruit" wat nog niet geplukt is (scan maar eens dit forum, je hebt zo een fruitmand vol), ....een gemiste kans. Een Nederlands spreekwoord luidt: "Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald". Voor Stromer is het belangrijk dat ze hun hun Early Adopters niet kwijt raken.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 13 jul 2018, 00:24 Voor Stromer is het belangrijk dat ze hun hun Early Adopters niet kwijt raken.
En laten we hier nou een prachtig forum tjokvol early adaptors hebben. Maar ik moet mijn informatie nog steeds van Instagram e.d. plukken.

Het is niet om ons forum belangrijker te maken dan dat het is, maar zéker als het gaat om het delen van nieuwtjes/innovaties/plannen etc. begrijp ik niet waarom Stromer niet vaker het contact met ons opzoekt. (Policy, I know, maar ik ben er niet mee akkoord.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Marky schreef: 13 jul 2018, 00:13 hoelang heb je de st5 (mogen) getest ?
Allereerst heb ik de ST5 getest in Groningen bij dealer Egberts. Ik was de eerste daar en heb de fiets uitgebreid kunnen testen. Later kwamen Stromeur en Fastedde erbij waarbij ik meegereden ben om de fiets te bekijken "in het wild". Daarna heb ik de ST5 getest op het circuit van Zandvoort, 2 runs gemaakt over het volledige parcours, een week later nogmaals op het circuit van Zolder (BE). En dan weet je wel wat je in handen hebt!
Plaats reactie