Sh*t, wielrennert in mijn wiel

quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Ik heb ze ook wel eens in mijn wiel en vind het niet zo erg. Moet toch delen over de weg fietsen waar ze niet mogen fietsen en dan haken ze wel af. ;p
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Hier ook,
Geef ze juist wel eens een hint om aan te haken bij veel wind 👍🏻

#doeeenslief
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Martijn Rookie schreef: 07 mei 2019, 17:21 Hier ook,
Geef ze juist wel eens een hint om aan te haken bij veel wind 👍🏻

#doeeenslief
+1 :ay
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Heb er geen probleem mee. Voor mij geldt ook #doeslief.
Als ik een wielrenner kan helpen door 'm even uit de wind te houden doe ik dat graag.
Levert ook gezellige ontmoetingen op.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Enkele weken geleden had ik wielrenner die woon-werk Wervershoof-Alkmaar rijdt. Dat is 42 km enkele reis. Daar heb ik respect voor, dat zonder Stromer.
Ik heb ‘m ruim 10 km in het wiel gehad, waaiertje rijden. Ik reed wat verder vanaf de rand van de weg om hem ruimte te geven in de luwte. Ik hoef m niet te zien, ik weet waar de wind vandaan komt, dan rijdt hij aan de andere kant. Vloeiende bochten rijden, vroeg richting aangeven, gematigd remmen en ruim en tijdig om de verkeersremmers heen. De laatste 500 m voordat ik afsloeg heb ik hem gesproken. Aardige vent, hij bedankte mij.
Iemand een gunst verlenen is leuk. En het kostte mij nix extra. :ba
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Waar het denk ik om gaat, is dat het fijn is als wielrenners het eerst even vragen als ze willen aanpikken, of anders in ieder geval meteen weer lossen wanneer ze signalen krijgen dat een SP'er het niet prettig vindt of er onrustig van wordt.

Want niet iedereen vindt het prettig om iemand op zijn bagagedrager te hebben. Sommige SP'ers vinden het zelfs doodeng. Dat is iets waar wielrenners m.i. rekening mee moeten houden. Anders is het niks anders dan ongewenst kleven en dat is ook niet zo #doeslief (en nog onveilig ook).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ga er voor het gemak maar vanuit dat een wielrenner die een SP met 40+ bij kan houden redelijk goed getraind en stuurvast is. Een niet getrainde waait er bij de eerste de beste tempowisseling vanaf.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niet iedereen kruist op 40+. Ik in ieder geval niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Ik had het vandaag andersom! Ik was weer eens op de racefiets ipv de SP om het gevoel er in tehouden. Ging er een opgevoerde ebike met 32km/u achter mij hangen. In begin dacht ik fuck zo'n opgevoerd ding, geen helm op natuurlijk etc. Toen ik nog 1 km tot mijn werk moest toch maar even rustiger gereden en ff praatje aangeknoopt.
Dus ik vraag of zijn fiets is opgevoerd omdat ik nog nooit ebike in mijn wiel had. Hij lachte wat en wist het eigenlijk niet. IK nog moet je dan geen helm, hij dacht dat het officieel misschien wel moest ;-). Hij gaf later toe dat bij 25km/u de fiest anders te snel inhoud, nu kan hij wat meer doortrappen en doet ww in halfuurtje. Kan hem ook niet geheel ongelijk geven, hij reed goed en had goede remmen op de fiets.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zonder helm klapt hij hoogstens nog wat harder met zijn harsens op het asfalt als het fout gaat.

Zelfs het gros van de wielrenners heeft dat al lang begrepen. Maar bij de opgevoerde e-bikers zijn we nog niet vaak genoeg echt geschrokken, vrees ik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie