Sh*t, wielrennert in mijn wiel

mrstrom

Ja vind ook onverantwoord. Hij had een pet op, dan kan je net zogoed een helmpje ook doen. Het helpt altijd iets meer. Maar een helm red je leven ook niet altijd.
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Ik vind het totaal niet storend als er een fietser aanklampt achter me. Ik deed dat op de koersvelo ook. Enige verschil is dat een ''gewone" s pedelec max een 38 haalt. En dat is wel te houden voor langere tijd uit de wind.
Echter is het met de st5 net wat moeilijker, t' is al ne stevige kadee die langer dan 2 km achter me blijft hangen aan 45 km/u.
Dit heb ik nog maar 2 keer voorgehad, en die man kreeg van mij dan een thumbs up waarop ik dan weer een "merci" terug kreeg.

Persoonlijk vind ik ook niet dat een fietser moet vragen om achter mij te hangen, maar ik begrijp dat niet in elke situatie dit prettig aanvoelt. Een breed jaagpad zonder gevaar van uitrijdende auto's of een fietspad van 1,5 m breed. Dat is een groot verschil om iemand op 10 cm van uw wiel te hebben.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Weet je wat het is, voor mensen die zelf geen wielren-ervaring hebben (en dat geldt voor heel veel SP'ers) voelt het als gevaarlijk kleven, wanneer iemand echt IN je wiel hangt. Niet elke SP'er zal er wat van zeggen, maar zit intussen wel zeer ongemakkelijk op zijn fiets. Moet je nagaan ook hoe het voor iemand is die al eens een zware valpartij heeft meegemaakt, en er hangt iemand in je wiel terwijl je zelf ook nog wat angstig bent. Dat weet een wielrenner allemaal niet.

Het werkt voor iedereen anders, en dus vind ik dat een racer er niet zomaar vanuit mag gaan dat iedereen er van gediend is wanneer ze aanpikken. Even vragen i.p.v. gewoon doen opent zoveel meer deuren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Ja uiteindelijk draait alles om communicatie. Ff praatje maken en lost vaak het meeste direct op.
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Nu het weer warmer is, is dit een dag in de week mijn beeld als ik in m'n spiegel kijk. Mijn zeer sportieve collega fietst op haar racefiets eerst 12 km naar Assen en dan achter mij aan naar Groningen. Ik vind het altijd wel leuk als sportieve fietsers aanhaken.
Jet.jpeg
Jet.jpeg (134.29 KiB) 3211 keer bekeken
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sowieso een superleuke foto!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb het liever niet. 1)omdat ik het gevaarlijk vind, punt.
2)Het fietst niet relaxt.
Als je een noodstop moet maken gaat het gegaranderd fout, geoefend wielrenner of niet. Je komt te laat.
Probeer zelf zo veilig mogelijk en met aangepaste snelheden te rijden en wil me dus zeker niet laten opjagen door iemand op een racefiets.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

Bij mij hangt het af van hoe het fietspad eruit ziet.
Is het een mooi effen pad, dan heb ik er absoluut geen probleem mee, integendeel, ik ben dan blij dat ik die mens kan helpen.
Is het daarentegen een fietspad met veel putten, dan heb ik het liever niet. Dan heb ik schrik dat bij het ontwijken van een putje de fietser tegen mijn achterwiel zal rijden.
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Heb het zelf ook wel gedaan toen ik nog wedstrijdjes reed even aanhaken, contact maken en bij negatieve lichaam- of verbale communicatie in de remmen.
Later toen mijn zoon op hoger niveau (Continentaal en prof) moest trainen veel gereden met scootertje (4takt) we reden altijd tegen de 50 en hij kon dit uren volhouden.
De meeste "echte" renners kruipen alleen echt in het wiel bij bekende vertrouwde stayers, met korte woorden die niet op elkaar lijken, (Ho, Jaa, gat) kun je communiceren ik had ook een potje op met oorkleppen die naar achteren open stonden.
Soms liet hij steeds gaten vallen om die weer dicht te rijden aan 50 km/uur.
Ik heb er niet zoveel moeite mee als vreemde renners aanhaken maar toeristen heb ik er liever niet achter omdat zij vaak niet zo stuurvast zijn en heb er geen zin in om voor hun uit te kijken.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie