Mechelen - Antwerpen per Stromer?

Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Juist vanuit Mechelen denk ik ergens aan het station. Maar als je dan toch over de blauwe bruggen fietst, fiets over de eerst en laat de 2de links liggen als je richting Lier fietst. De eerst spoorwegbrug die je tegenkomt daar ligt die fietssnelweg. Je fietst eerst onder de E19. Dan moet je het jaagpad even verlaten in Walem en de volgende brug is het.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ze gaan werken na de eerste dus je moet de tweede binnenkort ook nemen want de kant van de fietsostrade word afgesloten. Dan moet je gewoon even de overkant volgen tot walem en dan weer oversteken.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

De fietsostrade begint bij Station Mechelen Nekkerspoel. Daar staan bordjes (je moet daar omhoog langs het spoor).

Ikzelf kom van Mechelen-Noord, volg eerst het jaagpad van Walem naar Duffel en dan pick ik de F1 op, tot de deurnesestraat bij Mortsel en dan langs het vliegveld naar huis.

Wat beschreven werd is idd levengevaarlijk, als er teveel fietsers zijn voeg ik netjes in en haal alleen in waar het kan.

Idd veel blinde bochten, ik kijk ernorm uit dat ik altijd op mijn helft blijf, daar houdt helaas niet iedereen zich aan, vooral groepjes racefietsers willen nog wel eens erg aan de ruime kant nemen, doodeng.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

LeuventotBrussel schreef: 06 jul 2018, 11:44 [

Ik begin stilaan te begrijpen dat de fietssnelwegen F1 en F3 stilaan de bijnaam 'machostrade' beginnen te krijgen. Dat is een term die oorspronkelijk van de klimaatbewegingen komt omdat ze merken dat 'mama nog steeds de kinderen met de wagen voor de schoolpoort afzet, terwijl papa met de koersfiets de fietsostrade onveilig maakt voor traag verkeer en kinderfietsen. Ik vind dat persoonlijk iets om over na te denken. Fietsetiquette of een gedragscode is misschien een goed idee,... al valt het allemaal samen te vatten in één zin: 'Doe normaal en breng anderen niet in gevaar'. ;-)

Maar ik ben het met je eens: als er niemand voor je rijdt dan peer je toch gewoon aan 40+ door. Dat is trouwens de bedenking die ik me maakte wanneer ik tussen Mechelen en Kampenhout Sas fietste: 'Ha, dìt is dus wat die Hollanders bedoelen wanneer ze het hebben over lekker stromeren! Nù snap ik het!'
Dit gedrag wat je hier beschrijft maakt mij dus echt pisnijdig. Als die kloothommels zo verder rijden, komt er een moment dat de fietssnelwegen verboden zullen worden voor speed-pedelecs. Die enkele rotte appels verknoeien het op termijn dus voor zoveel anderen.
Ik heb mezelf een soort fietsetiquette opgelegd. Wanneer ik op een smal fietspad iemand moet passeren, haal ik die fietser in met een snelheidsverschil van maximaal 5 km/h. En wanneer ik jonge kinderen op de fiets kruis, vertraag ik. Hangt een beetje af van de stuurvaardigheid van die kinderen, woensdag ben ik afgeremd tot ongeveer 10 km/uur om twee erg jonge kleutertjes op de fiets te laten passeren.
Is dat nu zo moeilijk, met de wagen vertraag je toch ook voor fietsers en voetgangers op smalle stukken? :aq
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Ik deel je mening Tomasj ... het aanpassen van de eigen snelheid en zich inleven / rekening houden met andere weggebruikers blijkt helaas voor sommigen niet mogelijk te zijn.

Met je auto rij je ook niet overal tegen 205 km/u. :bu:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Helemaal mee eens Tomasj.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 14 jul 2018, 11:56 Ik deel je mening Tomasj ... het aanpassen van de eigen snelheid en zich inleven / rekening houden met andere weggebruikers blijkt helaas voor sommigen niet mogelijk te zijn.

Met je auto rij je ook niet overal tegen 205 km/u. :bu:
Ahhh, die van mij kan zelfs 245 km/h. Nog nooit geprobeerd.

Als ik dan bijna tot stilstand kom voor die kleine kleutertjes, ga ik nog een stap verder, en zeg ik meestal nog iets bemoedigend tegen die kinderen, wij zijn fietsers, geen automobilisten, en fietsers genieten van het leven en hun verplaatsing.
Ik kan me mateloos ergeren aan de gemiddelde, norse Vlaming. Ik kruis iedere twee km één fietser op mijn woon/werk verkeer, en haal 's morgens max 2 of 3 fietsers in. De fietsers die ik kruis groet ik iedere morgen, maar teruggroeten is blijkbaar teveel gevraagd.
Gisteren kruiste ik een Aziatische jogster, die heel enthousiast terug groette. Zoiets maakt mijn dag goed.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 14 jul 2018, 09:56 Maar ik ben het met je eens: als er niemand voor je rijdt dan peer je toch gewoon aan 40+ door. Dat is trouwens de bedenking die ik me maakte wanneer ik tussen Mechelen en Kampenhout Sas fietste: 'Ha, dìt is dus wat die Hollanders bedoelen wanneer ze het hebben over lekker stromeren! Nù snap ik het!'
Dit gedrag wat je hier beschrijft maakt mij dus echt pisnijdig. Als die kloothommels zo verder rijden, komt er een moment dat de fietssnelwegen verboden zullen worden voor speed-pedelecs. Die enkele rotte appels verknoeien het op termijn dus voor zoveel anderen.[/quote]

Klopt. En dat is in Nederland dus precies om die reden al gebeurd, weliswaar gesteund door de Fietsersbond, die oprecht menen dat het fietspad enkel en speciaal voor kinderen en ouderen is aangelegd, maar ze hadden zeker een punt. (Alleen de keus om iedereen van het fietspad te weren in plaats van die paar rotte appels aan te pakken, dat is bepaald niet de mijne.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 14 jul 2018, 09:56
LeuventotBrussel schreef: 06 jul 2018, 11:44 Maar ik ben het met je eens: als er niemand voor je rijdt dan peer je toch gewoon aan 40+ door. Dat is trouwens de bedenking die ik me maakte wanneer ik tussen Mechelen en Kampenhout Sas fietste: 'Ha, dìt is dus wat die Hollanders bedoelen wanneer ze het hebben over lekker stromeren! Nù snap ik het!'
Dit gedrag wat je hier beschrijft maakt mij dus echt pisnijdig. Als die kloothommels zo verder rijden, komt er een moment dat de fietssnelwegen verboden zullen worden voor speed-pedelecs. Die enkele rotte appels verknoeien het op termijn dus voor zoveel anderen.
Klopt. En dat is in Nederland dus precies om die reden al gebeurd, weliswaar gesteund door de Fietsersbond, die oprecht menen dat het fietspad enkel en speciaal voor kinderen en ouderen is aangelegd, maar ze hadden zeker een punt. (Alleen de keus om iedereen van het fietspad te weren in plaats van die paar rotte appels aan te pakken, dat is bepaald niet de mijne.)

Ik kan trouwens ook best weleens geïrriteerd raken door het gedrag van anderen. Afgelopen week nog, Stromer ik op een rustig landweggetje naar de manege. Rij ik richting een man met een loslopend hondje, duidelijk nog een puppy, dus een totaal ongeleid projectiel. Mijn eerste gedacht was: lijn die hond toch aan, het is gevaarlijk zo, ook voor je hondje. Maarja: rustig landweggetje dus wat zeik ik nu. Dit alles had ik al bedacht voordat ik op het punt kwam om in het halen, ben mega-traag gaan rijden, voorzichtig om dat springende hondje heen, man gegroet en verder gegaan. Die man kwam een kwartier later ook de manege binnen. We hebben nog even een praatje gemaakt over hondjes en snelle fietsen en we waren het gewoon met elkaar eens; hij lijnde hem wel altijd aan op wegen waar wél ander verkeer was, maar hier kwam echt bijna niemand dus lekker laten spelen dat beestje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

hallo,

oppassen met dat aanlijnen.
Er zijn oprollijnen van verschillende meters lang. : baas aan ene kant van de weg, de hond aan de andere
kant van de weg. De lijn ertussen en dan kom ik af met mijn niet-met-motor-ondersteunde-fiets. …..
Remmen dat je dan moet doen.
Liep wel goed af.

groetjes

Marky
Plaats reactie